Ideiglenes bizottság vizsgálja a Forrásház számlázási eljárását - nem jöttek időben a csekkek?

2012. november 20. kedd 18:51

Ideiglenes bizottság vizsgálja a Forrásház számlázási eljárását - nem jöttek időben a csekkek?

A legutóbbi közgyűlésen született döntés arról, hogy Páva Zsolt polgármester javaslatára bizottságot hoznak létre a Tettye Forrásház számlázásával kapcsolatos anomáliák tisztázása érdekében. Számos fogyasztó ugyanis sokszor nem kapta meg időben a csekket, de arra is volt példa, hogy  kifogásolták a számlán megállapított összeget. A helyzet tisztázására hivatott háromtagú testületet Haász János (Fidesz-KDNP) irányítja, mellette Trombitás Károly, a pénzügyi és gazdasági bizottság fideszes elnöke és Gyimesi Gábor, a Jobbik képviselője vizsgálódik.

A grémiumnak a januárban esedékes egyik közgyűlésen kell nyilvánosságra hoznia jelentését. Haász János, a testület vezetője a Pécsi Újság.hu érdeklődésére azt mondta, sok panasz érkezett a Tettye Forrásház számlázásával kapcsolatban mind az önkormányzathoz, mind őhozzá.

- A számlázással kapcsolatos panaszok jelentős része egyelőre nem tűnik megalapozottnak, hiszen e munka csak rendeletben előírt, meghatározott módon történhet. Mindenesetre a mi feladatunk, hogy kiderítsük, ki a felelős az anomáliákért.

A bizottság nem konkrét számlákat fog tanulmányozni, hanem megvizsgálja, hogyan működik a Tettye számlázási rendszere.

- Emellett pontról pontra megvizsgáljuk az összes önkormányzati rendeletet és a törvényi előírásokat, valamint kikérjük a lakásszövetkezetek véleményét is. A polgároknak a bizottság előtt lesz lehetőségük számlázási problémájuk ismertetésére. Konkrét helyzetértékelést tehát csak mindezek áttekintése után lehet mondani - fogalmazott a politikus.

Haász János szerint mindenesetre az érintett fogyasztók is vétkesek a mostani helyzet kialakulásában, hiszen nem érdeklődtek a szolgáltatónál, hogy miért nem kaptak több hónap eltelte után sem csekket.

- Mindemellett természetesen a Tettye kötelezettsége, hogy számlát bocsásson ki és gondoskodjon annak behajtásáról - értékelte a felemás szituációt a politikus.

A bizottság felállítása kapcsán megkerestük a szolgáltatót is. Csöngei Adrienn, a Tettye sajtóreferense úgy fogalmazott, minden segítséget megadnak a bizottság munkájához.

- Nekünk is érdekünk, hogy megbízható, pontos számlák alapján egyenlítsék ki a fogyasztók a szolgáltatás díját és ezen a téren se lehessen ok panaszra

A szóvivő közölte, hogy a cég működése megkezdése óta vizsgálja a számlázás hatékonyságát és fejleszti a kapcsolódó háttérfolyamatokat, emellett folyamatosan kezeli a fogyasztói megkeresések alapján a panaszos eseteket.

- Ezek száma a számlázási rendszer idei teljes körű megújításával visszaesett. Az egyetlen terület, ahol a megkeresések az elmúlt hónapokban megszaporodtak, a társasházi különbözeti elszámolások.

A társasházi főmérő-mellékmérő különbözetek tömeges elszámolása egyébként 2011-től zajlott a közös képviselőkkel való egyeztetéseket követően.

- A fogyasztói megkeresések többsége nem a számla pontosságát vitatta, hanem azzal kapcsolatos, hogy egyes házak idén kapták meg a visszamenőleges - a jogszabályi előírásoknak teljes mértékben megfelelő - különbözeti elszámolást. Természetesen a szokottnál jóval hosszabb, olykor több hónapos fizetési határidővel, és kérésre részletfizetési kedvezménnyel.

Csöngei Adrienn szerint ennek az az oka, hogy a lehető legpontosabb elszámolás érdekében igyekeztek a szokásosnál hosszabb időszakot átfogva, minél több adatot begyűjteni, majd egyeztetni, mivel minden vízmérőre nézve nem állhatott rendelkezésükre információ.

- Az elmúlt hónapokban már csak az egyedi esetekkel foglalkoztak a kollégák, ahol magas különbözet mutatkozott, vagy nem állt rendelkezésre elégséges adat. A feldolgozás gyakorlatilag lezárult, a társasházak kevesebb, mint fél százaléka van hátra, így az ezzel kapcsolatos panaszok is megszűnnek, hiszen 2012 januárjától már folyamatos a társasházi különbözetek felosztása a lakóközösség által választott módon.

Képünk illusztráció.

H. L. B. - Fotó: Dittrich Éva