Sándor Zsolt: "Több százan szándékosan nem fizetnek a vízért"

2011. szeptember 01. csütörtök 18:31

Sándor Zsolt:

Megnövekedett a forgalom az elmúlt hetekben a Tettye Forrásház Zrt. ügyfélszolgálatán. A fogyasztók leginkább a számlákkal kapcsolatban panaszkodtak, sokuknak ugyanis újraszámolták az átlagdíjukat, de akadtak olyanok is, akik most kaptak először fizetési értesítést a cégtől. Sándor Zsolt vezérigazgató szerint, bár "az elmúlt másfél évben hihetetlen akadályokkal kellett szembenézniük, sikerült megóvniuk a biztonságos pécsi vízszolgáltatást, amelyet komoly veszély fenyegetett . A tapasztalataik alapján, mondja, sokan szándékosan nem jelentik, hogy hónapok óta nem kapnak elszámolást, így próbálnak kibújni a fizetés alól. 

Bár máskor sem valószínű, de az utóbbi hetekben bizonyosan nem unatkoztak a pécsi vízszolgáltató ügyfélszolgálatos munkatársai.

- Az átlagszámlákat az éves fogyasztási adatok alapján nemrég módosítottuk, ez jópár fogyasztót érint és a nyár elején indult kintlévőség-kezelő programunk nyomán is sokan kerestek fel minket az elmúlt időszakban - tájékoztatta a Pécsi Újság.hu-t Sándor Zsolt, a Tettye Forrásház Zrt. vezérigazgatója.

A forgalmat jelentősen megdobta az is, hogy a korábbiaknál több számlát bocsátanak ki, az épülő adatbázisban ugyanis gyarapodnak a fogyasztók. Közülük sokan most kapnak először elszámolást a városi cégtől.

- Több száz olyan fogyasztónk van, aki az elmúlt egy-másfél évben nem jelezte, hogy nem kap számlát. Többször előfordult olyan eset is, hogy munkatársainkat nem engedték be, így nem tudták leolvasni a vízmérőt, vagy nem annyiszor, hogy abból átlagárat számíthassunk.

A számlázással kapcsolatos problémák arra vezethetők vissza, hogy - mint Sándor Zsolt fogalmazott - „a cégnek új adatbázist kellett építenie, mivel a Pécsi Vízmű menedzsmentje jogellenesen visszatartotta az információkat, és semmilyen eszköztől nem riadt vissza, hogy megpróbálja ellehetetleníteni a szolgáltatást".

Hozzátette: a vállalat dolgát alaposan megnehezítette az is, hogy emiatt párhuzamosan kellett elindítaniuk a vízszolgáltatást, az informatikai rendszert, valamint a regiszter kiépítését is.

- Maximálisan partnerként tekintünk a tisztességes fogyasztóinkra és minden kompromisszumra hajlandóak voltunk és vagyunk az érdekükben. Azt azonban látni kell, hogy azokkal szemben, akik szándékosan próbálnak kárt okozni a társaságnak, és rajtunk keresztül tulajdonképpen a becsületesen fizető pécsieknek, nem lehetünk elnézőek. Úgy gondolom, hogy bár az elmúlt másfél évben hihetetlen akadályokkal kellett szembenéznünk és megküzdenünk, sikerült megóvnunk a biztonságos vízszolgáltatást, amelyet komoly veszély fenyegetett - mondta a vezérigazgató


Képünk
illusztráció. 

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva