Gázos számlaügyek: kiderült, hogy az E.ON hibázott - a FŐGÁZ azonnali korrekciót ígér

2016. február 26. péntek 14:50

Gázos számlaügyek: kiderült, hogy az E.ON hibázott - a FŐGÁZ azonnali korrekciót ígér

FRISSÍTVE: az E.ON közleményben kért elnézést. Ügyfélpanaszok nyomán jelentős hibát talált a FŐGÁZ az E.ON-tól kapott adatokban, miután megkezdte a számlák kiküldését a társaság korábbi lakossági földgázfogyasztói részére, tájékoztatta hírportálunkat a FŐGÁZ. Hozzátették, hogy az E.ON elismerte a felelősségét. Mivel a korábbi szolgáltatótól kapott hibás adatokon alapuló számlák a diktálós fogyasztók esetében túlszámlázást eredményeztek, a FŐGÁZ soron kívül fogadja a reklamációkat, biztosítja a korrekció lehetőségét, egyúttal kéri fogyasztói türelmét.  

Újabb fordulatot hoztak pénteken az E. ON örökébe lépett gázszolgáltató, a FŐGÁZ számlázással kapcsolatos reklamációk. Az új szolgáltató újabb közleményt adott ki pénteken kora délután:

„Az érintett számlák 2016. február 9-től február 23-ig terjedő keltezéssel készültek. Ügyfélpanaszok nyomán a FŐGÁZ azonnal az E.ON-hoz fordult, hogy vizsgálja felül a szolgáltató-váltás kapcsán átadott fogyasztási adatok helyességét, hiszen összehasonlítást lehetővé tevő adatok hiányában a FŐGÁZ-nak nem állt módjában ezeket ellenőrizni.

Magyarázkodik és elnézést kér az E.ON

"Az E.ON egyetemes gázszolgáltatásban vételező ügyfeleinek az átadása 2016. január 1-én megtörtént. Az ügyfél- és számlázási adatok egyeztetése és átadása során a két szolgáltató szorosan együttműködött, és több ellenőrző pontot is beépített a folyamatba – ennek sikerességéről és eredményességéről ez év elején közös sajtóközleményben adott tájékoztatást a Főgáz Zrt. és az E.ON.

A folyamatos egyeztetés ellenére az adatszolgáltatás közben hibásan becsült adatok is átkerültek az E.ON-tól a  Főgáz Zrt.-hez, ami egyes ügyfelek esetében egyszeri számlázási problémát okozott. A téves számlázásban a minden hónapban valós fogyasztási adatokat rögzítő, havi diktálási elszámolást választó ügyfélkör érintett. Ezen ügyfelek esetében a megszokottól eltérő módon becslés alapján készült el az új szolgáltató első számlája, a becslésnél az E.ON adataiban volt a hiba. A problémát az okozta, hogy a decemberi átadás-átvételi mérőállás alapján kiszámított napi átlagfogyasztás értékét nem az éves fogyasztásból határozta meg a számítást végző rendszer, hanem a decemberiből, és így magasabb várható fogyasztást kalkulált. Az adatok ellenőrzése során ez a probléma nem jelentkezett. Ezek az adatok korábban nem okoztak problémát, mivel a számlázás nem ezek alapján történt, a becslés kizárólag az átadás-átvételi folyamathoz volt szükséges. Az E.ON azonnal javítja az érintett adatot, és szorosan együttműködik a Főgáz Zrt.-vel a probléma minél előbbi megoldása érdekében. Az E.ON  az okozott kellemetlenségért mind a Főgáz Zrt.-től,  mind az érintett ügyfelektől elnézést kér", írta a cég pénteken kiadott közleményében.

A fogyasztási szokásokról, korábban diktált mérőállásokról a FŐGÁZ-nak nincs információja. A FŐGÁZ az ügyfelek alapvető szerződéses és kapcsolattartási adatain kívül (név, lakcím) a végszámlákon is szereplő záró mérőállást kapta meg. Mindezen felül az E.ON az ügyfelek 2016-ra várható éves fogyasztását adta meg, amelyről most kiderült, hogy hibás algoritmuson alapult. Az egyeztetések során az E.ON kötelezettséget vállalt ennek pontosítására, amellyel megindulhat a számlák korrigálása.

Az E.ON elismerte felelősségét.

A FŐGÁZ folyamatos kapcsolatban áll az E.ON-nal, hogy mielőbb megkaphassa a diktálós fogyasztókra vonatkozó javított adatokat, amellyel a még ki nem küldött számlák pontosítása megtörténhet.

A FŐGÁZ kiemelten kezeli a reklamációkat, ennek érdekében a társaság minden ügyfélszolgálati csatornán felkészült a szokásosnál nagyobb ügyfélforgalom kiszolgálására, az érintett területeken, a megyeszékhelyeken és megyei jogú városokban működő állandó ügyfélszolgálati irodák egyszerűsített ügyintézéssel és egyes napokon meghosszabbított nyitva tartással várják a fogyasztókat. A FŐGÁZ telefonos ügyfélszolgálata a helyi tarifával hívható 06 40 474 474 telefonszámon 8:00-18:00 óra között, illetve csütörtökönként 8:00-20:00 között érhető el.

A FŐGÁZ felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a legegyszerűbb módja az adatok pontosításának a diktálás. A FŐGÁZ online ügyfélszolgálata a nap 24 órájában önkiszolgáló ügyfélszolgálatot biztosít a felhasználók részére. Az online ügyfélszolgálatra történő regisztrációhoz az adatok megtalálhatók a számlán. Online diktálás esetén a www.fogaz.hu/ugyfelszolgalat, telefonon történő diktálás esetén pedig a 06 80 405 540 (vezetékes) vagy a 06 1 237 7777 (mobiltelefonon is elérhető) telefonszámon tudják bejelenteni a fogyasztást.

A diktálás eredményeképpen a következő számlában az eltérés automatikusan kiegyenlítődik, a különbözetet a következő havi számlában jóváírják. Amennyiben a fogyasztó nem fogadja el a számla összegét, soron kívüli reklamációra van lehetősége.

Ennek során, igény esetén megtörténik a számlák azonnali korrekciója a fogyasztó által biztosított aktuális mérőállás alapján, vagy a felhasználó részletfizetéssel rendezheti azt, illetve kérhet fizetési haladékot is. Azon felhasználóknak, akik csoportos beszedéssel egyenlítik számlájukat, FŐGÁZ a bank visszajelzését követően tudja a számlakorrekciót elvégezni és a különbözetet visszautalni", olvasható a dokumentumban.

Képünk illusztráció.

M. B. - Fotó: MTI/Máthé Zoltán