Kiakadtak a fogyasztók: szerintük gázosak az új szolgáltató, a FŐGÁZ becsült számlái

2016. február 24. szerda 10:40

Frissítve: 2016. február 25. csütörtök 15:03

Kiakadtak a fogyasztók: szerintük gázosak az új szolgáltató, a FŐGÁZ becsült számlái

FRISSÍTVE: válaszolt a FŐGÁZ! Azt írták, nemsokára válaszolnak... Sokaknak melege (és elege...) lett, amikor meglátták az E. ON örökébe lépett új gázszolgáltató, a FŐGÁZ első, februárban érkezett számláját: azon ugyanis a korábban megszokott összeg kettő, kettő és félszerese szerepel, mivel azt nem a tényleges, hanem a becsült adatok alapján állították ki. 

ÚJABB FRISSÍTÉS: A LEGFRISSEBB FEJLEMÉNYRŐL IDE KATTINTVA OLVASHAT.

Ezekben a napokban érkeznek meg a FŐGÁZ első számlái: akik már megkapták, bizony elkerekedett a szemük a számok láttán. Volt olyan pécsi, aki egyszerűen visszaküldte azt a szolgáltatónak ajánlott levélben, téves számlázásra hivatkozva.

A felháborodásuknak többen a legnagyobb közösségi oldalon is hangot adtak, köztük Győrffy Zoltán, pécsi újságíró is.

Hírportálunk érdeklődésére azt mondta, érthetetlennek tartja az új, állami szolgáltató eljárását, különösen arra tekintettel, hogy a váltás hivatalos kommunikációja során azt hangsúlyozta a cég, hogy mindenben a fogyasztók érdekeit tartják majd szem előtt.

- Ehhez képest a Főgáz, bár minden korábbi adatot megkapott elődjétől, mégis úgy döntött, hogy az eddigi megszokott havi átalányunk helyett az eddigi havidíj két és félszeresét számlázza ki havidíj gyanánt, mivel becsült összeget számláznak ki - mondta Győrffy Zoltán. - Később persze nyilván korrigálnak, ha már leolvasták a mérőket vagy mód nyílik az óraállás bediktálására, de elképesztő, hogy minket, naiv fogyasztót miért nem kérdeztek meg, vajon szeretnénk-e ezen túl a korábbiaktól eltérő módon számlát kapni?

Tudomásunk szerint egyáltalán nem egyedi esetekről van szó: a hozzánk eljutott jelzések alapján ügyfelek sokasága kapott az eddigieknél sokkal magasabb (mondjuk 25 ezerrel szemben 75 ezerről szóló) számlát.

Természetesen a panaszokkal kerestük a FŐGÁZ-t is. A cég kommunikációs osztályától szerdán délután érkezett meg a válasz. Az írták, "hamarosan részletesen válaszolnak kérdéseinkre", de ezt mindeddig nem tették meg.   

Addig is a cég honlapján tájékozódva a következő magyarázatot leltük az eljárásra: „felhívjuk az E.ON-tól érkezett új ügyfeleink figyelmét, hogy a mérőállás bejelentésére az első FŐGÁZ-számla kézhezvétele után nyílik újra lehetőség, a számlán szereplő azonosítók megadásával. Addig nem lehetséges diktálni".

Képünk illusztráció.

M. B.