Visszavett a FŐGÁZ: van lehetőség a horribilis összegekről szóló gázszámlák korrekciójára

2016. február 25. csütörtök 14:06

Visszavett a FŐGÁZ: van lehetőség a horribilis összegekről szóló gázszámlák korrekciójára

Amint arról hírt adtunk, fogyasztók sokasága döbbent meg az új gázszolgáltató, a FŐGÁZ ezekben a napokban érkezett számláin szereplő összegek miatt. A cég több mint egy nap után válaszolt az ügyben feltett kérdéseinkre: azt írták, rugalmasan kezelik a kérdést, és lehetőséget biztosítanak a számlák korrigálására.  

Csütörtökön is sokan dühösen érkeztek a FŐGÁZ pécsi ügyfélszolgálatára, kezükben a napokban megkapott számlát lobogtatva. Amint azt megírtuk (az erről szóló cikkünket lásd a kapcsolódó anyagok között jobbra fent), a szóban forgó számlák a fogyasztók elmondása szerint kettő, kettő és félszer nagyobb összeget tartalmaznak, mint a korábbiak, amikor még az E.ON volt a szolgáltató.

A FŐGÁZ-nak szerdán reggel elküldtük ezzel kapcsolatos kérdéseinket, csütörtökön kora délután érkezett meg a válasz, amit változtatás nélkül adunk közre:

„A nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként működő FŐGÁZ 2016. január 1-jével zökkenőmentesen átvette az E.ON Energiaszolgáltató Zrt. lakossági földgázfogyasztóit. A FŐGÁZ előzetesen minden fogyasztót levélben értesített az átvétellel kapcsolatos minden tudnivalóról, illetve a http://szolgaltatovaltas.fogaz.hu/eon weboldalon folyamatosan frissülő kérdés-válasz formájában is informálja a fogyasztókat a legfontosabb témakörökben.

Az E.ON-nak törvényi kötelezettsége értelmében december 31-ével el kellett számolnia a fogyasztókkal. Az első hónapban a FŐGÁZ az előző szolgáltatótól kapott fogyasztási adatok alapján kellett hogy megbecsülje az ügyfelek fogyasztását, a számla ez alapján készült, amelyet 2016. február közepén, tehát mostanában a FŐGÁZ postázott a fogyasztóknak.

Ha az E.ON-tól reális mértékű várható fogyasztást kaptunk, akkor eltérést az enyhébb januári időjárás, a felhasználói szokások esetleges változása okozhat, illetve részszámlák esetében az, ha a leolvasás még az első negyedévben várható, így a téli időszak magas fogyasztását rövid időszak alatt kell kifizetni.

Mivel januárban az átállás miatt a felhasználók nem kaptak számlát, ezért a februárban postázott számla a mérővel rendelkező fogyasztók számára a januári és februári alapdíjat, valamint a januárral kezdődő időszakra megállapított, becsült fogyasztást tartalmazza.

Természetesen lehetőség nyílik ennek pontosítására is a diktálással, amelyhez szükség van a felhasználói azonosítóra (amely az első FŐGÁZ számlán szerepel). A FŐGÁZ a lehető legrugalmasabban kezeli ezt a kérdést, mindenki számára biztosítjuk a számlakorrekció lehetőségét. Arra számítunk, hogy a második számlától kezdődően lényegesen csökkenni fog a szolgáltató váltásból adódó számlareklamációk száma.

Minden ügyfélszolgálati csatornán felkészültünk a szokásosnál nagyobb ügyfélforgalom kiszolgálására. A legkényelmesebb természetesen az online ügyfélszolgálat, ahol a nap 24 órájában önkiszolgáló ügyfélszolgálatot biztosítunk a felhasználóink részére.

Az online ügyfélszolgálatra történő regisztrációhoz az adatok megtalálhatók a számlán. Online diktálás esetén a www.fogaz.hu/ugyfelszolgalat, telefonon történő diktálás esetén pedig a 06 80 405 540 (vezetékes) vagy a 06 1 237 7777 (mobiltelefonon is elérhető) telefonszámon tudják bejelenteni a fogyasztást. A FŐGÁZ minden csatornáján biztosítja a gyors ügyintézést, de a leggyorsabb megoldás az online felület használata.

Tekintettel arra, hogy a FŐGÁZ 2016. január 1-től több mint 600 ezer új fogyasztó ellátását kezdte meg, amellyel az ország legnagyobb, európai viszonylatban is az egyik legjelentősebb tömeges ügyfélátvételét valósította meg, a társaság kiemelt figyelmet fordít az új fogyasztók tájékoztatására, kérdéseik megválaszolására és a legnagyobb rugalmassággal kezeli az átállással kapcsolatos ügyfélmegkereséseket, egyben a fogyasztók türelmét is szeretné kérni" - írta a cég hírportálunkhoz eljuttatott válaszában.

M. B. - Fotó: Kálmándy Ferenc