Felújított IC-kocsik közlekednek Pécs és Budapest között, bérlőket keresnek a pályaudvarra

2018. január 06. szombat 09:58

Felújított IC-kocsik közlekednek Pécs és Budapest között, bérlőket keresnek a pályaudvarra

A felújított pécsi vasútállomáson még több üzlet is bérlőre vár, megnyitásukkal javulhatna az utasok komfortérzete. Jó hír viszont, hogy harminckét darab pécsi InterCity (IC) kocsit korszerűsít a vasúttársaság, ebből huszonnégy esetében már végeztek is a munkával.

Alapos ráncfelvarráson estek át a Pécs és Budapest között közlekedő IC-kocsik, a belső részt gyakorlatilag teljesen felújították. Ami talán elsőként szembeötlő, új színeket használtak a tervezők: az oldalfalak és a teremajtók szürkék, a két kocsi közötti, úgynevezett átjáró ajtók sárgák, míg az üléshuzatok és a függönyök kék színben díszelegnek. A harminckét darab pécsi kocsiból huszonnégy (6 első- és 18 másodosztályú) esetében már végeztek is a munkával.

A Magyar Államvasutak (MÁV) Kommunikációs Igazgatósága arról tájékoztatta munkatársunkat, az olvasólámpák már korszerű LED-technológiával működnek, valamint az utastérben konnektorokat helyeztek el. Megújultak a mosdók is: a csaptelep infraérzékelős, míg a WC lehúzását nyomógombosra alakították át.

Még keresnek bérlőket

A pécsi vasútállomás átadás után szinte rögtön kinyitott az újságos üzlet, ahol a lapok mellett többek közt ételt, kávét, valamint helyi és budapesti közlekedési jegyeket is árulnak. Az év közepétől már egy bankautomata is működik az épületben. Jelenleg bérlő jelentkezését várják egy 150 négyzetméteres üzlethelyiségre, amelyben például látványpékség, drogéria, gyorsétterem vagy kávézó üzemelhetne. Továbbá két 20 négyzetméteres helyiség is kiadó még.

Ami a külső részt illeti, a forgóvázak korszerűbb csapágyvezetést kaptak, ennek köszönhetően javult az utazási komfort.

Újdonságnak számítanak az utasterekben elhelyezett monitorok is. Az internetalapú utastájékoztató rendszer telepítése során kocsinként négy kijelzőt szerelnek fel, ezeken nyomon követhető a vonat megállóhelyeinek felsorolása, a menetrendi pontosság, valamint az aktuális sebesség is. A fejlesztést több új technológia integrálásával valósították meg, ennek eredményeként teljesen automatikusan működik.

A nemrég életbe lépett menetrend sajnos lényegében nem hozott változást, továbbra is nagyjából három óra alatt küzdik le a szerelvények a Pécs-Budapest távot. A pályaszakaszon azonban több felújítás is zajlik, illetve indul rövidesen, így - bár újabb vágányzárra kell készülni -, a jövőben csökkenni fog a menetidő.


Képünk a pécsi főpályaudvaron készült. 

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva