Ennyi volt: hiába gyűjtötték eddig a cégek a lájkolókat, a Facebook lényegében letiltja a promóciókat

2014. december 30. kedd 12:25

Ennyi volt: hiába gyűjtötték eddig a cégek a lájkolókat, a Facebook lényegében letiltja a promóciókat

Mint korábban megírtuk, habár egyre olcsóbban kínálják a Facebook-lájkokat (magyarul: erre szakosodott vállalkozók az őket megbízó cégek fb-profiljára gyűjtenek közönséget, "lájkolókat"), Mark Zuckerberg közösségi portálja 2015-től lényegében letiltja a promóciósnak tekintett bejegyzéseket. Így aztán a cégek vagy fizetnek ezentúl a reklámokért a Facebook-on is, vagy nem jelennek meg üzleti célú posztjaik.

- A Facebook fő célja, hogy a felhasználók a hírfolyamban minél személyre szabottabb tartalmakat lássanak, olyan megosztásokat, amik valóban érdeklik őket. Éppen ezért százezreket vontak be egy kutatásba, és - nem meglepő módon - azt állapították meg, hogy a promóciós posztok érdeklik az embereket legkevésbé" - írja a győri kisalfold.hu Joanelli Tamásra, a Be Social ügyvezetőjére hivatkozva.

 

- Ennek tükrében nem meglepő, hogy 2015 januárjától komoly változtatást vezet be a Facebook az elérések vonatkozásában, amiknek a különböző céges oldalak adminjai kicsit sem fognak örülni. Az algoritmus módosításával jelentősen csökkennek azoknak a posztoknak az elérései, amik promóciós jellegűek, tehát nyereményjátékban való részvételre ösztönöznek, vagy vásárlásra buzdítanak.

A változástól azt várják a közösségi oldal üzemeltetői, hogy a felhasználók egyrészt sokkal élvezetesebb, olvasmányosabb hírfolyammal találkozzanak, az adminok pedig igenis fizessenek a bejegyzéseikért, vagy fejezzék ki magukat sokkal kreatívabban - folytatta Joanelli Tamás.

Eddig is tévedésben voltak

Bár sokan azt gondolják, ha sok az ismerősük vagy a lájkolójuk a Facebookon, és ott valamit közzétesznek, akkor azt minden ismerősük láthatja, ez eddig sem volt így. Olyannyira nem, hogy egyes adatok szerint eddig is csupán az ismerősök 5 százalékának az üzenőfalán jelent meg egy-egy poszt. Komolyabb forgalmat csak az generál, ha minél több ismerős érdekesnek találja a bejegyzést és elkezdi osztani, hiszen a Facebook vonatkozó algoritmusa ezt hatványozottan jutalmazza.

Arra a felvetésünkre, hogy az egyedi felhasználókat érinti-e bármilyen változás a Facebookon, a következő választ kaptuk: "kis mértékben igen, de inkább a cégek számára fontosak ezek a változások".

Adja magát az a kérdés is, hogy az olyan Facebook-oldalakat, melyeket politikusok, sportolók, közszereplők, sportklubok vagy internetes hírportálok hoztak létre, tapasztalnak-e majd bármit a Facebook új stratégiájából? A szóban forgó oldalak esetében számít-e, hányan lájkolták a posztokat?

"A változás elvileg minden Facebook oldalt érint, de a személyes posztokra kevésbé vonatkozik mindez, mint az üzleti jellegű bejegyzésekre.

A mostani változás kifejezetten a promóciós célú bejegyzéseket sorolja hátrébb, a közszereplők, sportolók, politikusok és a hírportálok ilyeneket ritkábban tesznek közzé" - zárta szavait Joanelli Tamás.

Forrás: kisalfold.hu