Közgáz-hallgatókat oktatnak a Pannon Filharmonikusoknál
2013. február 19. kedd 15:21

A Pannon Filharmonikusok menedzsmentje immár második éve vállal szerepet a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar marketing mesterszakos hallgatóinak képzésében. A „Kulturális intézmények és szervezetek marketingje" elnevezésű tárgy hallgatói - Pavluska Valéria egyetemi docens vezetésével - az előző évfolyamhoz hasonlóan az idén is kihelyezett foglalkozáson vettek részt a Pannon Filharmonikusoknál, ahol a zenekar marketing munkáját tanulmányozták.
A kurzus keretében - az elméleti tananyag elsajátítása mellett - a hallgatók kiscsoportban projektmunkát végeztek és különböző gyakorlati feladatokat oldottak meg. Ennek során többek között ellátogattak néhány jelentősebb pécsi kulturális intézménybe, és az ottani szakemberek segítségével marketing szempontból vizsgálták a működést, az ott folyó programokat és tevékenységeket. A látogatások után a hallgatók beszámolót készítettek, amelyben komplex szempontrendszer alapján értékelték az intézmény marketing munkáját.
A 2012/13-as tanév őszi szemeszterében a Pannon Filharmonikusok mellett a Tudásközpont, a Janus Pannonius Múzeum és a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. marketingmunkájának tanulmányozása került a kurzus gyakorlati programjába.
„A Pannon Filharmonikusok a város egyik legjelentősebb kulturális intézménye, már csak ezért sem lehet kihagyni a sorból. Ám nagy szerencsénkre itt a marketing alkalmazása olyan tudatosan és komplexen, olyan magas színvonalon és olyan hatékonysággal történik, hogy nyugodtan elmondhatjuk, megtaláltunk benne egy "best practice-t". Személy szerint is nagyon örülök, hogy a hallgatók egy olyan komplex marketinggyakorlatot tanulmányozhatnak, amely nagymértékben lefedi az elméletben tanultakat. Ez nem túl gyakori még az üzleti világban sem, nemhogy a kulturális szférában. Így sokkal könnyebb a tanítás, hiszen szinte minden marketing kérdésre ott a gyakorlati példa" - mondta Pavluska Valéria, aki szerint a kulturális intézmények marketingje speciális szemléletet és tudást igényel.
A marketing alaphelyzet ugyanaz, mint bármely más esetben: az intézmény eredményes működése érdekében meg kell teremteni a közönség elégedettségét és ki kell alakítani a tartós közönségkapcsolatokat. Ehhez pedig a marketing teljes apparátusa felhasználható. Kulturális intézmény esetében azonban más a fogyasztó, a vevő viselkedése is, hiszen köztudomású, hogy a kulturális fogyasztásnak vannak sajátos feltételei, például az előzetes ismeretek megléte, amely fokozza a befogadó élményét.
„Ezt - legalább részben - megteremtheti maga a kulturális intézmény is, hiszen a beavató, a gyermek, az ifjúsági programokkal kinevelheti a maga közönségét. Ez is specifikus marketing feladat, s a tény, hogy a termék (a művészeti alkotás) nem alakítható a fogyasztó igényéhez azt jelenti, hogy a kultúraközvetítés módjában kell többet tenni a vonzerő megteremtéséért - véli Pavluska Valéria egyetemi docens.
Forrás: PFZ
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Megtaláltuk Pécs egyetlen...
- Kisboltok zárhatnak be Baranyában -...
- Árván maradt Kamarás Iván fia
- Akik várták a nyárias meleget, azok...
- Hányás- és húgyfoltok, ürülék,...
- Baranyába is kerül egy új, magasból...
- Papok szüleit látta vendégül Felföldi...
- Szomorú húsvétja volt egy pécsi...
- Beszámolt a rendőr-főkapitány Baranya...
- Csaknem két hónapja hiába keresnek...