Közel 13 millió forint jut idén városmarketingre, a turisták várhatóan 80 millió adót hoznak

2013. április 11. csütörtök 11:06

Közel 13 millió forint jut idén városmarketingre, a turisták várhatóan 80 millió adót hoznak

Az idei esztendőben mintegy tízmillió forintot költ Pécs népszerűsítésére az erre szakosodott önkormányzati cég, de a keretet további két és félmillióval megtoldja a Pécs Turizmus Egyesület is. Nagy Csaba alpolgármester lapunknak elmondta, tavaly több mint kétszázezer vendégéjszakát töltöttek el a városunkba látogató turisták, a cél pedig, hogy ez a szám idén valamelyest növekedjen. Az idegenforgalmi adóból nyolcvanmillió forint folyhat be a város kasszájába.

Nagyjából tizenhárommillió forintból próbálja eladni magát Pécs az idei esztendőben - tudta meg hírportálunk.

- Turisztikai marketingre a TÉDÉEM Pécs Nonprofit Kft. nagyjából tízmillió forintot költ, amely pályázat útján áll rendelkezésre - vágott bele Nagy Csaba alpolgármester. A részletekkel kapcsolatban elmondta: a keretből mintegy 5 milliót kiadványok megjelentetésére, körülbelül 2 milliót online kampányra, hárommillió forintot pedig online fejlesztésre költenek.

Ezekkel csalogatják Pécsre a turistákat

Íme a lista az idei komolyabb rendezvényekről:
Május 8-12. Régiók koccintása
Május 16-20. II. Zsolnay Fesztivál
Június 6-15. POSZT
Június 5-23. Sétatér Fesztivál
Június 24-30. Rockmaraton
Július 5. - augusztus 4. Hangulatsziget Fesztivál
Augusztus 24-28. Szamárfül Családi Fesztivál
Szeptember 12-22. Örökség Fesztivál

A városi cég mellett a Pécs Turizmus Egyesület is komoly összeggel járul hozzá a marketingköltségekhez, a civil szervezet tagjai ugyanis két és félmillió forinttal támogatják a különböző kiállításokon való részvételt, valamint a média-megjelenéseket.

A városmarketingre költött összeg jó befektetésnek tűnik, hiszen csak az idegenforgalmi adóból ennek többszöröse áramlik vissza az önkormányzathoz. Mint Nagy Csaba kérdésünkre elárulta, a cél, hogy a tavalyi több mint 200 ezres vendégéjszakát túlszárnyalja a város, és így idegenforgalmi adóból 80 millió forint folyjon a kasszába.

Hogy ezt elérjék, a korábbi évekhez képest szigorúbban ellenőrzik a szállodásokat.  

Erre egy tavaly októberi rendelet-módosítás ad lehetőséget, amely révén ma már egységes vendégnyilvántartást vezetnek a szállásadók, valamint az előírás azt is tisztázza, egyáltalán ki után kell adót fizetni.

- Az új szabályozások teremtették meg a lehetőségét a különböző turisztikai programok idején történő adatgyűjtésnek, valamint az ellenőrzéseknek - fogalmazott a városvezető. Nagy leszögezte, „az önkormányzat soha nem állította, hogy a szállodások többsége megpróbálja elkerülni az adófizetést", ám az igaz, hogy a Pécsre látogató turistaszám emelkedésével nem járt együtt a hasonló méretű adóbevétel-emelkedés.

Képünkön: turisták a Székesegyház előtt. 

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva