A pécsi cégek lehetőségei a neten

2010. április 26. hétfő 16:18

A pécsi cégek lehetőségei a neten
Hol tart 2010-ben az internet? Mik azok a lehetőségek, amik egy pécsi vállalkozást tudnak segíteni abban, hogy sikereket érjen el interneten keresztül? Mik a trendek, mi változott a korábbi évek online üzleti gyakorlatához képest? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ, és egy olyan céget hívtunk segítségül, aki 10 éve a piacon van. A 2000-ben alapított RG Stúdió ügyvezetőjét, Erős Gábort kérdeztük a témáról:

Tíz éve az internet óriási lehetőséget kínált az élelmes vállalkozásoknak. Akik akkor ügyesek voltak, és idejében elkészítették megfelelő minőségű üzleti weblapjukat, ki tudtak jutni a helyi piacukról. Akkoriban a felkészült vállalkozások újabb piacokat tudtak szerezni, hiszen az ország más területén tudtak vevőket találni maguknak, sőt, akár külföldi piacokra is tudtak terjeszkedni az akkor még újnak számító technológia segítségével.

Ma egy hasonló folyamat játszódik le, de éppen fordítva.

Míg az üzleti internet első évei a kifelé fordulásról szóltak, és akkoriban az igazi lehetőség a távoli, korábban elérhetetlennek tűnő piacok kiaknázása volt, addig most az internet begyűrűzött a közvetlen környezetünkbe is. Az újabb internetes üzleti lehetőségek ma már a helyi piacok hatékonyabb kiaknázásában vannak.

Érdekes módon, ma már az internet határai nem csak az űrt, vagy éppen távoli földrészeket érték el, hanem a szomszéd utcát, a közeli kisboltot, és a közvetlen ismerőseinket is.

De mit jelent ez egy kisvállalkozásnak?

Hogy tudna valaki üzletet kötni, vevőket keresni a közvetlen környezetében az internet segítségével? Hiszen sokaknak van weblapjuk, és lehet, hogy eddig nem is láttak belőle hasznot. Sokan felteszik a kérdést, mit ér egy weblap egy fodrásznak, mire tudja használni az internetet egy kisvendéglő, vagy egy autószerviz?

Bár eddig is voltak lehetőségek, az elmúlt évtől az internet világa kitágul azoknak a cégeknek, akik helyben (is) kínálják szolgáltatásaikat.

10 éve is voltak ugyan eszközök arra, hogy elérjük azokat az embereket, akik a helyi szolgáltatásokat keresik, hiszen akkor is tájékozódtak interneten keresztül - azok, akiknek volt internetük.

10 éve is küldtek hírlevelet a partnereink, 10 éve is építettünk címlistákat ügyfeleinknek, és 10 éve is hirdettünk internetes portálokon, de akkor sem a célzás nem volt olyan pontos, sem a technológia nem volt elég kiforrott, sem a felhasználói kör nem volt elég széles. Főleg egy vidéki városban. De mára sokat változott a világ.

Ma a magyar lakosság fele internetezik rendszeresen. Több, mint 4 millió magyar van fent az iwiwen, és több, mint egy millió a Facebookon. Ma minden magyarnak van mobil telefonja, és minden 10. telefonon szélessávú mobil internet van.

A magyar mobiltelefon használók 40 %-a arra készül, hogy okostelefont vásároljon. Olyan készüléket, amivel internetezni lehet, és amiben valószínűleg GPS is van.

Ma már igaz az, hogy a zsebünkben van az internet, de nem csak az internet, hanem egy olyan eszköz is, ami nem csak azt mondja meg, hogy pontosan hol vagyunk, de azt is, hogy mi található a közelünkben, mikor jártak a barátaink ott, ahol éppen vagyunk.

Ma már nem csak azt tudhatjuk meg a buszon internetezve, hogy milyen film lesz a moziban, hanem azt is, hogy kinek mi volt a véleménye róla. Megtudhatjuk, mi a menü egy étteremben, vagy éppen azt, hogy melyik ételt érdemes választani az étlapról, és melyiket nem. Ma ha bemegy egy vásárló egy üzletbe, a telefonja segítségével azonnal meg tudja keresni, hogy az a fényképező, amit kinézett magának, mennyibe kerül a szomszédban, vagy érdemes-e átmenni a város másik végébe a konkurenciához. Esetleg érdemesebb ott helyben, a telefonjáról megrendelni egy webáruházból?

Persze az elmúlt évek során kiforrott technikák - a keresőoptimalizálás, az átkattintás alapú hirdetések, a célcsoportokra optimalizált weblapok, a webáruházak, stb. - most is működnek. Most is érdemes megfelelő körültekintéssel elkészíteni a weblapot, és felkészíteni arra, hogy a Google-ben az elsők között jelenjen meg a cég számára fontos keresőszavakra. Most is érdemes olyan címlistát építeni, amelyik a potenciális vásárlókat tartalmazza, és továbbra is fontos a rendszeres online kommunikáció.

Azonban mára ezek a - most már szinte hagyományosnak tekinthető - eszközök kiegészülnek jó pár olyan lehetőséggel, amelyekkel a közvetlen közelünkben élőket tudjuk megcélozni.

Mostanra a helyi internet kora köszöntött be. Nem kell többé egy kisvállalkozásnak azon gondolkodnia, érdemes-e weblapot készítenie, hiszen mit ér egy pécsi a debreceni látogatókkal. Ma egy pécsi vállalkozás nem csak általában a pécsieket tudja megszólítani közvetlenül interneten keresztül, hanem azokat is, akik Pécs valamelyik városrészében laknak.

10 éve, amikor megalapítottuk az RG Stúdiót, tudtuk, hogy elérünk idáig, hogy ez lesz az irány, de nem tudtuk, mikor, pontosan hogyan, és milyen technológiákkal következik be.

Ma online marketing cégként az a cél lebeg a szemünk előtt, hogy segítsünk a vállalkozásoknak abban, hogy a korábbi eszközök és megoldások hatékony alkalmazása mellett partnereink ki tudják használni az internet újdonságaiban rejlő üzleti lehetőségeket is. Feladatunknak tekintjük, hogy ügyfeleinket felkészítsük azokra a változásokra, amik az üzlei életükben az internetnek köszöhetően be fognak következni.

Tartsanak velünk, és használják ki a korszerű internet nyújtotta üzleti lehetőségeket Önök is!

(X)