Rali ob: utolsóként ért haza az első
2008. június 12. csütörtök 16:57

A leggyorsabb - illetve a legkitartóbb, tehetjük hozzá rögtön Keszler Mátyás példáján, hiszen a hazai ralisport egyik legrégebben száguldó pilótája ugyan végül elsőként gördülhetett át géposztálya céldobogóján, de maga is bevallja, hogy volt nála gyorsabb is:
„Méghozzá jó barátom, a komlói Notheisz Attila, aki a 14-ből a 11. gyorsig előttem is állt, ám ott olyan pechesen tette árokba a Lanciát, hogy a viadal feladására kényszerültek", mondja Keszler, akinek így a maradék három gyorson már csak arra kellett figyelnie, hogy hallgasson navigátorára, Hágen Zoltánra, és ne tegye tönkre az autót. A korábbi kiesők miatt ugyanis addigra egyedül maradt a H10-esek között...
Szombathely-rali, abszolút végeredmény
1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós,
Mitsubishi Lancer WRC, 1:18:41,7 ó
2. Benik Balázs, Lukács József,
Ford Focus RS WRC 03, 31,0 mp h.
3. Turán Frigyes, Benics Kálmán,
Peugeot 307 WRC, 2:07,7 p h.
4. Asi, Pikó Zsuzs, Mitsubishi,
Lancer EVO, N4, 4:02,7 p h.
5. Herczig Norbert, Csökő Zoltán,
Subaru Impreza WRC, 5:10,1 p h.
6. Vizin László, Zsiros Gábor,
Subaru Impreza WRC, 5:22,0 p h.
7. Hideg Krisztián, Kerék István,
Mitsubishi Lancer Evo VI., A8, 5:26,8 p h.
8. Ifj. Érdi Tibor, Bebtó Ferenc,
Subaru Impreza WRC, 5:35,7 p h.
9. Balázs József, Pelyhe György,
Mitsubishi Lancer Evo IX, N4, 6:06,6 p h.
10. Rongits Attila, Hannus László,
Mitsubishi Lancer EvoVII, 6:41 p h.
Az ob pontversenyében továbbra is Turán vezet 59 ponttal, az egyaránt 45 pontos Benik és Spitzmüller előtt.
Következik: Veszprém-rali, az ob 4. futama, július 4-6.
„Attilával, amíg ment, előtte is sokat segítettük egymást", mondja Keszler, „hiszen igazi embert, illetve autót próbáló pályák és időjárás várt bennünket. Hihetetlen körülmények között autóztunk, csoda, hogy bírta az öreg Audim. Nyugodtan mondhatom, ez a viadal sokkal inkább a szerelők, mint a pilóták versenye volt, szerencsére az enyémek ismét bravúros munkát végeztek."
Bár géposztályában, a H10-ben a gyorsasági szakaszokon még a leggyorsabbnak bizonyult - ezzel az ob-n vezeti is géposztálya pontvadászatát - otthoni garázsába valószínűleg a mezőnyben utolsóként gördülhetett be a pécsváradi pilóta:
„A mai pénzínséges világban egy versenyautó szállításának megszervezése is külön művészet a hozzám hasonló szegény pilótáknak", indokol. „Korábban saját lábán gurultam haza az S2-es Coupéval, ám - többek között a slick gumik miatt - annyi bajom akadt már a rendőrökkel, hogy mára maradt a tréler."
Aranyserleg jutott még az év elejétől négy bérbeadott Suzukival saját „versenyistállót" működtető, immár egyre magabiztosabban visszatérő korábbi Szuper 1600-as bajnok Keller Péternek is, aki Bencze Szabolccsal remek száguldás végén az A7-ben nem talált legyőzőre a Swift Sporttal.
Mögöttük a pécsi Németh Péter, Béres Attila duó ért célba a Skoda Felicia Kit-carral - aztán mást nem is szólítottak a dobogóra, lévén ők is csak ketten látták meg a célt.
Még pontszerzőként végzett a szűkebb pátriánkból érdekelt párosok közül Király Gábor és Zejda Viktória (Lada VFTS) a H9 3. helyén; az „EKF 2010" Honda Type R R3-ast terelő pécsi képviselőpáros, Hering Gyula és Fuchs Gábor az A7 5. helyén; végül a dr. Kiss Elemér, Tóth Zsolt kettős a Mitsubishi Lancer EVO VI-tal, 7.-ként az A8-asok között.
Sz. Zs.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Hatalmas balhé volt Pécsett:...
- Harminc fok, ragyogó napsütés vár...
- Hétfőtől már naponta utazhatunk...
- Ha tűzoltó szeretne lenne, most...
- Jövő csütörtökön ismét féláron...
- A világon csak a Mecsekben...
- Lángoló lakóházhoz rohantak a...
- Hittan vagy etika? Május 20-ig...
- Állatorvosi ügyelet a hétvégén...
- Hétfőn a magyar írásbelikkel...