Mitológia: új Alfa a láthatáron

2008. május 15. csütörtök 15:20

Mitológia: új Alfa a láthatáron
Ártatlanul, szinte ijedten tekint körül az új Alfa Romeo Mito. Egy szabályozott futóművel és egy erős motorral azonban júliustól a kisautó-osztályban is erősen kopogtat majd a Cuore sportivo.

Mito-nak hívják a kicsit. A vezetőség szerint pont nélkül, habár pedig még a rendszámon is így szerepel. Milánó és Torino kezdőbetűiből lett képezve, amelyek a Fiat-konszern legfontosabb városai. Talán a megszokás teszi, de a Lamborghini Miura-ba sem botlik meg ma már senki nyelve.

Nem csak nyelvileg tör az Alfa Romeo új területre, hanem méretben is. Mert a gülüszemű kicsi azt a Fiat-B-platformot veszi igénybe, amelyen a Grande Punto is trónol. Vele osztozik a Mito az elvi futómű-szerkezeten hátul, McPherson-felfüggesztésen elöl és a kerékállás mellett mindkét beszálló motoron 90 LE-vel (1.3 Turbodiesel) és 120 LE-vel (1,4 Turbobenzines). A kezdeti topsztár egy 1.4 Turbo 155 LE-vel és forgatópillanat-overboost-tal.

Annyira kicsinek persze nem hat a csak 2 ajtósra tervezett ivadék, egy 147-es is csak 16 cm-rel hosszabb. De a márkafőnök Luca de Meo azonos teljesítmény mellett a 147-hez képest kerek 30 %-kal kevesebb CO2 kibocsátást ígér és hozzáteszi. " Az Alfa Romeo mindig a könnyű és teljesítményében erős autókat képviselte, most is ehhez kell visszanyúlnunk."

Egy felfrissülést hozó diéta-bejelentés az olyan túlságosan is dundi kreációk után, mint amilyen az Alfa Brera. De a 4,06 m-es bicaj nem kell, hogy csak egy kizárólag a környezetvédelemnek elkötelezett Me-too termék legyen. A csapás magasabb keresztdinamikai stabilitásnak lett kiszélesítve és a középkonzolon is vár egy Manettino beállításokra.

Ezt a váltót az Alfa az exkluzív nővértől, a Ferraritól leste el. Három állásban a Dynamic-tól (D) a Normalon (N) át az All weather-ig (A) igazítják a a gázfelvétel szabályszerű viselkedését és a szériaszerű komponenseket, mint az adaptív gőzök, ESP valamint az elektrohydraulikus kormányzást az útviszonyokhoz. Aki a sorozatos Selespeed-üzemet megrendeli, az itt átéli a D.N.A-beállítások térnyerését is. Vezetésdinamikailag így a kicsinek egy csodának kell lennie. A de Meo által figyelmeztetett konkurencia, "Nagyon pontosan megfigyeltük a Mini sikerét." , végül meghajolt.

Még egy extrasportos GTA-verzió 230 LE-vel is tervben van. 2009-ben először azonban egy benzin-direktbetbelövés és egy belövéstakarékos start-stop-rendszer következik.
Optikailag tekintve a Miarfiori/Torinoban megépített Mito fordulópontot jelent az Alfánál. A jövőben a frontlámpák már nem néznek mérgesen fintorogva, hanem nyíltan és barátságosan. "A 8C design-ja kékmásolat az összes további Alfa számára. Ami nem azt jelenti, hogy a jövőben mindig ugyanazt a látványt akarjuk majd, csak különböző méretekben." hangsúlyozza de Meo.

Félreismerhetetlenül demonstrálja a kimondottan csinos hátsó a kerek LED-hátsólámpákkal rokonságát az Alfa-sportautókkal. Az első fények is elárulják a tervezői mintaképet, azonban a kissé szomorú tekintettel és a hosszú köpennyel szétválnak az ízlések. A lámpaegységeknél a keretek krómtól a feketéig változhatnak, a kocsi színe pedig a mattig választható. Kedvesen oldották meg az Alfa-tervezők a csomagtartó nyitását is egy embléma megnyomásával.

A belső térben Alfissi egy attraktív óraegyüttessel vár, felszereltségtől függően puha karbon-utánzat, kényelmes ülések, titánszínű betétek és meglepően sok tér. A szűkös fejrészről hátul és a magas rakodóperemről a sportos vonalvezetés tehet. A Microsoft Blue&me-Telefon- és Navigációs megoldások mellett egyidejűleg megtalálható a fejlesztésben egy Infotainment-megoldás merevlemezes navigációval.

A márkabevezetés az Alfák kis reményhordozója lesz júliusban. 60 000 - 70 000 Mito-t kell évente eladni, olyan árért, amely az azonosan motorizált Grande Punto fölött áll legkevesebb 1000 Euroval.

Forrás: Fiat Magyarország