Mexikóban murván mérkőznek a ralisok

2008. február 29. péntek 01:05

Két téli ralival kezdődött a világbajnokság, bár mindkét terepen kevesebb hó volt a szokásosnál. A mostani hétvégén szinte garantáltan kellemes napsütötte időben, murván mérkőzik meg a mezőny.

A tavalyihoz hasonlóan a rali-világbajnokságban idén is a murvás talaj lesz domináns, hiszen 15-bõl 10 verseny ilyen lesz, s a mostani Mexikó-ralival nyílik a hét egymást követő murvás rali sorozata. A Mexikó-rali különleges verseny, ahol lelkes rajongók ezrei tolonganak a gyorsasági szakaszok szélén, hogy lássák a nagy kedvenceket. Várhatóan meleg időjárás fogadja a csapatokat, akik épphogy felrázták magukat az európai hideg fogságából, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük a nehéz és próbára tevő murvás mexikói utakon.


A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd le, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is. A versenyre jellemző, hogy nagyon sokféle úton zajlik. Néhány közülük durva, de technikás (főképpen a hegyekben), s csodálatos terepen hajtanak keresztül a versenyzők. Az idei évben az előző két ralihoz hasonlóan fontos szerepet játszik az időjárás. Az időjárási viszonyoktól függ ugyanis az út minősége és ez befolyásolja az autók beállítását. A rali központjának számító Leon térségében gyakoriak a heves esőzések, s ez megnehezítheti a pilóták és a csapatmérnökök munkáját. Ugyanakkor száraz és szeles időjárást és 25 fokot ígértek a hétvégére.

Ahogy általában a murvás ralik esetében lenni szokott, hátrányt jelent elsõként végigmenni az úton. Idén ez még kritikusabb lesz, mivel az idei évben nem szabad a gumikon rovátkákat vágni, amellyel a murván nagyobb tapadást lehetett elérni. A hátrébbról rajtolók így a tiszta út előnyeit élvezhetik majd.

A rali útvonala szinte ugyanaz, mint az elmúlt három évben (2005-2007). A központ ezúttal is León városában (a cipőgyártás fővárosában) lesz.

A rali hossza: 830 km, 20 gyorsasági szakasszal, melyek összesen 353,75 kilométert tesznek ki. A mezőny olyan magasságban versenyez majd, ahol Európában már síelni szoktak, így még a turbómotorok is levegőért kapkodnak. Az útvonal legmagasabb pontja 2700 méternél lesz, ez az Ortega gyorsasági szakasz, ahol az autók szinte a felhők között száguldanak majd.


Képünkön: Tavaly Benik Balázs is indult Mexikóban

Kép és szöveg: a5.hu