Loeb ötödször nyert a Monte-Carlo-ralin
2008. január 27. vasárnap 19:25
Kirobbanó formában kezdte a rali-vb 2008-as idényét a legutóbbi négy szezon világbajnoka, Sebastien Loeb. A Citroen ásza domináns teljesítményt nyújtva megnyerte az évadnyitó Monte-Carlo Ralit, ezzel két legyet ütött egy csapásra: egyrészt sikerrel kezdte zsinórban ötödik vb-címének megszerzésére irányuló hadjáratát, másrészt pedig ismét felállított egy rekordot, hiszen ötször még soha, senki nem nyert a hercegség viadalának 1911 óta íródó történetében.
A bajnokságot egyértelmű favoritként kezdő francia extraklasszis a csütörtöki rajttól fogva végig vezetett: kezdetben csapattársa, Dani Sordo üldözte, majd a spanyol kálváriája után a Ford elsőszámú sofőrje, Mikko Hirvonen vette át az üldöző szerepét. A visszavonult Marcus Grönholm helyébe lépő finn hamar rájött, hogy Loeb ellen nincs esélye, így a második hely megszerzésére összpontosított, s ez sikerült is neki: végül 2,34 másodperccel kapott ki a címvédőtől.
„Csodálatos hétvégénk volt, ismét sikerült megnyernünk ezt a viadalt. Rendkívül komoly előnyre tettünk szert, a rali alatt végig gyorsabbak voltunk mindenki másnál. Az igazság az, hogy tavaly is ugyanígy kezdtünk, de aztán a szezon hátralevő része sokkal komplikáltabbnak bizonyult." - mondta a monacói öbölben tartott befutónál a 37. diadalát ünneplő ász, utalva a Grönholm ellen vívott tavalyi szoros csatára.
Hirvonen nem titkolta, hogy csalódott a szezonnyitón mutatott formája miatt, a végeredménnyel viszont többé-kevésbé kiegyezett: „A szezon kezdetén természetesen mindenki abban reménykedik, hogy a győzelemért küzdhet. Mi viszont már a rali legelején láttuk, hogy a Citroen túlerőben van, túlságosan gyorsak, s ennek fényében az eredmény fantasztikus számomra." - fogalmazott a finn.
A dobogó harmadik fokáért óriási csata zajlott a Subaru pilótja, Chris Atkinson és a Stobart-Fordnál lehetőséghez jutó Francois Duval között. Az ausztrál végig a belga előtt volt az eredménylistán, ám az remek hajrát produkálva az utolsó szakasz, a monacói szuperspeciál előtt 1,1 másodpercnyire csökkentette a kettejük közötti különbséget: a két sofőr a hercegség utcáin hajszálra azonos időt autózott, így a subarus - a 2005-ös Japán Rali után - karrierje során másodszor pezsgőzhetett az emelvényen.
A hatodik helyet Atkinson társa, Petter Solberg szerezte meg, akit a Stobart nagy visszatérője, a tempóján folyamatosan javító Gigi Galli és a privát Peugeot-val induló francia Jean-Marie Cuoq követett. Az utolsó pontszerző helyre az első teljes idényét megkezdő Suzuki debütánsa, a JRC-bajnok Per-Gunnar Andersson iratkozott fel: bár a másik SX4 WRC-t kormányzó Toni Gardemeister műszaki okok miatt kiesett és Anderssonnak is voltak gondjai, a problémamentes szombati nap lehetővé tette a svéd sofőr és a japán csapat számára az eredményes szezonkezdést.
A pontszerzők mögött két Stobart-sofőr, Henning Solberg és Matthew Wilson végzett, akiket a Superally-szabályt kihasználó Sordo és Jari-Matti Latvala követett: a citroenes egy szombati motorhiba után indult újra, míg az idei évet a gyári Ford színeiben kezdő ex-stobartos finnt az első napon defekt, később pedig hirdaulikai probléma és a felfüggesztés meghibásodása hátráltatta.
A világbajnokság két hét múlva folytatódik: a következő állomás Svédország, ahol február 8-10-én mérkőzik meg egymással a mezőny.
automenedzser.hu, FOTÓ: MTI/AP/Laurent Cipriani
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Csapadékkal kezdődik a hét, aztán...
- Áldozatot követel a mohácsi híd...
- Hatalmas balhé volt Pécsett:...
- Mutatjuk, hol bukkannak fel biztosan...
- Nálunk a legolcsóbb a gáz és az áram...
- Hétfőtől már naponta utazhatunk...
- A volt főbíró is felszólalt a hanuka...
- Lottó, lottó, a heti remény: itt van...
- És akkor Pécsett egyszer csak Kádár...
- Villámlásra, jégesőre figyelmeztetnek...