F-1-nyitány: eddig Raikkönen a legjobb
2008. március 14. péntek 21:52

A Ferrari és a McLaren versenyzőivel a Red Bull pilótái vették föl a tempót az Ausztrál Nagydíj első napján: Kimi Raikkönen (képünkön) és Lewis Hamilton egy-egy tréninget nyert, Mark Webber került a legközelebb hozzájuk. A leggyorsabb a finn ferraris volt.
A leggyorsabb Kimi Raikkönen volt az idénynyitó Ausztrál Nagydíj pénteki napján. Az első szabadedzésen futott 1:26.461-os idejét a másodikat megnyerő Lewis Hamilton sem tudta megjavítani.
A McLaren-pilóta sokáig vezette az első tréninget, de annak utolsó percében a ferraris elvette tőle az első helyet. Délután Mark Webber állt az élen, alig hatvan másodpercre a befejezéstől Hamilton döntötte meg legjobbját (1:26.559).
Az év első autója a versenypályán Nick Heidfeld volt a BMW-vel, az első mért kört a Toro Rosso újonca, Sebastian Bourdais futotta.
A mezőny élén a Ferrarik és a McLarenek álltak a két edzés nagy részében, a legközelebb hozzájuk a Red Bull versenyzői kerültek - Coulthard hatodik is lett -, illetve Fernando Alonso délelőtt.
Amint várni lehetett, az új szabályok miatt sok volt a kicsúszás, megpördülés, többek között Felipe Massa, Fernando Alonso, Nick Heidfeld, Adrian Sutil, David Coulthard, Kazuki Nakajima, Nico Rosberg, Giancarlo Fisichella.
Melbourne-ben a program szombaton a harmadik szabadedzéssel, majd az időmérővel folytatódik. A futam magyar idő szerint vasárnap hajnal fél hatkor rajtol.
A 2. szabadedzés végeredménye
1. Hamilton - McLaren-Mercedes 1:26.559 33 kör
2. Webber - Red Bull-Renault 1:27.473 + 0.914 27
3. Massa - Ferrari 1:27.640 + 1.081 29
4. Kovalainen - McLaren-Mercedes 1:27.683 + 1.124 28
5. Coulthard - Red Bull-Renault 1:28.037 + 1.478 26
6. Raikkonen - Ferrari 1:28.208 + 1.649 28
7. Trulli - Toyota 1:28.292 + 1.733 22
8. Rosberg - Williams-Toyota 1:28.352 + 1.793 31
9. Fisichella - Force India-Ferrari 1:28.469 + 1.910 32
10. Glock - Toyota 1:28.582 + 2.023 28
11. Button - Honda 1:28.632 + 2.073 30
12. Heidfeld - BMW Sauber 1:28.731 + 2.172 32
13. Alonso - Renault 1:28.779 + 2.220 37
14. Barrichello - Honda 1:28.849 + 2.290 28
15. Kubica - BMW Sauber 1:28.860 + 2.301 35
16. Nakajima - Williams-Toyota 1:29.077 + 2.518 33
17. Sutil - Force India-Ferrari 1:29.161 + 2.602 32
18. Vettel - Toro Rosso-Ferrari 1:29.193 + 2.634 40
19. Piquet - Renault 1:29.518 + 2.959 14
20. Bourdais - Toro Rosso-Ferrari 1:29.605 + 3.046 11
21. Sato - Super Aguri-Honda 1:30.663 + 4.104 16
22. Davidson - Super Aguri-Honda 1:31.527 + 4.968 8
A 2008-as új szabályok
Az idén tilos lesz használni mindenfajta, a vezetést könnyítő elektronikai rendszert, így például eltűnik a kipörgésgátló, a rajtautomatika és a motorfék-elektronika is. Ez pályától függően körönként körülbelül 0,4 másodpercnyi lassulást jelent majd, előtérbe kerül a pilóták technikai tudása is, és a szakemberek szerint ennek köszönhetően több előzést láthatunk majd 2008-ban.
- Az idén nem jár 10 helyes rajtbüntetés az egyes pilóták első, nem tervezett motorcseréje után, a második alkalomtól viszont ugyanúgy az időmérőn megszerzett pozíciójukhoz képest 10 hellyel hátrébbról rajtolhatnak majd. Ha viszont a futam alatt hibásodik meg a motor, akkor nem jár büntetés annak kicseréléséért, ám ha az időmérő és a verseny között kell az erőforrást kicserélni, akkor az adott pilóta csak a mezőny végéről indulhat a futamon. Egy motornak továbbra is két versenyt kell kibírnia.
- A kvalifikációs rendszer annyiban változik, hogy szintén három részre lesz bontva, az első 20, a második 15, a harmadik azonban csupán 10 perces lesz, így gyakorlatilag eltűnnek a tavalyról megszokott, és a szurkolók szerint is unalmasnak titulált "benzinégetős" körök az időmérő utolsó harmadának elején.
- Az üzemanyag legalább 5,75 százalékának biológiai eredetűnek kell lennie.
- Egy váltónak legalább négy versenyhétvégét ki kell bírnia, korábbi csere esetén 5 helyes rajtbüntetést kap az adott versenyző.
- A pilóták biztonsága érdekében megnövelik a vezetőfülke oldalának magasságát. Erre elsősorban a tavalyi Ausztrál Nagydíjon látott hajmeresztő baleset miatt kerül sor, amikor is David Coulthard autója kishíján levitte Alexander Wurz fejét.
mti/origo, Fotó: MTI, EPA, Toni Albir
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Áldozatot követel a mohácsi híd...
- Mutatjuk, hol bukkannak fel biztosan...
- Lottó, lottó, a heti remény: itt van...
- Csapadékkal kezdődik a hét, aztán...
- Orbán Viktor: Magyarország nélkül...
- Hatalmas balhé volt Pécsett:...
- Októberben indul az anyák...
- Villámlásra, jégesőre figyelmeztetnek...
- Hétfőtől már naponta utazhatunk...
- Második alkalommal imádkoztak...