A mezőny feleződött, „Spici" duplázott

2008. július 06. vasárnap 22:17

Ahogyan a szombati első napot, végül az egész Veszprém-ralit a Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós páros nyerte. A Mitsubishi Lancer WRC-sek ezzel az elsők, akik az idei rali ob-n két futamot is nyerni tudtak. A baranyai pilótákra ugyanakkor rájárt a rúd: az egyébként megfeleződő mezőnyben mindössze Király Gábor ért célba pontszerző helyen.

A Veszprémben az előző három évből kétszer diadalmaskodó „Spici" szombat után a mai gyorsok többségét is sikerrel vette. A hat szakaszból hárman volt ő a legjobb, kettőt az ob-pontversenyt vezető Turán nyert, egyet pedig a szombaton kilométereket éppen Turánék porát nyelő, címvédő Benik.

Érdekes, hogy a Peugeot 307 WRC-t kormányázó „nagy öreg" a szombati defekt után összekapta magát, és a 9. helyről a 4.-re hozta be járművét, amivel továbbra is vezeti az összetett pontversenyt.

A 2. hely a Benik, Lukács kettősé lett, a Fordos Focus WRC szombati harminc másodperces hátrányának több mint felét ledolgozva ért célba Spiciék mögött. Asiéknak nem sikerült a versenyt befejezni, a tizedik gyorson - negyedik helyen autózva - defektet kaptak és a futómű olyannyira megsérült, hogy fel kellett adniuk a küzdelmet.

Egy nagy ugrás szükséges a mezőny hátsó - sőt, többnyire kieső - traktusába, hogy az ezúttal peches baranyai pilótákra bukkanjunk... Nem véletlenül tartják az egyik legkeményebb hazai ralifutamnak a murvás veszprémit: a szombati gyorsaságikat teljesítő 63 autó mellett 24 páros már az első napon leadta a menetlevelét, a céldobogón pedig végül csak 53-an gördülhettek át.

A többség még szombaton búcsúra kényszerült: az EKF-logós Honda Civic Type R R3 lengéscsillapító-rögzítőjének törése nyomán az első idő előtti búcsúzó a Hering Gyula és Fuchs Gábor duó volt.

Ifj. Ranga László Mitsubishi Lancerének ugyancsak a féltengelye tört el már a nyitó gyorson. Ezt ugyan még helyrehozta a szerelőgárda, ám a pécsi fiatalember a hátrány ledolgozására túlzott tempót diktált, ami két szakasszal később megbosszulta magát.

Ugyanezen a szakaszon, de egy körrel később kísértetiesen hasonló körülmények között járt pórul a géposztályában korábban vezető siklósi Keller Péter is, aki a Suzuki Swift Sporttal sokallta el a kicsúszást megelőző kanyart.

Az egyetlen, szombaton is pontszerző helyen tanyázó autó Király Gábor Lada VFTS-e volt. Nekik a vasárnap is jól sikerült, így újabb egy helyet előrelépve a H9-es géposztály 4. helyén célba érve mentették meg a baranyai mundér becsületét.

Sz. Zs., Fotó: duen.hu