Potyogtag az autók a Veszprém-ralin

2008. július 05. szombat 22:07

Spitzmüller Csaba autózta a legjobb időt a Veszprém-rali szombati nyitányán. A mezőny, közte több baranyaival, ugyanakkor szinte megtizedelődött az ob 4. futamának autógyilkos pályáin, ifj Ranga László és Keller Péter pedig ugyanott csúszott árokba.

A szombati hat gyorsasági szakaszt követően Spitzmüllerék Mitsubishije mögött a bajnoki címvédő Benik Balázs, majd Herczig Norbert WRC-je következett a félidei dobogón. A fordos páros az utolsó előtt szakaszon jó fél perccel rosszabb időt produkált, miután kilométereken át Turánék porában száguldottak. Ezek után vasárnap nagy valószínűséggel arra törekednek, hogy ezt az előny megtartva megszerezzék a harmadik helyet.

Az Asi, Pikó páros negyedikként fejezte be a szombati napot, majd a Vizin, Zsíros duó következik a Subaru WRC-vel. Az N-csoportos Lancerrel a Balázs, Németh kettős az előkelőnek mondható abszolút hatodik helyen várja a vasárnapi rajtot. Az ob-pontversenyben éllovas Turán Frigyesnek ezúttal nem sikerült az első futamok bravúrja: egy megforgás, egy defekt és némi gumiválasztási hiba miatt csak a 8. helyről rajtolhatnak vasárnap reggel.

Ám az éllovasok mellett ne feledkezzünk meg a mezőny hátsó végéről, pontosabban az idő előtt búcsúzókról sem - főként, mert a baranyaiak neve ezúttal elsősorban ezen a listán olvasható. Nem véletlenül tartják az egyik legkeményebb hazai ralifutamnak a veszprémit: a szombati gyorsaságikat teljesítő 63 autó mellett 24 páros már az első napon leadta a menetlevelét.

Szűkebb pátriánk első búcsúzója az EKF-autóval versenyző, ismét peches pécsi önkormányzati képviselő páros, Hering Gyula és Fuchs Gábor volt, akiket a különben méregerős - és, mint képünk tanúsítja, látványos körítéssel kiálló - Honda Civic Type R R3-as lengéscsillapító-rögzítőjének törése késztetett idő előtti kiállásra.

Ifj. Ranga László Mitsubishi Lancerének ugyancsak a féltengelye tört el már a nyitó gyorson. Ezt ugyan még helyrehozta a szerelőgárda, ám a pécsi fiatalember a hátrány ledolgozására túlzott tempót diktált, ami két szakasszal később megbosszulta magát.

Ahogy ifj. Ranga László a Pécsi Újság.hu-nak beszámolt róla, egy kisebb agyrázkódást leszámítva navigátorával, Benkő Andrással együtt jól vannak - ha annak tekinthetjük, hogy, mint mondja, az ütés után arra sem emlékezett, hogy „tetőn is jártak"... Az árokban landoló és tengelye körül másfelet pörgő autó „természetesen" ripityára tört.

Pontosan ugyanezen a szakaszon, de egy körrel később kísértetiesen hasonló körülmények között járt pórul a géposztályában korábban vezető siklósi Keller Péter is, aki a Suzuki Swift Sporttal sokallta el a kicsúszást megelőző kanyart.

Az egyetlen, jelenleg pontszerző helyen tanyázó autó Király Gábor Lada VFTS-e, ő a H9-es géposztály 5. helyéről várhatja az ugyancsak embert-gépet próbáló, hat gyorsaságiból (61,8 km) vasárnapi folytatást.

Sz. Zs., Fotó: duen.hu