Vágányzár lesz Pécs és Budapest között, nyárig csak egy közvetlen vonatpár közlekedik majd

2018. február 11. vasárnap 17:12

Vágányzár lesz Pécs és Budapest között, nyárig csak egy közvetlen vonatpár közlekedik majd

Folytatódik a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal felújítása. Az alapvetően jó hír egy ideig azonban bosszúságot és nehézséget okoz majd a Pécs és Budapest között vonatozóknak, az említett szakaszon ugyanis pótlóbuszok közlekednek majd. Információink szerint lesznek azonban olyan szerelvények, amelyek kerülőúton járnak majd, azaz megúszható az átszállás.

Tavaly tavasszal kezdődött a 40a vasútvonal korszerűsítése a fővároshoz közeli részen. A Budapest és Pusztaszabolcs közötti szakaszon - itt közlekednek a pécsi vonatok is - több állomást átépítenek, illetve korszerűsítik a biztosítóberendezéseket. Február végétől a nagyszabású beruházás újabb szakaszba lép, amelynek keretében a pálya is megújul, elkerülhetetlen tehát a teljes vágányzár.

Vasutas körökből származó információink szerint február 26-tól vágányzár lép életbe a Százhalombatta-Kelenföld szakaszon, amely értelemszerűen érinti a Pécs és a főváros között közlekedő InterCity (IC) járatokat is. Értesüléseinkkel kapcsolatban megkerestük a Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt.-t is, ám a cégnél csak annyit közöltek, a menetrendi változásokról szóló  közleményüket a február 12-i hét folyamán adják ki.

Úgy tudjuk, a zárás egészen június 15-ig tart majd, az utazóknak tehát hosszú ideig kell pótlóbuszra szállniuk - már ha kitartanak a vasút mellett és nem szoknak át például a közösségi autómegosztó szolgáltatásra. Mindössze egyetlen olyan vonatpár lesz, amely Érdnél elkerüli a lezárt szakaszt: a Pécsről a jelenleg érvényben lévő menetrend szerint 6.02-kor, Budapestről pedig 16.45-kor induló Tubes IC biztosít közvetlen eljutást a két város között. Ehhez a járathoz csatlakozik egyébként a kaposvári Somogy InterCity Dombóváron.

Így fejlesztenek

A beruházásnak köszönhetően Kelenföld és Százhalombatta között összesen nyolc állomás, illetve megálló újul meg, a használaton kívüli épületeket pedig elbontják. Úgynevezett P+R parkolókat is építenek, hogy megkönnyítsék az autóról vonatra való átszállást. Zajvédő falat húznak tizenhárom kilométer hosszan, valamint a felsővezetéki hálózatot is korszerűsítik.

Értesüléseink szerint azonban ez a járat sem megy el a Keleti pályaudvarig, ideiglenesen a Déli lesz a végállomása, a buszok pedig Kelenföldig járnak majd. Hogy az indulási és az érkezési idők miként változnak, egyelőre nem ismert, ahogy azt sem tudhattuk meg a MÁV-tól, hogy a hosszabb út miatt a megszokottnál esetleg magasabb összeget kérnek-e a jegyekért.

A vágányzár és az ezzel járó pótlóbuszozás, kerülőút mindenképpen megnehezíti a vonattal utazók dolgát, de ahogy mondani szokás, valamit valamiért. A rendkívül forgalmasnak számító Százhalombatta-Kelenföld vonalra már nagyon ráfér a fejlesztés, a felújítás révén a vonatok 120-160 kilométer/órás sebességgel száguldanak majd, ennek következtében pedig jelentősen csökkenhet a ma még nagyjából háromórás utazási idő Pécs és Budapest között.


Képünkön: csomagokkal nem lesz egyszerű a pótlóbuszozás. 

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva (archív)