Segélyek: nem győzi a hivatal
2008. május 14. szerda 22:59

Elérhetetlen ügyfélszolgálat, rengeteg várakozás, bonyolult és nehézkes ügyintézés jellemezte az elmúlt időszakban a Magyar Államkincstár helyi igazgatóságának munkáját. Mint kiderült ugyanis, a döntéshozók által kiadott feladatot nem volt olyan egyszerű megoldani, mint ahogy azt a kormányzati vezetők hitték.
Figyelem: irattengerre van szükség!
A különböző segélyekhez rengeteg irat kell, így nem árt résen lenni. A személyi, lakcímkártya, TAJ-kártya, adóazonosító jel az alap. Kell még a lakossági folyószámla-szerződés, vagy egy pénzforgalom nélküli folyószámla-kivonat másolata, a gyermek születési anyakönyvi kivonata, a magánnyugdíjpénztári tagkártya. Járadékos vagy nyugdíjas gyest igénylő esetében kell az ellátást megállapító határozat és a nyugdíjas- vagy járadékos igazolvány. Anyasági támogatáshoz igazolást kell vinni a terhesgondozáson való részvételről. Az igények benyújtásához a postai utat ajánlják, amit a "Magyar Államkincstár Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság Családtámogatási Iroda, 7602 Pécs, Pf.: 163" címre kell eljuttatni. Akik személyesen keresnék fel az irodát, azoknak az ügyfélfogadás helyszíne Pécsett a Nagy Lajos király útja 1-ben van, hétfőn, csütörtökön 8-tól 13 óráig, kedden és pénteken 8-11 szerdán 8-tól 18 óráig állnak itt rendelkezésükre. Telefonon a 72/210-235 számon és e-mailen a [email protected] címen kaphatnak választ az érdeklődők. Igénylőlapok a cég honlapjairól (www.allamkincstar.gov.hu vagy a www.makbar.mecsekportal.hu) letölthetők.
Így aztán nem is csoda, hogy olykor ostromállapot uralkodik még mostanság is az évi több tízezer embert kiszolgáló belvárosi irodában, amelyben többek között a gázár-támogatási ügyeket is intézik.
Történt ugyanis, hogy egy tavalyi jogszabály-módosítás következtében januártól fokozatosan megszűntek a családtámogatási kifizetőhelyek, azaz a munkáltatók helyett az államkincstár kezdte folyósítani a gyest, a családi pótlékot és az anyasági támogatást. Mint ismert, a kisebb, a 100 főt el nem érő cégeknél a dolgozók juttatásait eddig is a MÁK intézte, ám januártól az összes vállalkozás ügyét a hivatal nyakába zúdították, plusz munkaerő felvételének lehetősége nélkül.
Egyik olvasónk, éppen az átállás csúcsidőszakában jelentkezett be új ügyfélként a hivatalhoz: a megadott ügyfélszolgálati telefonszámon csak hosszú órák után tudott kapcsolatot teremteni az ügyintézővel, s a családtámogatási díj kifizetésére is két hónapot kellett várnia - pedig minden irata rendben volt. Kártérítést ő sem kapott, ahogy senki sem, aki késve jut csak hozzá a segélyhez. Mint megtudtuk, a probléma folyamatosan jelen volt az elmúlt hónapokban - csak most, a majdnem fél évig tartó átállás lezárultával kezd némileg normalizálódni a helyzet.
Golaczné dr. Kaponyi Judit irodavezető a Pécsi Újság.hu-nak a következőket mondta az utóbbi hónapok átalakításai kapcsán: „Az, hogy nemcsak a baranyai, de a régió többi kifizetőhelyi folyósítása is Pécsre került, összességében 23 ezer új igénylő kiszolgálását rótta az igazgatóság munkatársaira."
Mint kérdésünkre hozzátette, a dolgozói létszám nem bővült, erre azonban a következő időszak átszervezései megoldást kínálnak majd. Az illetékesek abban reménykednek, hogy az ügyintézés az eddigieknél jóval gördülékenyebb lesz majd néhány hónapon belül.
Korb Zoltán - Illusztráció: Flickr
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Jön a vénasszonyok nyara, de ezt...
- Őszre elkészül a Pécsi Harmadik...
- Újra kérhetik az azonos összegű...
- Indul a Szamárfül Fesztivál: ingyenes...
- Pécsett is megkóstolhatjuk...
- Ismét egyre több migráns próbál...
- A Mecsekről száguldott Pécs...
- Nevelőszülői képzést indít Baranyában...
- Elkezdődött a szarvasnász, jön a...
- A Pécsi Egyházmegye alapításának...