Pécsi ötlet: megalkották az autót, amellyel képtelenség tolatni
2011. december 23. péntek 13:47

Igazi kuriózumnak számít az országos Citroen találkozókon rendszeresen feltűnő, Kitroen névre keresztelt furcsa masina. A gép, ha csak szemből nézzük, egy átlagos autónak tűnik - a bökkenő, hogy nincs hátulja. A járgányt két pécsi, Szűcs Péter és Sólyom Norbert készítette, az alkotókkal utóbbi munkahelyén, a Köztársaság téri óvodában beszélgettünk.
Fizimiskája alapján talán kevesen találnák ki, hogy az amúgy gépszerelői végzettséggel rendelkező Sólyom Norbert az egyik pécsi oviban dolgozik. A gyerekek azonban hamar megkedvelték az "udvaros bácsit", talán, mert a lurkókhoz hasonlóan ő is szereti szét-majd összeszerelni a kisebb-nagyobb autókat. Igaz, a legutóbbi járgánynak „elfelejtettek" hátsó részt építeni. Viszont két eleje is van.
- Nem volt különösebb célunk a megépítésével. Elkészült, boldogok vagyunk, játszunk vele - fogalmazott, mikor az autó születésének okáról faggattuk.
Névjegy - Sólyom Nobert
- Még 2008-ban szereltük össze az autót egy Citroen találkozóra - vette át a szót a Szűcs Péter. - A járgányt meglepetésnek szántuk, így a lehető legnagyobb titokban munkálkodtunk. Csak a családnak mutattuk meg az épülő autót, de csak, hogy lássák, hova tűnünk el rendszeresen.
Így brillírozik a pályán a Kitroen:
Hogy honnan jött a szikra, már nem tudják, egyszer csak megszületett az autó ötlete.
- Először úgy terveztük, hogy a jól ismert kacsa modellt alakítjuk át, azonban szerettük volna, ha a hidraulika segítségével emelkedni tud a felépítmény, ezért két BX modellt hegesztettünk össze - emlékezett vissza Szűcs Péter.
A három évvel ezelőtti találkozón aztán előálltak a géppel és mentek pár kört a szlalompályán. Mint mondták, a hatás nem maradt el: a nézők előbb néma csöndben, megdöbbenve figyeltek, majd megtapsolták őket.
Névjegy - Szűcs Péter
A fura járgánynak pedig napjainkban is nagy sikere van.
- Szerencsére sok helyre hívnak. A legnagyobb nehézség, hogy - mivel az autó közúton nem közlekedhet - mindenhova szállítani kell, ez pedig sok pénzbe kerül. Arról nem is beszélve, hogy a jármű szokatlan formája miatt egy szabvány kamionnal nagyon nehéz mozgatni - mesélt a kétorrú autó árnyoldalairól Sólyom Norbert.
Még szerencse, hogy Szűcs Péternek van egy platós IFÁ-ja, ennek segítségével pedig a Kitroen bejárhatja az országot.
Képünkön: Szűcs Péter (balra) és Sólyom Norbert a Kitroen társaságában.
Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Ilyen volt az 1986-os május elseje...
- A játszótereket ellenőrzi a...
- Több mint hatvanezren neveztek be az...
- És akkor Pécsett egyszer csak Kádár...
- Vasárnapig tart a csodás nyár a...
- Most már tényleg betelt a pohár,...
- Így járnak a pécsi buszok a hosszú,...
- Hétfőtől már naponta utazhatunk...
- A világon csak a Mecsekben...
- Figyelem, költözik az urológiai...