Nincs pénz a Siklósi úti felüljáró felújítására: maradnak a sávlezárások és velük a dugók

2016. január 20. szerda 17:57

Nincs pénz a Siklósi úti felüljáró felújítására: maradnak a sávlezárások és velük a dugók

Hétszázmillió forintból lehetne elvégezni a Siklósi úti „egypúpú" felüljáró felújítását, ám erre a fenntartónak, a Magyar Közútnak továbbra sincs pénze. A hídon most egymást érik a kátyúk, nem tud elfolyni a csapadékvíz, ezért van szükség a szinte állandó sávlezárásokra.  

Aki dühös, ideges autósokat akar látni Pécsett, annak bátran javasolhatjuk, időzzön egy picit reggel vagy a kora délutáni csúcsforgalomban a Siklósi út felüljárón. A hídnál ugyanis nap mint nap áldatlan állapotok uralkodnak, egy-egy sávon rövidebb-hosszabb szakaszokat rendszeresen elzárnak a forgalom elől.

Ez viszont azt eredményezi, hogy komoly dugók alakulnak ki, a besorolásra váró, munkából, iskolából elkéső türelmetlen autósok megállás nélkül szentségelnek.

A jelek szerint sajnos úgy tűnik, még jó ideig nem változik semmi.

Marczin Bence, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője a Pécsi Újság.hu érdeklődésére elmondta, a Siklósi úti felüljárón az elmúlt időszak csapadékos időjárása miatt kátyúsodást tapasztaltak. A híd szivárgó rendszere már nem működik megfelelően, így a csapadékvíz összegyűlik az aszfaltréteg alatt, ami a forgalom hatására mélyedéseket eredményez az aszfalton.

Marczin Bence hozzátette, ideiglenes megoldásként a kialakult burkolathibákat hideg aszfalt felhasználásával megszüntették ugyan a hétvégén, de a technológia szempontjából nem megfelelő időjárási viszonyok miatt előfordul, hogy csak átmeneti ideig tudják kijavítani a kátyúkat, így a közlekedők továbbra is számíthatnak arra, hogy a téli időszak végéig még hasonló korlátozások lehetnek a felüljárón.

A kommunikációs osztályvezető közölte azt is, a híd legutóbbi teljes felújítása óta már több mint húsz év telt el. Egy ilyen forgalmú hídon a szigetelés és a burkolatrendszer - aminek része a vízelvezetési rendszer is -, továbbá a híd egyéb szerkezeti elemeinek teljes felújítását általában húsz évenként kell elvégezni.

A felüljáró rekonstrukciójának terveit a Magyar Közút Nonprofit Zrt. már tavaly elkészíttette, a kivitelezés a szükséges forrás rendelkezésre állása esetén azonnal megkezdhető. A felújítás becsült költsége 600-700 millió Ft. A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek azonban jelenleg nincs pénze a beruházásra.

M. B. - Fotó: Dittrich Éva