Nem elég körültekintőek a tűzifavásárlók a megyében

2016. október 28. péntek 13:00

Nem elég körültekintőek a tűzifavásárlók a megyében

A Baranya Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztályán az elmúlt napokban ismét megszaporodtak a tűzifavásárlással kapcsolatos érdeklődések, bejelentések.

A szakemberek arra hívják fel a figyelmet, hogy a fogyasztóknak - jogaik későbbi érvényesítése érdekében - érdemes körültekintően eljárni, megbízható kereskedőt választani a tűzifavásárlás során.

A tűzifa ára, minősége, a fuvar költsége, a vállalási határidő előzetes tisztázása mellett legalább annyira fontos, hogy a kifizetett összegről feltétlenül kérjenek fizetési bizonylatot a vállalkozástól. A későbbi esetleges reklamáció során bizonylat hiányában a vevő nem tudja igazolni a vásárlás tényét, a vásárlás idejét, a megvásárolt tűzifa mennyiségét.

A hatósághoz leggyakrabban azzal fordulnak a fogyasztók, hogy kevesebb vagy rosszabb minőségű a kiszállított fa, mint amennyiben, amilyenben előzőleg - leginkább telefonon - megegyeztek. A fogyasztóvédelem azt tanácsolja, ha ilyen helyzet fordul elő, a fizetési bizonylaton szereplő vállalkozást írásban (lehetőleg tértivevényes levélben) keressék meg. Amennyiben a vállalkozás a fogyasztót elutasítja, az adott, konkrét ügy rendezése érdekében bírósághoz tud fordulni. Ennek alternatívája a lakhely vagy tartózkodási hely szerinti illetékes kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület, amelynek segítségét szintén igénybe lehet venni a vita eldöntésében.

A fogyasztóvédelmi hatóság azt vizsgálhatja, illetve akkor járhat el jogsértés esetén, ha a fogyasztó írásos megkeresésére nem, vagy nem határidőben - azaz 30 napon belül - ad választ a vállalkozás. Ezért is fontos, hogy panaszunkat írásos formában juttassuk el a kereskedőhöz.

Forrás: Baranya Megyei Kormányhivatal