„Most akkor van elsőajtózás a pécsi buszokon vagy már nincsen?” - kérdezi az olvasó

2012. április 22. vasárnap 18:35

„Most akkor van elsőajtózás a pécsi buszokon vagy már nincsen?” - kérdezi az olvasó

"Ideje lenne eldönteni, hogy továbbra is érvényben van-e az elsőajtózás vagy nem!" - írta egyik olvasónk a napokban szerkesztőségünknek. Úgy tapasztalja, az utasoknak sok bosszúságot okoz, hogy nem lehet kiszámítani, a sofőrök mikor nyitják ki csak az első ajtót és mikor a többit is. Mint a Tüke Busz Zrt. illetékesétől megtudtuk, az első ajtós felszállási rend továbbra is érvényben van, ám a sofőrök a forgalmasabb járatokon dönthetnek úgy, hogy a többi ajtón is felengedik az utasokat.

„Teljesen bizonytalan, hogy a megállókban a sofőr kinyitja-e az összes ajtót vagy, ha hiába várunk a bebocsátásra, fáradhatunk-e az első ajtóhoz" - ezzel a problémával kereste fel munkatársunkat egyik olvasónk. Mint hozzátette, „a reggeli csúcsforgalom idején egyáltalán nem mindegy, hogy kényelmesen felszállhatunk-e vagy tülekedni kell az első ajtó előtt. Ideje lenne eldönteni, hogy továbbra is érvényben van-e az elsőajtózás vagy sem!".

ALÁBBI VIDEÓNKON LÁTHATJA, NAPKÖZBEN GYAKORLATILAG MINDEN MEGÁLLÓBAN KINYITJÁK AZ ÖSSZES AJTÓT: 



Nincs mit csodálni azon, hogy az utasok egy része elbizonytalanodott azzal kapcsolatban, hogy a város összes megállójában továbbra is csak az első ajtón lehet-e felszállni. Mint ugyanis Bárdossi Mariannától, a Tüke Busz Zrt. pr-asszisztensétől megtudtuk, az „autóbuszvezetőnek mérlegelési lehetősége van az elsőajtózás alkalmazását illetően".

- A menetidő, a felszállók száma és az időjárási körülmények függvényében munkanapokon - az induló és végállomások kivételével - az autóbuszvezető eltérhet az elsőajtózástól - fogalmazott.

Ez a kitétel elsősorban a forgalmasabb (többek közt az 1-es, 2-es, 3-as, 6-os 30-as és 55-ös) járatokra vonatkozik, a többi esetében továbbra is, minden megállóhelyen csak az első ajtón lehet felszállni.

Bárdossi Marianna szerint az utasok többsége már elfogadta a szabályokat, a rendszer pedig hatékonyan működik, ezt a bliccelők számának csökkenése is mutatja.

- Ha minden utas megfizeti a szolgáltatás árát, akkor - a magasabb bevétel miatt - a szolgáltatás színvonala is emelkedhet - mondta.

Hogy az elsőajtós felszállási rendszernek köszönhetően mennyivel nőtt a jegyvásárlások száma (és az így keletkezett bevétel a szolgáltatás színvonalában hol látszik meg), nem tudni, erről ugyanis - tájékoztatásuk szerint - nem lehet külön kimutatást készíteni.

- Az viszont világosan látszik a számokból, hogy arányaiban nőtt a jegyvásárlás a korábbi évekhez képest, illetve jelentősen csökkent a bliccelők száma is - tette hozzá Bárdossi Marianna.

Palotás P. - Videó: Hamerli Endre