Mecsek Rallye: két kislány megsérült a Széchenyi téren - Pedro az esti Historic legjobbja

2012. június 01. péntek 15:27

Mecsek Rallye: két kislány megsérült a Széchenyi téren - Pedro az esti Historic legjobbja

Két kislány megsérült, amikor elütötte őket egy lépcsőn leguruló versenyautó Pécs főterén pénteken. A Drávanet Mecsek Rallye első napján a prológot a Botka, Mihalik duó, a Historicot Pedro nyerte. 

A hétvégén zajló Mecsek Rallyra benevezett egyik versenyzőpárosnak a Széchenyi téri dzsámi előtt sofőr nélkül parkoló autója feltehetően a nem megfelelő rögzítés miatt elindult, legurult a közeli lépcsőn, ahol két fiatal lány ült. Az egyik lány súlyos, a másik könnyebb sérülést szenvedett.

A helyszínre érkező mentők a sérülteket ellátták, egyiküket kórházba is szállították, a rendőrök pedig megkezdték az eset körülményeinek vizsgálatát.

FRISSÍTVE:

"Nézők guríthatták nézők közé a versenyautót a Széchenyi téren


Sajtóközlemény

Szerencsés kimenetelű balesettel kezdődött a 46. Drávanet Mecsek Rallye. A Széchenyi téri rajtceremónia előtt a zárt parkolóban sorakoztak föl a városháza előtti céldobogóra készülő versenyautók.

Ezek egyikével, az Ollé Sasa, Budai Annamária páros 20-as rajtszámú Suzuki Swift S1600-ossal a csapat szerelője beállt a számára kijelölt helyre, a Dzsámi előtti lépcsősor szélére. Ez után behúzta, majd szabályszerűen rögzítette a kéziféket.

Az autót ezt követően - szemtanúk állítása szerint - az arra járó nézők az ottani többivel együtt folyamatosan fotózták, ám közben többször is többen neki is támaszkodtak. Ennek lehetséges erősségéhez még további vizsgálatok kellenek, azt azonban a közben a helyszínre érkező rendőrségi igazságügyi szakértő is megállapította, hogy a kézifék be is volt húzva és működött is.

Mint azt dr. Harmat Zoltán versenyorvos közölte, az elszabaduló autó két kislány lábán gurult át, mindketten könnyebb - egyikük erősebb horzsolásos, másikuk kisebb zúzódásos - sérülést szenvedett. A pécsi Gyermekklinikán ellátták sérüléseiket, majd még a délután során hazatérhetnek.

Az autó pilótája egyrészt sajnálatát és együttérzését fejezte ki a sérülteknek, másrészt hozzátette, hogy úgy érzi, ők mindenben a szabályok szerint jártak el. Az autónak egyébként az egyik lámpája törött be és az első lökhárítója sérült meg kisebb mértékben, ettől a páros még folytathatja a versenyt.

Szűcs Zsolt sajtófőnök
46. Drávanet Mecsek Rallye"

FRISSÍTVE: A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot

A Botka Dávid, Mihalik Péter duó volt a leggyorsabb a pénteki prológon a 46. Drávanet Mecsek-ralin, az országos bajnokság második futamán.

A szervezők tájékoztatása szerint az 1,2 km-es "bemelegítő körben" a Turán Frigyes, Zsíros Gábor kettős lett a második, a Hadik András, Kertész Krisztián páros pedig a harmadik.

Pénteken, az éjszakába nyúlóan két, míg szombaton napközben további hat gyorsasági szakaszt rendeznek meg. Ezek össztávja 180 kilométer.

Eredmények, prológ (1,2 km):
1. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 1:03.6 p
2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (FordFiesta S2000) 3.2 mp hátrány
3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 5.8 mp h.


FRISSÍTVE: A 46. Drávanet Mecsek Rallye első napján Pedro Lanciája és Herczig Skodája volt az éj királya

Az első versenynapon, rögtön a prológ után az esőáztatta hegy felé indult a mezőny, ahol még péntek éjjel két gyorsaságit kellett teljesítenie. A változatos időjárási viszonyok közepette a gumiválasztás és a sötétben tapogatózás a Historicban a legjobban a Pedro, Verdelli (Lancia 037), az ORB-csapatban a Herczig, Bacigal (Skoda Fabia) kettősnek ment a legjobban, így ők várhatják az élről a szombat délelőtti folytatást.

A prológ kockás zászlaja a Pécsett nem megszokott módon ezúttal nem pihenőre intette a kilencven-egynéhány párost, hanem újabb lendületvételre ösztönözte a pilótákat, akikre még az éjjel egy Árpádtető - Abaliget és egy Nyárásvölgy - Hetvehely gyors is várt.

Ráadásul a sötétségen kívül meglehetősen kellemetlen időjárással, hiszen a bevezető Plaza-szlalom végére eleredt az eső, amely aztán rövidesen el is állt, meglehetősen nagy dilemma elé állítva a csapatokat elsősorban a gumiválasztás terén.

Az első nevesebb kieső mégsem a nem megfelelő tapadás áldozata lett: Bútor Róbert és Tóth Imre Mitsubishi Lancer Evo XR4-esének ugyanis a motorja mondta föl a szolgálatot már a második gyors előtt. Többeknek aztán valóban a pályafogással gyűlt meg a bajuk, így előbb a Lantos Zsolt, Frik Péter kettős Opel Astrája landolt az árokban, majd a pécsi Lajtai Zsolt, Fehérvári Csaba duó Ford Escortja koppant a tetején a rossz hírű Antalffy-kanyarnál.

Volt persze, aki abroncsot és sebességet is a legjobban választott, így a Turán Frigyes, Zsíros Gábor kettős (Ford Fiesta S2000), illetve a Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) szépen megosztoztak az első két gyorsasági első helyein, végül előbbiek két és fél másodperccel állnak az élen az összetettben.

A Historic Eb-mezőnyének élén ha lehet, nagyobb volt a sürgés-forgás, ám az olasz „Pedro", Verdelli kettős rögtön nyitásként akkora előnyt szerzett az egyik nagyágyú Lancia 037-essel, hogy Nyárásvölgynél még a 7. hely is elég volt nekik ahhoz, hogy a két szakasz végén is az első helyen maradhassanak.

Az emlegetett Lanciák egyébként nemcsak a nézők fülét gyönyörködtetően dübörögtek csodásan, hanem mentek is rendesen, a korábbi WRC-menő norvég Jensen, Pedersen kettősé például a 3. helyen áll, kettejük közé egy Mitsubishi Lancer 2000-esnek sikerült beférkőznie, az osztrák Harrach, Welserheimb duó jóvoltából.

A verseny szombaton 10 órakor folytatódik, ekkortól kétszer három (Hetvehely - Nyárásvölgy, Orfű (kör) - Árpádtető, Alsómocsolád - Mecsekpölöske) gyorsaságival folytatódik a küzdelem.

Szombati eredmények:

ORB

1 . Turán Frigyes-Zsiros Gábor Ford Fiesta S2000 17'16"5

2 . Herczig Norbert-Bacigal Igor ŠSkoda Fabia S2000 +02"5

3 . Hadik András-Kertész Krisztián Subaru Impreza +18"3

4 . Botka Dávid-Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +28"2

5 . Elek István-Földi Nikolett Mitsubishi Evo IX +37"4

6. Kazár Miklós-Ferencz Ramón Mitsubishi Lancer Evo IX +43"9

7 . Pethő István-Rubóczky Attila Mitsubishi Lancer Evo IX RS +46"4

8. Hideg Krisztián-Kismődi Endre Mitsubishi Lancver +52"7


Historic

1. „PEDRO"-Verdelli Marco Lancia Rally 037 0:20:25,4

2. Harrach Ernst-Welsersheimb Leopold Mitsubishi Lancer 2000 +0:00:09,2

3. Jensen Valter Chr.-Pedersen Erik Lancia Rally 037 +0:00:15,6

4. Mats Myrsell-Esko Junttila Porsche 911 RSR +0:00:27,2

5. Janota Miroslav-Vyoral Lukas Opel Kadett C-GT/E +0:00:35,0

6. Cunningham Frank-Mc Elhinney Gary Ford Escort RS 1800 +0:00:37,8

7. Wirtmann Ferenc-Barna György Ford Escort RS 2000 Mk.1. +0:01:16,9

8. Werner Anton-Edelmann Ralph Audi Quattro +0:01:19,4



MTI - EQM - Fotó: Kálmándy Ferenc