M6: talán összejön a március vége

2009. augusztus 06. csütörtök 19:46

M6: talán összejön a március vége
A beomlott, 1300 méter hosszúságú alagútpár egyik járatában már a betonszerkezet készül, a másikban pedig augusztus elején fejezték be a fejtést, a három másik műtárgy már szerkezetkészen áll. A völgyeket összekötik a hidak, a pályaszerkezeti munkák pedig az előre eltervezett menetrend szerint haladnak az M6-os autópálya Szekszárd és Pécs közötti szakaszán. A Dunaújvárostól a tolnai megyeszékhelyig vezető sztrádaszakasz március végére tervezett átadási határidejét szintén tartani tudják - állítják a főmérnökök.

Rakita András, az M6-os sztráda Szekszárd és Pécs közötti szakaszán kivitelező konzorcium főmérnöke azt mondja, a földmunkákat mindenütt befejezték, s a betonszerkezet alatt elvégzendő tömörítési, stabilizációs feladatokból is alig maradt itt-ott. Az aszfalt alaprétegének háromnegyede várja a végső kopóréteget, amelyből már több mint húsz százalékot leterítettek.

Készen lesznek az alagutak

A nyomvonalra tervezett négy alagútpárból három olyannyira szerkezetkész, hogy az egyik alatt már egy bátaszéki érdeklődőket szállító busz is keresztülhaladt. Mint Rakita András elmondta, kiegészítő munkákat végeznek a szinte kész műtárgyaknál, míg a beomlott, 1331 méter hosszú A-jelű alagút egyik járatában már a betonszerkezet építése folyik, a másikat pedig augusztus elejére átfúrják. Rakita biztos benne, hogy tavasz elejére átadhatóak lesznek az alagutak is.

A közel egy kilométer hosszú szebényi völgyhíd is áll már, s már a nyáron megkezdődik rajta az aszfaltozás.

Rakita kiemelte: nem szeretnének kockázatot vállalni az időjárással, ezért idén novemberre készre kívánják aszfaltozni a sztrádaszakasz teljes hosszúságát, a tavaszra már csak a kiegészítő, minimális mennyiségű feladatok elvégzése marad hátra. A teljes szakaszon megépülnek addigra a le- és felhajtók, s a hidak, alagutak átadható állapotba kerülnek.

A Dunaújváros és Szekszárd közötti 65 kilométeres rész építése egyszerűbb feladat, ám ott jóval később kezdték a munkát is. Tavasszal ugyanis még a régészek vizsgálódtak a nyomvonalon.

Jelenleg úgy áll, hogy csak nagyon feszített körülmények között készülhet el e szakasz 2010. március 31-ig. Gyorsítási intézkedéseket tettek, s foganatosítanak a jövőben, hogy utolérjék magukat - ismerte el Barabás Miklós, főmérnök, aki szerint van esély a március végi átadásra.

A nyolc autópálya-csomópontot, négy pihenőhelyet, negyvenhat alul- és felüljárót, illetve hat vadátjárót tartalmazó, félszáz kisebb hidat magában foglaló szakasz földmunkái mindenesetre 90 százalékos készültségben vannak, a betonszerkezet 80 százaléka kész, s az alapozó aszfaltozás is 60 százalék körüli. Október közepéig átadják az autópályákat keresztező hidakat, augusztus közepétől pedig építik a fel- és lehajtókat.


Korb Zoltán - Fotó: Mecsek Konzorcium