M6: mikorra lesz pécsi elkerülő?
2009. március 03. kedd 19:55

A főmérnök elmondta, a téli böjt után a lehető leghamarabb, már márciusban nekiállnak a pályaszerkezettel kapcsolatos betonozási, aszfaltozási feladatoknak is, s a műtárgyak kinézete is rohamosan közelít majd a véglegeshez már a nyár folyamán.
"Jól állunk, amit a tavalyi tervünk teljesülése is mutat: november végére elértük az előzetesen december végére tervezett célokat, s most is határidőkön belül folyik az építkezés" - magyarázta Rakita.
A beomlott alagút kapcsán elmondta: annak egyik felén már ismét folyik a fejtés, a három másik esetében pedig egész télen haladtak a fúrással. Közölte, az omlás, és a technológia módosítása nem veszélyezteti a jövő márciusi átadást, az alagutak - melyekben majd mobilozásra alkalmas térerőt is biztosítanak - készen lesznek addigra. Télvíz idején Magyarország második leghosszabb, majdnem 900 méteres völgyhídján folyt még az előre legyártott elemek beépítése, a tartópillérek felállítása.
Rakita szerint október végére, november elejére olyan készültségi szintre hozzák a sztrádaszakaszt, amely után már csak a kiegészítő, minimális mennyiségű tavaszi feladatok elvégzése marad hátra. A teljes szakaszon kész lesz addigra az aszfaltszőnyeg, a le- és felhajtók nagy többségét kiépítik, s a hidak, alagutak is szinte átadható állapotba kerülnek.
Ha ez a szakasz meg is épül jövő év márciusára, a Dunaújváros és Szekszárd közötti 65 kilométeres rész aligha.
Jelenleg is folyamatban van ugyanis a nyomvonal régészeti feltárása. Mészáros József, a egyik kivitelező, a Porr AG képviselője is elismerte: nagyon feszített körülmények között tud csak elkészülni a szakasz 2010. március 31-ig, de forgalomba helyezni bizonyosan nem lehet még ekkor, az további 1-2 hónapot jelent majd.
A Kulturális Örökségvédelmi Szakszolgálat információink szerint még mintegy nyolc kilométeres szakaszon végez leletmentést, s e munkafolyamat késlekedése miatt a teljes projekt kivitelezése csúszni fog.
Mindazonáltal a szakasz kevésbé bonyolult építészetileg, mint a Szekszárd és Pécs közötti részé, így itt eleve gyorsabban lehet haladni. Azért nyolc autópálya-csomópont, négy pihenőhely, negyvenhat alul- és felüljáró, illetve hat vadátjáró itt is megépül. Az autópálya e szakaszán ötvenhét híd között hat völgyhidat is építenek.
Továbbra sem tudni ugyanakkor, hogy pontosan mikor lesz Pécsnek normális elkerülője, amely a sztráda miatt különös fontossággal bírna - az ugyanis nyilvánvaló, hogy egy, az 57-es útnál véget érő M60-as jelentős terheket jelentene a pécsieknek. Puch László, a közlekedési tárca államtitkára is csak annyit ígért: elkezdik ugyan a tervezést, de a 6-os főútra Szentdénesnél rácsatlakozó autóút szerinte 2012-re készülhet csak el.
Korb Zoltán - Fotó: Mecsek Konzorcium
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Orbán Viktor: átlépte az egymilliót a...
- Hidegfront érkezik éjjel esővel,...
- Jövedéki adóval trükköző bandát...
- Vandál pusztítás a Barbakánnál:...
- Motorosok és biciklisek vannak a...
- Éjszakai expresszel is utazhatunk...
- Ha tűzoltónak állna, most szeretettel...
- Ragadozók tízezreit telepítették...
- Felismeri ezt a bringást? Őt keresik...
- Idén is a baranyai tűzoltó,...