Letették az autópálya alapkövét
2008. április 03. csütörtök 17:05

A teljes szakasz M6-os és az M60-as nyolcvan kilométer hosszú lesz, és kétszer kétsávos, osztott pályás úttesttel, valamint vészhelyzeti célokat szolgáló burkolt leállósávokkal készül.
Az M6-os pálya Szekszárd és Bóly közötti szakaszán négy alagutat illetve 55 hidat és völgyhidat húznak fel, de három pihenőhelyet, és egy autópálya-mérnökséget is kialakítanak ki. A szakaszon öt új csomópont létesül: Szekszárdra két helyen lehet majd letérni, Bátaszékre pedig Alsónyéknél. Mohácsra az 57-es út csomópontjánál tudnak majd az autósok betérni, illetve lesz Véménd mellett is egy kijárat - tudtuk meg az M6-M60 Sajtóirodától.
Az M60 autópálya Bóly és Pécs közötti szakaszán további két pihenőhely, harminckét híd - illetve völgyhíd - épül, valamint egy autópálya-mérnökséget is telepítenek az út mellett.
Szent Borbála szobrot is avattak
A baranyai kisvárost és Pécset összekötő harminc kilométeres szakaszon négy új csomópontot alakítanak ki: az M6 és M60 utak elválásánál, Bólynál illetve Pécsett Pécsudvardnál Kozármisleny mellett, valamint a pogányi repülőtér és a Fema között az 58-as úton lesz egy-egy lecsatlakozási pont.
A pálya a 145-ös kilométerkőnél éri el Szekszárdot, a Pécs felé tartó leágazás rögtön a mohácsi kijárat után - 192 kilométerre - lesz Budapesttől. Innen az M60-as sztráda Versendet, Szederkényt délről megkerülve egészen Kozármisleny határáig szinte párhuzamosan fut majd az 57-essel. A számítások szerint Pécsről Budapestre - a közel 220 kilométert - a megengedett legnagyobb sebességgel optimális esetben egy óra negyvenöt perc alatt lehet majd megtenni.
NÉZZE MEG KÉPGALÉRIÁNKAT! KLIKK IDE!
A gazdasági és közlekedési minisztériuma által kiírt pályázati eljárás tavaly ősszel fejeződött be, a parlament a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt. ajánlatát fogadta el.
A nemzetközi konzorciumnak négy nagyvállalat - a Strabag AG, a Colas S.A., a John Laing Infrastructure Limited, és az Intertoll-Europe Zrt. - a tagja. A beruházás közel egymilliárd euróba, 266 milliárd forintba kerül.
Bár a Dunaújvárost Szekszárddal összekötő pályát - ahogy a most ünnepélyesen útnak indított M6-M60-as sztrádát is - 2010. márciusig kell befejezni, erre a hatvanöt kilométerre még nem választották ki a nyertes konzorciumot. A februári felhívásra jelentkező négy „megatársulás" közül, a gazadsági minisztérium sajtóosztálya közlése szerint, a három kiválasztott jelentkező - M6 Tolna Konzorcium, Pentele Alisca Konzorcium, Tolna Autópálya Konzorcium - ajánlatait április 14-ig várják. A győztessel pedig várhatóan csak júliusban kötnek szerződést a PPP-konstrukcióban megvalósítandó beruházásra.
A Bólytól a horvát határral kapcsolatot teremtő sztráda elkészültére is várni kell, hiszen itt még a GKM nem is írt ki pályázatot.
Az 58-as úttól Szentlőrincig tartó közel húsz kilométeres távra a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hivatalos honlapján még autópálya szerepel, de erről a közelmúltban a gazdasági tárca államtitkára úgy nyilatkozott, hogy annak lehetőségét is csak vizsgálják, hogy egy, kétszer egysávos főutat építsenek ezen a szakaszon.
B. M. - Fotó: nif.hu
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Hármas karambol történt a 6-os főút...
- Juhász Dorka a Galatasaray...
- Régi fényében kapja vissza Pécs a...
- A MÁV vezére szerint kilendültek a...
- KSH: már 700 ezer felett jár a...
- Mohácsi katekétát is kitüntetett a...
- Tizenhárom éve ölték meg Bándy Katát...
- Játszott a Kikeletben és a Rigóderben...
- Hétfőtől nagyon pörögnek a rendőrök...
- Fellőtték magukat a dobogóra a...