Letették az autópálya alapkövét

2008. április 03. csütörtök 17:05

Letették az autópálya alapkövét
A Bátaszék melletti Leperdpusztán az M6-M60-as sztráda négy alagútjának készülő ikeralagútja mellett ma délelőtt ünnepélyes keretek között tették le a Szekszárdtól Pécsig tartó szakasz alapkövét. A baranyai megyeszékhelyre két csomóponttal lehet majd letérni a pályáról.

A teljes szakasz M6-os és az M60-as nyolcvan kilométer hosszú lesz, és kétszer kétsávos, osztott pályás úttesttel, valamint vészhelyzeti célokat szolgáló burkolt leállósávokkal készül.

Az M6-os pálya Szekszárd és Bóly közötti szakaszán négy alagutat illetve 55 hidat és völgyhidat húznak fel, de három pihenőhelyet, és egy autópálya-mérnökséget is kialakítanak ki. A szakaszon öt új csomópont létesül: Szekszárdra két helyen lehet majd letérni, Bátaszékre pedig Alsónyéknél. Mohácsra az 57-es út csomópontjánál tudnak majd az autósok betérni, illetve lesz Véménd mellett is egy kijárat - tudtuk meg az M6-M60 Sajtóirodától.

Az M60 autópálya Bóly és Pécs közötti szakaszán további két pihenőhely, harminckét híd - illetve völgyhíd - épül, valamint egy autópálya-mérnökséget is telepítenek az út mellett.

Szent Borbála szobrot is avattak

A csütörtöki alapkőletételt követően Mayer Mihály megyéspüspök és dr. Szili Katalin, az országgyűlés elnöke leleplezte ünnepség keretében a Szent Borbála szobrot. Ismert, hogy Szent Borbála az alagútfúrók és bányászok védőszentje, s az építkezések előtt az egész világon kérik segítségét, hogy védelmezze az alagutat és a benne dolgozókat.

A baranyai kisvárost és Pécset összekötő harminc kilométeres szakaszon négy új csomópontot alakítanak ki: az M6 és M60 utak elválásánál, Bólynál illetve Pécsett Pécsudvardnál Kozármisleny mellett, valamint a pogányi repülőtér és a Fema között az 58-as úton lesz egy-egy lecsatlakozási pont.

A pálya a 145-ös kilométerkőnél éri el Szekszárdot, a Pécs felé tartó leágazás rögtön a mohácsi kijárat után - 192 kilométerre - lesz Budapesttől. Innen az M60-as sztráda Versendet, Szederkényt délről megkerülve egészen Kozármisleny határáig szinte párhuzamosan fut majd az 57-essel. A számítások szerint Pécsről Budapestre - a közel 220 kilométert - a megengedett legnagyobb sebességgel optimális esetben egy óra negyvenöt perc alatt lehet majd megtenni.

NÉZZE MEG KÉPGALÉRIÁNKAT! KLIKK IDE!

A gazdasági és közlekedési minisztériuma által kiírt pályázati eljárás tavaly ősszel fejeződött be, a parlament a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt. ajánlatát fogadta el.

A nemzetközi konzorciumnak négy nagyvállalat - a Strabag AG, a Colas S.A., a John Laing Infrastructure Limited, és az Intertoll-Europe Zrt. - a tagja. A beruházás közel egymilliárd euróba, 266 milliárd forintba kerül.

Bár a Dunaújvárost Szekszárddal összekötő pályát - ahogy a most ünnepélyesen útnak indított M6-M60-as sztrádát is - 2010. márciusig kell befejezni, erre a hatvanöt kilométerre még nem választották ki a nyertes konzorciumot. A februári felhívásra jelentkező négy „megatársulás" közül, a gazadsági minisztérium sajtóosztálya közlése szerint, a három kiválasztott jelentkező - M6 Tolna Konzorcium, Pentele Alisca Konzorcium, Tolna Autópálya Konzorcium - ajánlatait április 14-ig várják. A győztessel pedig várhatóan csak júliusban kötnek szerződést a PPP-konstrukcióban megvalósítandó beruházásra. 

A Bólytól a horvát határral kapcsolatot teremtő sztráda elkészültére is várni kell, hiszen itt még a GKM nem is írt ki pályázatot.

Az 58-as úttól Szentlőrincig tartó közel húsz kilométeres távra a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hivatalos honlapján még autópálya szerepel, de erről a közelmúltban a gazdasági tárca államtitkára úgy nyilatkozott, hogy annak lehetőségét is csak vizsgálják, hogy egy, kétszer egysávos főutat építsenek ezen a szakaszon.

B. M. - Fotó: nif.hu