"Kedves PK Zrt., Önöknél undorítóbb bagázst régen láttam"
2011. november 28. hétfő 18:20

Elfogtunk egy, a Pécsi Közlekedési Zrt.-nek címzett panaszos levelet, melyben a társaságot érintő örök klasszikus kérdéseket fogalmazza meg olvasónk, egy szabad szájú - s egyben őszinte - egyetemista lány. A levélben szó esik a szolgáltatás magas áráról, az éjszakai járatok hibáiról, de a "csúf, szerencsétlen ellenőrök" sem maradnak ki. Mivel olvasóinkat nem akarjuk megfosztani az élménytől, alább változtatás nélkül közöljük az irományt.
"Kedves PK Zrt,
A PK Zrt. reakciója
Árki Sándor, a PK Zrt. vezérigazgatója Andreának eljuttatott válaszlevelében fontosnak nevezte véleményét, és türelemre intette, mondván: "hamarosan ugyanis minden gyökeresen megváltozik". Mivel a társaság olvasónknak küldött reakciója érdemi információt nem tartalmazott, mi is rákérdeztünk a cégnél az utas néhány felvetésére.
Árki az áremelést taglaló részhez az alábbiakat fűzte:
- A jegyek és bérletek ára 2009 óta nem változott, miközben az üzemanyag ára jelentős mértékben növekedett, és ÁFA változás is történt. Ezért 2011 októberétől - a racionalizálási intézkedések mellett - már elkerülhetetlenné vált a viteldíj emelése a társaság működése, hosszú távú anyagi stabilitása érdekében.
Tragikomikus momentuma Sas Andrea irományának még az ellenőrökről szóló kitétel, de Árki Sándornak erre is volt naprakész válasza:
- Autóbuszvezetőink és ellenőreink évente több alkalommal is oktatáson vesznek részt, ahol a tananyag része a szolgáltatóhoz méltó magatartás elsajátítása. Ennek ellenére, ha utasainkat sérelem éri, kérjük, jelezzék azt az adott járat és a pontos időpont megadásával, hogy az esetet kivizsgálhassuk.
- Az éjszakai helyi közösségi közlekedés nem a kötelező közszolgáltatás része, így az bérlettel valóban nem vehető igénybe - tért ki Árki a levél első felvetésére is.
Nem elég, hogy az eddigi bérletek árát abnormálisan emelték, még mindig van hozzá merszük, hogy az éjszakai járatra külön pénzt szedjenek. Önök szerint, aki megváltja a havi bérletet azért teszi, mert bármikor könnyen eljuthat egyik helyről a másikra tömegközlekedés igénybevétele nélkül? Ha ezt gondolják, akkor azt tartom valószínűnek, hogy Önök
a.) komplett idióták
b.) pszichiátrián, a zártosztály állandó lakói
c.) eszement burzsuj tahók
d.) életükben nem vették igénybe a tömegközlekedést.
Igazából nem tudom, melyik a helyes verzió (vagy melyik kombináció, többet is jelölhetnek).
Budapesten - ahol majdhogynem kiválóan teljesül minden feltétel, amit egy közlekedni vágyó kíván - nem sokban tér el havi bérlet ára a pécsitől. Kérem, jelöljék be azokat a közlekedési eszközöket, melyek Pécsett igénybe vehetők:
a.) busz
b.) troli
c.) villamos
d.) metró
e.) hév
Feltételezem egy iksz került csak a lapra. (tipp: próbálják ki budapesti viszonylatban ugyanezt).
Ugye, máris több a lehetőség?
Abnormálisnak tartom, hogy egy olyan városban, ahol sem a járatszámok, sem az igénybe vehető közlekedési eszközök száma nem megfelelő, ilyen összeget kérjenek egy havi bérletért, ami persze nem ment fel az éjszakai járatok abszurdan drága viteldíja alól, és azt sem garantálja, hogy minden menetrenszerinti járat valóban elinduljon.
Önök megzakkantak?
Komolyan gondolják, hogy Pécsett reális a 6700 Ft-os bérlet ára (Diák 3300!)? Főleg a diákjegyet tartom döbbenetesnek. Amíg Budapesten 3850Ft a havi tanuló bérlet, a fent említett járművek igénybe vehetők és még normális éjszakai járatok is vannak, amellett itt reális 3300Ft-ot elkérni?
Végeztem egy rövid számolást. Ha arányosan vesszük a két közlekedési vállalat adta lehetőségeket, úgy a Pécsi bérlet ára 1960Ft lehetne, a diák ennek a fele, max. 1000Ft. (Ár osztva közlekedési eszközök fajtáji és legszívesebben még ezt is tizedelném a botrányos színvonal miatt.)
Képes bárki választ adni az alábbi kérdéseimre, vagy tényleg az összes állítás igaz a munkatársaikra a fenti felsorolásból?
- Miért kell a bérletet megváltó utasoknak fizetni azért a csekély mennyiségű éjszakai járatért (ha, és most feltételezzük, hogy egy ember nem tud egyszerre több helyen tartózkodni, akkor ez pontosan kettő busz, hétköznaponként ráadásul tényleg csak kettő. Amúgy miért szeretik jobban a kertvárosiakat, mint a város többi lakóját?)?
- Miért ilyen abszurd a bérletek ára?
- Miért csigalassú, és rendszerint miért nem működik hétvégén a mobiltelefonos jegyvásárlás?
- Miért nem működik megfelelő ügyfélszolgálat? (kommunikációs képességekkel rendelkező munkatársak, hosszú nyitvatartás)
- Miért ilyen csúf és szerencsétlen az összes ellenőr? (Van olyan, amelyik még a telefonos bérlettől is megijed és inkább továbbmegy. Megjegyzem ez inkább mókás.)
- Szóval egyáltalán miért léteznek Önök? Miért képesek naponta felkelni és ennyire gányul végezni a munkájukat? (Itt az irodában ücsörgő idiótákra gondolok, akik az árakat és a szolgáltatásokat megtervezik (vajon tényleg megtervezik?). A sofőrök legalább az esetek többségében vezetni tudnak.)
És, ami a legfontosabb miért nem képesek felismerni, hogy kik utaznak a buszokon? Segítek: ők a fogyasztók. A fogyasztók fizetnek egy szolgáltatásért, amit maguknak célszerű lenne olyan minőségűvé tenni, hogy megmaradjon az utazóközönségük, és ne válasszák a busz helyett az autót, a biciklit vagy a gyaloglást.
Remélem - ha képesek rá -, legalább egy pillanatig elgondolkoznak ezen.
Furcsálló pillantásokkal fintorogva:
Sas Andrea, egy ember, aki még hisz abban, hogy nem csak szarul lehet csinálni dolgokat."
Mácsadi A. - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Sikerrel járt a keresés, épségben...
- Élőláncot alkotva keresnek egy...
- Vadászgépek hasítanak Baranya egén a...
- Huszonöt határsértőt tartóztattak fel...
- Nagyot fog csalódni, aki napsugaras,...
- Úgy tűnik, a Hunyadi utcában...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...
- Pécs egyik látványossága is lehetne a...
- Késéssel közlekednek a vonatok a...
- Miután a párját lecsukták, a most...