Keczer megszólal: "jogszerűtlen ami történt, Pávát félrevezették"
2011. április 06. szerda 18:59

Leváltása óta először a Pécsi Újságnak nyilatkozott Keczer László, a Pécsi Közlekedési Zrt. volt vezérigazgatója, akit azután távolítottak el posztjáról, hogy a város - egy hete elfoglalva a társaságot -, kétharmados, többségi tulajdonrészt szerzett a cégben. A Pécsi Újságnak a kórházból, egy infúzió után, telefonon nyilatkozó Keczer szerint jogszerűtlenül vette át az irányítást az önkormányzat a társaságban, Páva Zsolt polgármestert pedig félretájékoztatták a Pannon Volán felé fennálló állítólagos 100 millió forintos tartozásról. A volt vezérigazgató a cég ellen folyó átvilágítással kapcsolatban elmondta: a havi 420 ezerért bérelt luxusterepjárót pedig (lásd múlt heti cikkünket a kapcsolódó írások között jobbra - a szerk.) a fizetése részeként kapta, hiszen alapbére "az igazgatók javadalmazásának fele volt". Keczer - aki ellen hűtlen kezelés gyanújával per is folyik - úgy tájékoztatta lapunkat, az "önkormányzat nem volt partner a problémák megoldásában", a PK Zrt. fizetési gondjai pedig - legnagyobb részt - egy régi, még Toller László polgármestersége idején keletkezett APEH-büntetésre vezethetők vissza.
Keczer László, miután szerda délután sikerült telefonon elérnünk, először arra kérte munkatársunkat, hogy egy óra múlva hívja vissza, hiszen éppen infúziós kezelést kap a kórházban. Amikor újra hívtuk a volt vezérigazgatót, készséggel ismertette álláspontját a kialakult helyzettel kapcsolatban.
- Biztos vagyok abban, hogy a társaság elfoglalása jogszerűtlenül történt. A város nem rendelkezett elég részvénnyel ahhoz, hogy kétharmados tulajdonrészt szerezzen a cégben - mondta.
A PK Zrt. jelentős összegű kintlévőséget halmozott fel az elmúlt években, vetettük fel. A hírek szerint nem csak a NAV felé tartozik jelentős, 774 millió forintos összeggel - miután az adóhatóság megállapítása szerint színlelt szerződéssel adta el a buszokat a PK Busrent Kft.-nek -, hanem a Pannon Volánnak sem fizetett ki egy körülbelül 100 millió forintos üzemanyag-számlát.
Keczer azonban állítja, ez nem igaz, dr. Páva Zsolt polgármester fals információkat kapott, félrevezették:
- Nem felel meg a valóságnak, hogy a Pannon Volán Zrt.-nek tartoznánk, hiszen az ominózus közgyűlés előtt két nappal egyeztettem a Volán vezérigazgatójával, és még a közgyűlés előtt átutaltuk nekik az összeget. Ez egyébként sem száz-, hanem tízmillió forint volt. Páva Zsolt polgármestert félretájékoztatták.
A volt vezérigazgató a NAV megállapításaival kapcsolatban azt mondta, a döntés ellen határidőn belül fellebbeztek, ezt a lépést pedig a Pécs Holding képviselője is támogatta.
- A beadott anyagunk szakmailag alátámasztott, jó fellebbezés. Meg vagyok róla győződve, hogy a NAV helyt ad észrevételeinknek - tette hozzá.
Az önkormányzat és a PK Zrt. közt fennálló viszonnyal kapcsolatban Keczer László azt mondta: a város szerinte nem tartotta partnernek a buszos cég képviselőit.
- Jó példa erre, hogy 2005 és 2009 között a közszolgálati szerződés alapján járó támogatást nem utalta át az önkormányzat, az új buszok pedig azért nem érkeztek meg, mert a finanszírozó bank - a Pécsi Vízmű elfoglalása után - joggal várta volna el, hogy a felek együttműködjenek. Erre azonban a városházán nem voltak hajlandók.
A volt vezérigazgató hozzátette: Pécs nagyjából másfél milliárd forinttal tartozik a társaságnak, melyet az az eredeti elképzelések szerint három részletben fizetett volna ki, de a tervezet végül nem került a PK Zrt. közgyűlése elé.
Keczer László a buszok eladásával kapcsolatban kifejtette: a lépésre azért volt szükség, hogy olyan céget hozzanak létre, amely hitelképes, így be tud szerezni új buszokat. A járművek vásárlását segítette volna elő az a javaslat is, amely szerint mindkét tulajdonos 500-500 millió forintot fordít e célra. A Mecsekbusz hajlandó lett volna a befektetésre, a Pécs Holding azonban - a nehéz anyagi helyzet miatt - nem.
A PK Zrt-nél teljes átvilágítás zajlik, amelynek során - mint arról lapunk elsőként beszámolt - a napokban napvilágra került, hogy Keczer Lászlónak havi 420 ezer forintért béreltek - szolgálati autóként - egy Volvo XC90-es terepjárót.
- A Pécs Holding 2009-ben és 2010-ben is elismerte, hogy a társaságnál javuló gazdálkodást folytattunk. Úgy látom, csak részleteket emelnek ki a most folyó vizsgálat során. Erre jó példa a bérelt autó ügye. Amikor a cég élére kerültem, négy igazgatóval működött a PK Zrt. Az ő bérük egységesen körülbelül bruttó 700 ezer forint volt, plusz 300 ezer prémium. Az én megbízási díjamat bruttó 300 ezer forintban állapították meg. Mivel nem Pécsett élek, úgy állapodtunk meg a tulajdonosokkal, kapok egy autót is. Ennek a bérlése nagyjából 500 ezer forint volt, üzemanyag-költséggel együtt, így tehát körülbelül annyi volt a járandóságom, mint az igazgatóké.
A PK Zrt. anyagi gondjai az ex-vezérigazgató szerint főként egy APEH-tartozásra vezethetők vissza:
- A likviditás felborulásának okát abban az APEH fizetési kötelezettségben kell keresni, amely a 2003-2004-es időszakban az iskolai bérletjegy-értékesítéshez köthető, amikor a pécsi diákok jelentős része ingyen utazhatott. Ekkor ugyanis több szabálytalanságot is elkövettek a cégnél, amelyek miatt 600 millió forintos bírságot szabott ki az adóhivatal. E miatt havonta 23 millió forintot fizet a cég. Nagyjából 300 milliót már visszafizettünk - ennek a pénznek azonban lett volna máshol is helye.
Palotás P. - Fotó: Kováts Judit
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Nem drónok miatt kaptak éles...
- Pécsi áruházban is dedikált a magát...
- Juhász Dorka olasz bajnok lett a...
- A PTE klinikáján végeztek először...
- Pénteken lesz a virágvásár a Kossuth...
- Több százan vettek részt a Pécs és...
- Még el sem indult, máris késik egy...
- A világon csak a Mecsekben...
- Pécsett rabolt három fiatal, Mohácson...
- Ilyen volt az 1986-os május elseje...