Hofekker kikéri magának, hogy puccskísérlet folyna a Tükénél, szerinte életveszélyben az utasok

2012. december 21. péntek 15:04

Hofekker kikéri magának, hogy puccskísérlet folyna a Tükénél, szerinte életveszélyben az utasok

Hofekker Ferenc, a Tüke Busznál működő Független Demokratikus Szakszervezet elnöke a közlekedési cég péntek reggeli eseményekkel kapcsolatos közleményére reagálva tartott sajtótájékoztatót, amelyen kikérte magának, hogy puccskísérlet folyna a közlekedési társaságnál (az előzményeket lásd kapcsolódó írásaink között jobbra - a szerk.). Az akciót a buszok műszaki állapota miatti figyelemfelhívásnak szánták az utasok érdekében.

Újabb Tüke-közlemény

"A kialakult „sztrájkra" tekintettel úgy határozott a cégvezetés, hogy átmeneti időre felfüggesztjük az elsőajtózást, hogy meggyorsítsuk az utasok fel- és leszállását. A Pannon Volán buszokkal és sofőrökel segíti a város közösségi közlekedését, ezzel biztosítani tudjuk a zavartalan tömegközlekedést Pécsett. Megdöbbentő, hogy miközben nyílt közbeszerzési eljárást írtunk ki új buszbeszerzésekre a héten, és mindent megteszünk annak érdekében - kormányzati szinten is, hogy mind a fizetésüket, mind a béren felüli juttatásaikat, mind a szabadjegyeiket megtarthassák a sofőrök, eközben a háttérben egyéni érdekcsoportok kihasználják őket és megpróbálnak mögéjük rejtőzve puccsot végrehajtani a céggel szemben.

Elfogadhatatlan, hogy egyéni gazdasági érdekek miatt veszélyeztették 40 ezer pécsi ember közlekedését, munkába jutását. Mindezt nem hagyhatjuk szó nélkül, ezért a
felelősökkel szemben haladéktalanul megtesszük a szükséges jogi lépéseket.

Árki Sándor
vezérigazgató, Tüke Busz Zrt.

Pécs, 2012-12-21"

A szakszervezeti vezető szerint, aki 18 éven keresztül dolgozott a volán mögött, nem igaz, hogy bértárgyalások miatt került sor a pénteki akcióra. Úgy fogalmazott, a bértárgyalások el sem kezdődtek, csupán beszélgetés szintjén merült fel annak az igénye, hogy a jelenlegi juttatások megmaradjanak, illetve amennyiben lehetőség van rá, úgy az inflációt követve nőjenek. Hofekker számításai szerint egy átlag buszvezető havonta - 15-20 túlóra teljesítésével együtt - visz haza 140 ezer forintot.

A szakszervezeti vezető felidézte, hónapok óta próbálják meggyőzni a vezérigazgatót, hogy vagy csökkentsék a pécsi buszjáratok számát, vagy amennyiben a jelenlegi állapotot szeretnék továbbra is fenntartani, akkor több pénzt fordítsanak a járművek javítására.

- Jelen pillanatban az történik, hogy a járatokat követelik, a pénzt pedig elveszik, erre bizonyítékaim vannak - fogalmazott, hozzátéve, az utasok némelyik autóbuszon életveszélyben vannak. Példaként hozta fel az Irgalmasok utcájában évekkel ezelőtt történt busztüzet, ahol szerinte csak a sofőr lélekjelenlétének volt köszönhető, hogy nem történt sérülés.

Az autóbuszok, amennyiben a megfelelő karbantartást megkapják, tökéletesen alkalmasak a közlekedésre - jelentette ki.

Hofekker két kollégájának felmentésével kapcsolatban hangsúlyozta, nem ők a felelősek a kialakult helyzetért, hanem meglátása szerint a vezérigazgató. A szakszervezeti vezető azon véleményének is hangot adott, miszerint nem biztos abban, hogy a Tüke Busz vezetője kellőképpen tájékoztatta a városvezetést, mivel - mondta - „azt nem tudom elhinni, hogy a város vezetése egy korrekt tájékoztatás mellett hagyná a helyzetet ennyire elfajulni".

Balikó Gergő - Fotó: Dittrich Éva