Elterjedt, hogy beomlott a Széchenyi tér alatti alagút - a PÉTÁV tényleg a föld alatt javít

2012. november 25. vasárnap 17:52

Elterjedt, hogy beomlott a Széchenyi tér alatti alagút - a PÉTÁV tényleg a föld alatt javít

A Széchenyi tér déli oldalán, az Irgalmasrendi Kórház Munkácsy utcai bejáratánál néhány hete létesített munkaterületébél lévő tájékoztató táblán az áll: „PÉTÁV állagmegőrzései munkálatok". Több pletyka is elindult a környéken, amelyek arról szóltak, hogy a főtér alatt beomlott távhőalagutat javítják ki a munkások, a vadabb verziók szerint pedig oszlopokkal erősítik meg a járatokat, megelőzendő, hogy beomoljon a Széchenyi tér burkolata.

Vida János, a PÉTÁV ügyvezető igazgatója érdeklődésünkre "alapvető tévedésnek és fals információnak" minősítette a fenti szóbeszédet. Ezzel szemben - tette hozzá - arról van szó, hogy, a még a 60-as években, nem megfelelő minőségű anyagokból kialakított járatrészeket javítják ki, előre tervezett munkálatok keretében.

- A mostani helyzet egy rosszul kiégetett meszes téglának és a nem oda való falazóelem használatának köszönhető - ismertette a részleteket Vida János. Szerinte elképzelhető, hogy ezt a jóval korábban kezdődött állapotromlást felgyorsította a Széchenyi tér átépítése is, ugyanis "a kérdéses tégla mállani kezd, ha nedvesség éri".

- Vannak olyan kritikus szakaszok, s ezek helyreállítását kezdtük el most, ahol jelentős a falazat tönkremenetele, de ez nem azt jelenti, hogy bármiféle veszély fennállna. Nincs havariahelyzet - szögezte le a PÉTÁV ügyvezetője.

A kritikus szakaszok helyreállítását, amely a munkálatok első ütemét jelenti, 30 millió forintból végzi a PÉTÁV. A Széchenyi tér alatt folyó javításokat Vida szerint karácsonyig befejezik, majd terveik szerint jövő év elején állnak neki a következő ütemnek.

A munkások dolgát egyébként az nehezíti, hogy a Munkácsy utca végében tudnak csak lemenni a föld alá, s innen kell a törmeléket fel-, az építőanyagokat pedig levinni a munkaterületre, amely több száz méterre, a Szentháromság szobor alatt található körülbelül hét-tíz méteres mélységben.

Logisztikai szempontból - így a PÉTÁV-vezér - az lett volna az ideális, ha a Szentháromság-szobor mellett tudtak volna felállítani egy 130-150 négyzetméter nagyságú sátrat, de ezen elképzelésüket az engedélyezésért felelős hatóság - városképi megfontolásokból - nem engedélyezte. Így maradt a Munkácsy utcai lejáró.

A szóban forgó járatokban egyébként egy olyan távhővezeték fut, amely északról a Régészeti Múzeumot és a Nagy Lajos Gimnáziumot látja el, kicsit lejjebb pedig a Palatinus, a városháza, valamint az Elefántos-tömb fűtését oldja meg - tudtuk meg Győri Csabától, a PÉTÁV műszaki igazgatóhelyettesétől.

Képünkön a munkaterület Munkácsy utcai lejárata látható.

Balikó Gergő