EKF: 2 milliárd megy kommunikációra

2009. szeptember 07. hétfő 19:07

Temérdek mennyiségű, az uniótól érkező- és hazai közpénzt fordítanak az Európa Kulturális Fővárosa program kulcsprojektjeinek pusztán a kommunikációjára. A "nyilvánosság biztosítására" közel 180 millió forint megy el.

GALÉRIA: KLIKK A FOTÓRA!

A Dél-Dunántúli Operatív Program tervezési felhívása és útmutatója alapján a projektgazdáknak (a pécsi EKF-es beruházások, mint a Zsolnay Kulturális Negyed, a hangversenyterem, a Múzeum utca, a tudásközpont és a közterek revitalizációja esetében a városi és a megyei önkormányzat) a nyilvánosság biztosításáról külön is kell gondoskodniuk.

Egy minap a pécsi közgyűlés által tárgyalt és elfogadott előterjesztés szerint a megye és Pécs közös ajánlatkérőként, egyben ír ki közbeszerzési eljárást a feladatok ellátására irányuló szolgáltatás beszerzésére. A 16 hónapra szóló munka ellenértéke összesen 177 millió forintba fáj; 36 millió forint terheli belőle az önkormányzatok kasszáját, míg a többit európai forrásból állják majd.

A feladatok olyan szolgáltatások elvégzését jelentik, amelyek magukban foglalják a projektekkel kapcsolatos "stratégiai és kommunikációs tervezést, valamennyi beruházásra vonatkozó egységes marketing-kommunikációs stratégia kidolgozását, tájékoztató kiadványok készítését, tájékoztató anyagok megjelentetését elektronikus és írott médiában (médiavásárlás), rendezvények szervezését, honlap-tervezést, készítést és üzemeltetést, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb ügynökségi szolgáltatások ellátását" - áll az előterjesztésben.

Ruzsa Csaba, a Pécs2010 Menedzsmentközpont Nonprofit Kft. ügyvezetője azt mondta lapunknak, az unió előírása, hogy a közösségtől érkező pénz hasznosulásáról tájékoztassák a projektgazdák a közvéleményt. Minderre az ajánlások alapján a beruházások összértékének 1-2 százalékát kellene fordítaniuk. A pécsi beruházások esetében viszont azt kérték a koordinálást végző fejlesztési ügynökségtől, hogy - tekintettel arra, hogy a program egészével kapcsolatosan is igyekeznek megteremteni a nyilvánosságot - Pécs esetében ennél kisebb arányban, 0,4 százalékos mértékben kelljen csak a kötelező kommunikációra fordítani.

Mint a Pécsi Újság.hu kérdésére hozzátette, a közbeszerzésen győztes cégnek a központtal összhangban kötelező működnie.

Tegyük hozzá: az évente több mint 300 millió forintos támogatással működő városi tulajdonú központban folyamatosan dolgozik egy kommunikációs és marketing csapat a már kiválasztott ügynökségekkel, mivel 1,8 milliárd Ft értékű tendereket írtak ki nemrégiben a Pécs2010 EKF program pécsi, hazai és nemzetközi, illetve a város országos és nemzetközi turisztikai promóciójára. Ehhez társul most a szűken vett kulcsberuházásokkal kapcsolatos kommunikációra fordítandó pénz.

Immár közel 2 milliárdnál tartunk.

Képünk a hangversenyterem ünnepélyes alapkőletételekor készült.


Korb Zoltán - Fotó: Pécs2010.hu/Körtvélyesi László