Csak ősszel indul a 2010-es kampány
2009. június 19. péntek 19:58

A kormány és Pécs által marketingre- és kommunikációra fordítandó források felhasználására három külön közbeszerzési eljárást indítottak el, a pr-kampányterv tervezésére, a médiafoglalásra, valamint a nyomdai kivitelezésre.
Az eljárásokat a Hungarofest Kht. bonyolította le, együttműködve egy olyan hattagú bírálóbizottsággal, amelyben Pécs részéről Ruzsa Csaba, a Pécs2010 Menedzsmentközpont Kft. ügyvezetője, Salamon Éva, a központ kommunikációs és marketingigazgató-helyettese és Kunszt Márta alpolgármester kapott helyett. A kulturális tárca részéről - a bizottság elnöke - Pettendi Zsuzsa fejlesztési és gazdasági szakállamtitkár és a Hungarofest Kht. igazgatója Rubovszky Rita mellett Pálmai Rita, a kht. irodavezetője vett részt a munkában.
Rubovszky Rita azt mondja, egyelőre a nyertes ajánlattevő stratégiáját várják, amely többek közt a határidőket, a nemzetközi-, illetve a hazai sajtómegjelenéseket is tartalmazza majd - ők egy hónapon belül készülnek el a dokumentummal.
A nyomdai munkákra vonatkozó közbeszerzést még nem tudták lezárni, így csak a következő hetekben derül ki, hogy e tárgyban eredményt lehet-e hirdetni. Ugyanakkor, mondta az igazgató, a három procedúra egymásra épül, a nyomdai munkákat is csak abban az esetben tudják elindítani, ha az említett stratégia elkészült, s a médiafoglalásra vonatkozó eljárás is lezárul. Ez utóbbi jogorvoslati határideje sem járt még le, így nem kötötték meg a már nyertes ajánlattevővel a szerződést.
Az igazgató szerint sok mindent át kell gondolniuk a korábbi elképzelésekhez képest, hiszen az általános forgalmi adó növekedése és az infláció reálértéken százmillió forinttal csökkentették a rendelkezésre álló keretet, de számolniuk kell a forint-euró árfolyam rájuk nézve is negatív változásával. Mindez azt jelenti, hogy a promóció korábbi költségvetési tervezetét is át kell szabniuk - mondta. Azaz, tette hozzá, a háttérmunka után csak szeptemberben lesznek látható jelei a kampánynak, amelyet egészen 2011 első harmadáig folytatnak majd - a magyar forrásokból hosszabb kifutású reklámtevékenységre nem is lenne lehetőségük.
Megjegyezte, a török főváros, a 2010-ben szintén EKF-címet viselő Isztambul programjának csak a nyugat-európai médiafelület vásárlására 4,5 milliárd forintnak megfelelő összeget költenek, s akkor még nem ejtettünk szót a reklámok legyártására fordítandó pénzről.
Rubovszky Rita szerint tehát a magyar keret nagyszabású külföldi médiavásárlásra nem elengedő, hiszen egy erősnek mondható kéthetes európai kampány is legalább félmilliárdba kerül.
A jelenlegi forrásokból csak egy ügyes, jól megszervezett marketinggel, jó programok megvalósításával, nemzetközi újságírók elhívásával, illetve különböző barter-üzletek megkötésével lehet eredményt elérni.
Képünk a Csészényi Tér 2010 nevű információs irodában készült.
B. M. - Fotó: K. Z.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Repültek a kukák, dőltek a leanderek...
- Pécsi kórházban látták utoljára a...
- Orbán Viktor szerint négyszeresére nő...
- Új eszközzel gyarapodott a...
- Szorult helyzetbe került fecskét...
- Dísznövény kiállítást és vásárt...
- Kérés nélkül is kapnak gondosórát a...
- Jövedéki adóval trükköző bandát...
- Több ezer látogató vett részt a...
- Egészséges csecsemőt hagytak egy...