Egy éve dolgoznak a városimázson - Reakció
2009. november 08. vasárnap 18:09

Mint arról korábban beszámoltunk, többek között a pécsi idegenforgalom mélyrepülését (a legfrissebb adatok szerint már csak alig több, mint 100 ezer turista érkezik a városba, szemben a korábbi évek 130-170 ezres látogatószámával) is e szervezet segítségével szerették volna megállítani. A siralmas adatok egyik okaként ugyanis a promóció és marketing hiányosságait emelték ki, megtoldva azzal, hogy a város turizmusfejlesztési stratégiája csak lóg a levegőben - végrehajtó szervezet híján.
Az új társaság az Ezerszínű Baranya Kft. jogutódjaként jött létre; "célja és feladata egyrészt Pécs versenyképesség megteremtése (színvonalas turisztikai infrastruktúra, egyediség, attraktivitás, vendégbarát magatartás), a település és térsége ismertségének növelése, ezzel a turista forgalom növelése és a helyi gazdasági fejlődés generálása, másrészt a városba érkező turisták tájékoztatása, eligazodásuk segítése".
A háromfős marketing részleggel és a városháza földszinti turisztikai irodájában további három fővel dolgozó szervezet eddigi, egyéves tevékenységéről kért számvetést az önkormányzat kulturális bizottsága a minap; a fenti célok azonban közel sem teljesültek - egyelőre.
A tájékoztatóból kiderült, bár voltak eredmények, a cég tevékenysége a turisták számának növelésére nem alkalmas, hiszen látványos sikerekről nem beszélhetünk. Az első évben gyakorlatilag csak hozzáfogtak a nagyobb programokhoz: többek között egy interaktív turisztikai portál és on-line foglalási rendszer kialakításának, valamint egy városi turisztikai tájékoztató táblarendszer megvalósításának előkészítése, különböző marketing munkák elindítása szerepel a cég dicsőséglistáján. Ezen kívül kialakították a társaság arculatát, vásárokon vettek részt és képeslapokat készíttettek. Hogy mindez mire lesz elég 2010-ben, nemsokára meglátjuk.
FRISSÍTVE
(Kedd, 18:14)
A TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. reagálása cikkünkre:
"Tisztelt Szerkesztőség!
A TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. nevében köszönöm Önöknek, hogy november 9.-i számukban „Egy éve dolgoznak a városimázson" című cikkükkel hozzájárultak cégünk népszerűsítéséhez, honlapunk, céljaink és feladataink megismertetéséhez. Engedjék meg ugyanakkor néhány, a cikkben megjelent tévedés és pontatlanság helyreigazítását.
A cikk alapjául szolgáló tájékoztató valóban az önkormányzat kulturális bizottsága kérésére készült, ám a bizottsági „számvetés" nem történt meg, mert azt egy későbbi időpontra halasztotta a bizottság. Így a tényleges munkabeszámoló nem is hangzott el, az újságíró csupán a TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. - a cikkben is meghivatkozott - bemutatkozását - és nem a konkrétumokat tartalmazó beszámolóját! - olvashatta.
A TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. nem felelőse a városimázs kidolgozásának, nem városmarketing cég, szakmai kompetenciája a városmarketing csupán egy szeletére, a turizmus marketingre és menedzsmentre terjed ki. Feladatunk elsősorban a városba érkező vendégek fogadása, tájékoztatása, a házigazda szerep ellátása.
A turisztikai piacon versenyképes Pécs mint utazási cél kialakítása nem csak az előző városvezetés célja volt, hanem a jelenlegi is erre törekszik, tudván, hogy sok-sok éves elmaradást kell bepótolni a város turisztikai népszerűsítése és a vendégfogadás területén. Egy városi szintű turisztikai marketing és menedzsment szervezet felállítása hiánypótló volt, és a turisztikai szakma egyhangú támogatásával és együttműködésével valósult meg, természetesen komoly elvárásokat is megfogalmazva, reális teljesítési határidőkkel.
A „versenyképességnek" igen fontos tényezője egy adott utazási célterület vagy fogadóterület (desztináció) vendégbarát magatartása, a turista kiszolgálásának színvonala. Ha a vendég a látnivalókon túl a fogadtatással is elégedett, mert figyelmesen bántak vele, kapott megfelelő kiadványt, információt, könnyen tájékozódott a városban, akkor élményekben gazdagon távozik, és kedve van visszajönni, elhozza ismerőseit, barátait is. Az elégedett vendég a legjobb követe Pécsnek.
A TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. számára az önkormányzat nem 40 mFt-ot, hanem csak 35 mFt-os támogatást biztosít (bérre, rezsire, megteremtve ezzel a működés alapfeltételeit), melyhez a Kft. év végéig minimum ugyanennyit tesz hozzá vállalkozói bevételeiből, megszerzett szponzori támogatásokból, nyertes pályázatai segítségével, hogy - többek között - színvonalas kiadványokat, turisztikai portált, városi tájékoztató táblarendszert, korszerű tájékoztató szolgálatot valósíthasson meg Pécsett.
A TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. mai felállásában 7 fővel nem egy éve, hanem 8. hónapja, 2009. márciusa óta működik. Néhány hónap azonban valóban nem elegendő a csodákra: a nem csak Pécsre, Magyarországra és Európára, hanem az egész világra jellemző turizmus visszaesés megállításának és növekedésbe való átfordításának az idejét a turizmusban vezető, és a marketingre jelentős összegeket szánó desztinációk is években mérik.
Szíves leközlésüket előre is megköszönve, tisztelettel
Sarkadi Eszter
ügyvezető
TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft."
Képünk az Operalia gáláján készült nyáron a székesegyház előtt. Ez a rendezvény komoly édeklődést váltott ki a nem pécsiek körében is.
Korb Zoltán - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Idén is kinyitják Baranyában a...
- Harminc százalékkal nő a...
- Felismeri ezt a bringást? Őt keresik...
- Vérbe fojtott szabadság: Pécsre...
- Zivatarokra, villámlásra figyelmeztet...
- Nyoma veszett egy 12 éves baranyai...
- Vége a vágányzárnak, irány a Balaton...
- Dísznövény kiállítást és vásárt...
- Idén is a baranyai tűzoltó,...
- Egyre többen jelzik, hogy eltűnt a...