"Városimázs központ" 40 millióból
2008. október 17. péntek 20:12

Mint korábban beszámoltunk róla (lásd kapcsolódó írásunkat, jobbra - a szerk.), igazi mélyrepülésben van a pécsi idegenforgalom. Míg öt évvel ezelőtt 170 ezer turista kereste fel a helyi attrakciókat, addig tavaly már csak 127 ezer vendég érkezett. Az adat azért is különös, mert immár három éve ismert, hogy a megyeszékhely EKF-helyszín lesz - de azóta is egyre csak csökken a kereslet Pécs iránt.
A beruházások miatt is kell
Az EKF kulturális beruházásai még inkább előtérbe helyezik Pécs egységes turisztikai marketing menedzsmentjének szükségességét. A hangversenyterem és a Zsolnay-negyed fenntarthatósága szempontjából különösen fontos, mennyien látogatnak Pécsre. Ha ugyanis nem sikerül megtölteni az új városi intézményeket, súlyos, több százmilliós, plusz terhet kell elviselnie az önkormányzatnak.
Ennek egyik oka lehet, hogy a promóció és marketing tekintetében jócskán lemaradtunk más vidéki városok mögött.
Bár Pécs és a térség megfelelő vonzerővel rendelkezik, a város és a megye kincseit leginkább csak a környékbeliek keresik fel, hiszen - szakemberek szerint - nem működik megfelelően az utazási célpontok népszerűsítése. Van ugyan Pécsnek egységes turizmusfejlesztési stratégiája, nincs ugyanakkor olyan szervezete, amely az abban foglaltakat végrehajtaná. Ez az oka annak, hogy a várost egyre kevésbé sikerül felhelyezni a hazai idegenforgalom térképére, a nemzetközire pedig szinte lehetetlen.
Az önkormányzat most - 440 nappal a kulturális főváros program kezdete előtt - látta be: valamit tenni kell, még 2010 előtt. "PécsTour" Nonprofit Turisztikai Kft. néven egy 6-7 fős, szakmabeliekből álló céget hoznak létre január elsejével, hogy a vonzerőket a turisztikai szolgáltatásokkal ötvözve versenyképes desztinációként jelentessék meg Pécs városát a turisztikai piacon. A cél egyértelmű: növelni kell a turisták számát, az önkormányzat idegenforgalmi adóbevételét, és élénkíteni a helyi gazdaságot.
Az önkormányzat garanciát vállal, hogy a társaság működéséhez legalább öt éven át évi 41 millió forinttal hozzájárul. Pénz minderre a 2008-ban megemelt idegenforgalmi adókból, valamint abból lesz, hogy a város két másik társaságától, a Pécs/Sopianae Örökség Kft.-től és az Ezerszínű Baranya Kft.-től forrásokat vonnak el. A turisztikai marketing és menedzsment tevékenység jelentős részét ugyanis az új társaság örökli a régiektől.
A PécsTour emellett EU-s forrásokat is remélhet, hiszen egy évi maximum negyvenmilliós keret áll rendelkezésre a Dél-dunántúli Operatív Programon belül hasonló célokra.
Korb Zoltán - Fotó: poszt.hu
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Vandál pusztítás a Barbakánnál:...
- Ragadozók tízezreit telepítették...
- Ha tűzoltónak állna, most szeretettel...
- Éjszakai expresszel is utazhatunk...
- Idén is kinyitják Baranyában a...
- Harminc százalékkal nő a...
- Felismeri ezt a bringást? Őt keresik...
- Zivatarokra, villámlásra figyelmeztet...
- Baranyában is programokkal várják a...
- Vérbe fojtott szabadság: Pécsre...