Rendbe teszik az M0-ás útgyűrű M6-M7 közti szakaszát

2012. június 19. kedd 13:01

Augusztusban 2x3 sáv várja a közlekedőket az M0 útgyűrű M7-M6 autópályák közötti szakaszán - tájékoztatott közleményben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiemelten fontos projektként kezeli az M0 déli szektor bővítését, hiszen a beruházás célja, hogy nagyobb kapacitást (2X3 sáv + leállósáv), megnövelt átjutási lehetőséget, magasabb nívójú, biztonságosabb utazási szolgáltatásokat nyújtson a személy- és teherforgalom résztvevőinek az ország legfontosabb tranzitútján. A NIF Zrt. az M0 déli szektor bővítése mellett felújítja az útgyűrű M7-M6 autópályák közötti szakaszának aszfaltpályáját.

A felújítás kapcsán jelentős, hosszan tartó forgalomkorlátozásra, a forgalmi sávok jelenlegi (2+2 sáv) számának napokig tartó csökkentésére nem lesz szükség.

A régi útpálya aszfaltozása várhatóan 2012. augusztus elejére befejeződik, de a NIF Zrt. és a kivitelező mindent megtesz azért, hogy mielőbb elkészüljön a felújított út és az M0 útgyűrű ezen szakaszát 2x3 sávon használhassák a közlekedők.

Az M0 útgyűrű déli szektorának jelenleg üzemelő M7-M6 autópályák közötti 7 km hosszú szakaszán a burkolat jelenleg annyira rossz minőségű, hogy forgalombiztonsági és utazáskényelmi szempontból szükséges az új szakasz átadása előtt a meglévő félpálya aszfaltburkolatának teljes cseréje.

A kivitelező augusztus elejéig elvégzi a meglévő aszfaltburkolat marását, javítását, 7 cm kötőréteget és erre 4 cm kopóréteget épít. Ezenkívül elvégzi a szalagkorlátok szükség szerinti szintbeemelését, szabályozását, az aszfalt dilatációk, a zajvédőfal, valamint az elválasztó sáv aszfaltburkolatának építését, a hidakon és környezetükben az aszfalt helyreállítását, a vízépítési munkákat, a burkolati jelek festését, az üzemi átjárók rendezését.

A régi útpálya teljes lezárása és forgalomnak való visszaadása szakaszosan történik, három ütemben.

A tervek szerint az I. ütemben, 2012. június 19-én a régi útpálya M7 autópálya és az Anna-hegyi pihenő közötti szakaszát teljes szélességben lezárja kivitelező és megkezdi a felújítási munkákat. A forgalmat az új betonpályára tereli, ahol 2+2 sáv áll a közlekedők rendelkezésére, melyet ideiglenesen beton vagy acél elválasztó elemekkel választanak el. Az M7 csomópontban ez idő alatt külön átvezetéssel biztosítja az M0 útgyűrűre történő felhajtást.

Az I. ütemben lezárt szakaszt várhatóan 2012. július 11-től veheti újra igénybe az utazóközönség. Ezen a szakaszon már 2*3 sáv áll majd rendelkezésre.

A II. ütemben, 2012. június 24-től a régi útpálya Anna-hegyi pihenő és a 7. számú főút keresztezésétől számított 900 m-es szakaszán történik meg teljes szélességben az útpálya lezárása. A forgalom itt szintén az új betonpályára terelődik 2+2 sáv használatával. Ezzel a szakasszal előreláthatóan 2012. július 18-ára készül el a kivitelező. Ekkor a forgalom már az M7 autópálya csomópontjától a 7. számú főút keresztezéséig 2*3 sávon haladhat.

A III. ütemben, 2012. június 27-én a régi útpálya 7. számú főút keresztezésétől számított cca. 900 m-re lévő pontja és az M6 autópálya között szintén a teljes útpályát zárja a kivitelező. A forgalom itt is az új betonpályára terelődik 2+2 sáv használatával. A lezárt szakasszal a tervek szerint 2012. július 24-én végez a kivitelező. Erre a dátumra a forgalom a teljes érintett szakaszon 2x3 sávon haladhat.

A fenti ütemezés tarthatóságát elsősorban az időjárás befolyásolhatja. A III. ütem lezárása után már csak lokális, helyi terelések várhatóak, melyeket a befejező munkák elvégzése, továbbá az ideiglenes burkolati jelek, forgalomtechnikai eszközök eltávolítása tesz szükségessé.