Reggeli lapszemle: 46% tévé, 4% könyv

2010. december 27. hétfő 07:48

Újságolvasásra a magyarok szabadidejük 7 százalékát áldozzák, könyvolvasásra pedig mindössze 4 százalékát. A KRESZ legújabb módosítása alapján vélhetően felszámolják az autópályák mentén elhelyezett óriásplakátokat. A Magyar Nemzet és a Népszava híreiből.

Magyar Nemzet: Egy átlagos, 15 év feletti magyar ember szabadidejének 46 százalékát tölti tévénézéssel, 24 százalékát rádióhallgatással, 15 százalékát pedig internetezéssel - ismerteti az Országos Széchényi Könyvtár felmérésének eredményét a Magyar Nemzet.

A lap hétfői számában közölt - ezer ember megkérdezése alapján készült - felmérés alapján újságolvasásra a magyarok szabadidejük 7 százalékát áldozzák, könyvolvasásra pedig mindössze 4 százalékát. Eközben a felmérés adatai szerint szinte egyáltalán nem járnak az emberek sportolni, erre a szabadidő 2 százaléka jut, de étterembe, kávézóba, vagy szórakozni sem mennek gyakrabban.

A kutatók szerint az eredmények "igencsak szegényes szabadidő-fantáziáról tanúskodnak", és csak részben magyarázhatók pénzügyi nehézségekkel.


Népszava: A köztéri reklámok tizede tűnhet el az "egyes közlekedési tárgyú törvények", vagyis a KRESZ legutóbbi módosítása kapcsán - írta a Népszava.

A lap hétfői számában megjelent cikk szerint a módosítással felszámolják az autópályák mentén elhelyezett óriásplakátokat, és a városi reklámfelületekből is jóval kevesebbet engedélyeznek a jövőben.

Megjegyzik, hogy Magyarországon mintegy 23 cég foglalkozik kültéri reklámokkal. Az új törvény szakmai becslések szerint 3-5 ezer hirdetőfelületet szüntet meg, s ez érzékenyen érinti majd az ügynökségeket is, hiszen a reklámköltés a közterületi reklámfelületeken már tavaly is a harmadával csökkent.

(mti)