Meglepő, de nincs még visszaváltási roham a boltokban

2013. december 29. vasárnap 13:10

Az utóbbi évektől eltérően meglepően kevesen keresték fel az üzletek vevőszolgálatait az ünnepek után, hogy visszacseréljék a karácsonyra kapott ajándékokat.

A kereskedők szerint egyre tudatosabban, körültekintőbben és felkészültebben vásárolunk és a gyártók is egyre kevesebb hibás terméket készítenek.

Szánthó Balázs, a Média Markt koncepciómenedzsere például a Duna Híradónak azt mondta: idén talán felkészültebbek voltak a vásárlók, megkérdezték a rokonokat, érdeklődtek, próbálták jobban felmérni a lehetőségeket, melyek azok az ajándékok, amelyek megfelelőek lehetnek az ajándékozott számára.

A tapasztalatok szerint a legtöbb ajándékot azért hozzák vissza az üzletekbe, mert nem tetszik azok színe, mérete, vagy formája. Azt, hogy ezeket a terméket visszaveszik-e, az minden esetben a kereskedőkön múlik. A legtöbb üzletben cserélnek, csak a blokk kell hozzá, vagy még az sem.

Hevesi Nóra, a Tesco Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője azt mondta: üzleteikben akkor sincs semmi probléma, ha a vásárlást igazoló blokk már nincs meg, mert akár bankszámla kivonattal, akár a jótállási jeggyel visszaveszik az árut.

Pavlovics Renáta a Líra Könyvesbolt üzletvezetője azt mondta: ők az ajándékkönyveket is visszaveszik, kicserélik, kivéve ha beleírtak a könyvbe, mert azt már nem tudják eladni.

Kispál Edit a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének igazgatója a Duna Híradóban arra hívta fel a figyelmet, hogy az akciósan vásárolt ajándékokra is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a többi termékre. Kivéve, ha azért vitték le az árát, mert esetleg sérült volt.

Aki hibás árut kapott, az kérheti a termék cseréjét, javítását, vagy árának csökkentését, végső esetben pedig a vételár visszafizetését is.

 

Forrás: Duna Híradó