Kovalainen nyerte a Magyar Nagydíjat
2008. augusztus 03. vasárnap 16:31
A drámai végjátékot hozó mogyoródi futam 2. helyét Timo Glock szerezte meg a Toyotával, aki F1-es pályafutása legjobb kvalifikációs eredményét legjobb futamon elért helyezésével fejelte meg. A dobogóra Kimi Räikkönen állhatott még fel a Ferrari színeiben.
A Magyar Nagydíjnak mi magyarok már a 14 órás rajt előtt nyertesei voltunk, hiszen néhány órával a 23. hazai F1-es futam előtt jelentették be, hogy 2016-ig biztosan vendégül láthatjuk az autósport királykategóriáját.
A 70 körösre tervezett verseny rajtjának győztese pedig egyértelműen Felipe Massa volt. A McLarenek kirobbanó formáját látva a sokak által már leírt Ferrari brazil pilótája szenzációsan rajtolt a 3. helyről. A lámpák kialvása után Massa néhány méter alatt lelépte Heikki Kovalainent, majd a célegyenes végi kanyarban körbeautózta a pole-ból induló Lewis Hamiltont is.
A másik Ferrariban ülő Kimi Räikkönen már nem volt ennyire eredményes, sőt, vissza is esett egy helyet, Fernando Alonso mögött hetedikként folytathatta.
Massa viszont nemcsak megelőzte az ezüstnyilakat, de remek tempót diktálva folyamatosan el is szakadt tőlük. Ezt látva különösen rejtélyes volt, hogy a másik vörös versenyautóban ülve Räikkönen miért nem tud előrébb lépni.
Az élmezőnyben Timo Glock is jól tartotta magát, a toyotás pilóta F1-es pályafutása legjobb rajtpozíciójáról egyet előrelépett, és könnyedén őrizte a 4. pozíciót, sőt, egyre inkább ellógott az őt üldöző BMW-s Robert Kubicától.
A Hungaroring sajátossága, hogy nehéz rajta előzni, így a rajt utáni helyezkedéseket követő körök kevés izgalmat tartogattak.
A bokszban az első látogató éppen az éllovas Felipe Massa volt, tehát a Ferrari könnyebb volt, mint a McLarenek, ez is magyarázat lehet a kezdeti fölényére. Ám egy körrel később, a huszadikban érkezett Hamilton is, tehát az üzemanyag-mennyiségbeli különbségre alapozott teóriát el is vethettük.
Az első szervizre a rajt óta egymással bíbelődő Alonso és Räikkönen egyszerre érkezett, mindketten rövidet tankoltak, és változatlan sorrendben folytathatták a versenyt. A finn a pályán mindent megpróbált, hogy végre előrébb léphessen, de kétszeres világbajnok riválisa remekül védekezett.
A bokszkiállások után a mezőny első felében ismét megmerevedtek a frontvonalak, senki sem tudott komoly támadást kezdeményezni az előtte haladó ellen.
A bokszutcában azonban mégis történtek izgalmas momentumok, bár erről szívesen lemondtunk volna, hiszen több tankolás közben is lángnyelvek csaptak fel, ez pedig komoly veszélyforrás volt. Szerencsére azonban sem Sébastien Bourdais, sem Rubens Barrichello és sem Nakadzsima Kazuki esetében nem történt nagyobb probléma.
29 körrel a futam vége előtt Lewis Hamilton kiszállt a győzelemért folytatott versenyből, persze nem önszántából. A McLaren bal első gumija defektes lett, de a brit még be tudott poroszkálni a bokszba, és a 10. helyen folytathatta a versenyt. A vb-pontverseny eddigi éllovasa a leintésig elegendő üzemanyagot vételezett.
Nick Heidfeld is Hamiltonnal szinte egy időben állt ki szerelőihez, ám a német számára ez tervezett látogatás volt, a gyatra kvalifikáció után a BMW Saubernél egykiállásos taktikával operáltak.
Alonso és Räikkönen csatájában továbbra is a Renault pilótája állt nyerésre, főleg azután, hogy a finn rontott az egyik kanyarban, és a bukóteret is megjárta. A bokszutcában azonban fordult a kocka, Räikkönen a Renault elé jött vissza a 2. tankolás és kerékcsere után.
Az élen Massa Hamilton defektje után kényelmes tempóra válthatott, hiszen a 2. helyezett Kovalainen bő 10 másodpercre volt tőle. Timo Glock is a mclarenes pechjéből húzott hasznot, a német dobogós helyét azonban a hajrára nagyon begyorsuló Räikkönen még veszélyt jelentett.
Hamilton időközben - a többiek bokszkiállásának köszönhetően - már az 5. helyezett Alonsót támadta.
A középpontba mégis a Glock-Räikkönen páros került, elsősorban a finn miatt. A Toyotával Glock is nagyon gyors volt, de a vb-címvédő sorra érte el a futam leggyorsabb köreit, és átlagban egy másodpercet hozott riválisán.
Az utolsó körökre azonban a finn is visszavett, ugyanis 3 körrel a Magyar Nagydíj vége előtt csapattársa, Felipe Massa motorja elfüstölt, ez pedig intő jel volt Räikkönen számára is.
Massa a célegyenesben parkolt le a Ferrarival, a győzelem pedig Kovalainen ölébe hullott. A finn pilóta pályafutása első sikerét aratta a királykategóriában, amelyhez Massa kiesése mellett természetesen Hamilton defektje is kellett, de ez nem csökkenti a siker értékét.
Timo Glock is roppant boldog lehetett a 2. helyezésével, de Kimi Räikkönen sem lehet elégedetlen a 3. pozícióval, hiszen több pontot szerzett, mint közvetlen vb-riválisai. A finn csapattársát, Massát meg is előzte összetettben, és Hamiltont is 5 pontra megközelítette.
Hamilton végül nem tudta megelőzni a 4. Alonsót (Renault), de Massa kiesésének köszönhetően így is megőrizte vezető helyét a bajnokságban.
A Renault háza táján is bizonyára sok mosolygós embert lehet majd, hiszen Nelsinho Piquet a 6. helyen ért célba a másik autóval.
A maradék pontokon Jarno Trulli és Robert Kubica osztozott.
A 3 hetes szünet előtt tehát Hamilton, Räikkönen, Massa a sorrend a pontversenyben, a BMW Sauber pilótái leszakadni látszanak.
A következő futam az Európa Nagydíj lesz, melyet a valenciai utcai pályán rendeznek augusztus 24-én.
f1hirek.hu, f1vilag.hu
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Jövő csütörtökön ismét féláron...
- Lángoló lakóházhoz rohantak a...
- Orbán Viktor: talicskával tolják ki a...
- Hétfőtől már naponta utazhatunk...
- És akkor Pécsett egyszer csak Kádár...
- Csaknem harminc fokos meleg vár ránk...
- Nyomot hagyna a jövőnek Balázs...
- Ingyenes a parkolás Pécsett az...
- Tragikus hirtelenséggel elhunyt dr....
- A világon csak a Mecsekben...