Alonso bejáratta az új Forma-1-es Renault-t

2008. január 21. hétfő 23:13

Tíz nappal az R28 hivatalos bemutatója előtt, és egy nappal a Williams tesztje után Fernando Alonso Valenciában bejáratta a Renault idei autóját.

A Forma-1-es autós gyorsasági vb-n tavaly 3. helyezett Alonso egy év kitérő után a McLaren-Mercedestől szerződött a Renault-hoz, amellyel 2005-ben és 2006-ban is világbajnoki címet nyert. A spanyol 39 kört tett meg az új géppel, amely szakít a csapat hagyományos felfüggesztés-kialakításával.

Alonso a reggeli köd felszállta után, dél körül gördült pályára az R28-cal, és összesen 39 kört tett meg vele. Legjobb ideje 1:13.027 lett, de mivel a Renault 2007-ben egyáltalán nem tesztelt Valenciában, ezt legfeljebb Alex Wurz tavaly februárban elért 1:11.614-es köréhez lehet hasonlítani, ami az előző évad legjobb F1-es eredménye a Ricardo Tormo versenypályán.
Az autosport.com elemzése rávilágít: a tavaly címvédőként nyeretlen Renault szinte teljes egészében áttervezte a Bridgestone gumikkal küszködő R27 elejét. Mi több, a gárda szakított a felfüggesztés trapézkarjainak egyedi, "V-nyúlványos" bekötésével is, amit még 2005-ben fejlesztett ki. Az R28 immár a zérónyúlványos megoldást alkalmazza, melynek megvalósítása a Ferrariéhoz hasonlít.

Megváltozott a Renault elejének aerodinamikája is. Az autó orra viszonylag nagy, és alacsonyan ül, aminek köszönhetően az általában függőleges szárnytartók szinte vízszintesbe mennek át. Ez azért lehet előnyös, mert alapfunkcióján túl besegíthet a légterelő főelemeinek a levegő átsegítésében a felfüggesztés fölött.

A szárny alatt egy speciális, öblös kialakítású aerodinamikai megoldás figyelhető meg. A Renault egyedi módon vette át az immár a fősodorhoz tartozó hídszárnyat is, mivel azt egy vékony elemmel az orrhoz rögzítette.

Látványos változást jelent a visszapillantó tükrök, az oldaldobozra erősített szárnyacska és a hátsó kerekekhez felívelő légterelő kialakítása is, amely tavaly - bevallottan esztétikai okokból - integrált volt, míg az R28 esetében különálló elemekből áll. Maga az oldaldoboz - valamint a motorborítás - az általános trendnek megfelelően karcsúbb lett.

A tengelytávra, a súlyeloszlásra és más adatokra ugyanakkor csak a Renault hivatalos leleplezésén fog fény derülni, amire január 31-én, Párizsban kerül sor.

Hétfőn debütált Valenciában az új Williams is, méghozzá a tesztpilóta Nico Hülkenberg kezében. A német ifjonc végül 20 kört tett meg, és másfél másodperccel volt lassabb Alonsónál, ráadásul egyszer ki is csúszott a kavicságyba, megrongálva az FW30 padlóját. Valenciában kedden a többi csapat is csatlakozik a Williamshez és a Renault-hoz.

Az év első futamát, az Ausztrál Nagydíjat március 16-án rendezik Melbourne-ben.

Képünkön: Fernando Alonso teszteli az új, R-28-as versenyautót a chestei pályán

A5.hu, FOTÓ: MTI/EPA/Kai Försterling