Vasútállomás: a műemlék már omlásveszélyes
2008. december 13. szombat 21:59

Legalább egy, de reálisan inkább másfél évet venne igénybe az 1-1,5 milliárd forintos renoválás, amely után eredeti pompájában állhatna a pécsi állomás épülete. A fejlesztéssel az utasok által használt, ma hitvány helyszíneket XXI. századi szintre emelnék, kényelmet szolgáló technikai berendezésekkel vérteznék fel.
Köztérprogram: a fele elmarad
Az EKF közterek kulcsprojektjének "indóházas" elemére előzetesen 400 millió forintot különítettek el. Eredetileg a tér és a szűken vett környezete újult volna meg, ám később a politika (bizottsági, közgyűlési javaslatok) újabb és újabb területekkel hizlalta a projektet: bevonták a Domus-parkolót, a Móricz Zsigmond teret és a Jókai utca déli felének egy részét is.
A tervezéskor vált láthatóvá, hogy így viszont már legalább 700 millióba kerülne a fejlesztés, ezért a minap visszatértek az eredeti területhez. Mindezzel semmi baj nem lenne, ha a környék lakóinak nem ígérték volna be a térrendezéseket az illetékesek.
A Pfaff Ferenc tervei alapján 1898 és 1900 között épített pályaudvart, és Zsolnay-alkotásokkal díszített fogadóépületét azonban egyelőre nem tudja miből felújítani a MÁV - pénz ugyanis még mindig nincs a projektre.
TEKINTSE MEG GALÉRIÁNKAT: KLIKK!
Imre Lászlóné, a vállalat pécsi sajtószóvivője is mindössze annyit tudott mondani a rekonstrukcióval kapcsolatos kérdéseinkre, hogy "a pénz függvényében kezdhetik el a munkát" - ez ugyanakkor még nincs meg. Ilyetén a kivitelezés tervei is hiába állnak készen a megvalósításra már az ősz kezdete óta.
Korábban kötvénykibocsátásból vagy ppp-tenderen teremtette volna elő a pécsi fejlesztésekhez szükséges forintokat a cég, ám eddig egyik aktusra sem került sor. Emellett, úgy tudjuk, több kormánypárti baranyai képviselő sem kapott tájékoztatást arról, hogy bármiféle előremozdulás is történt volna a pécsi beruházás kapcsán az elmúlt hónapokban.
Az mindenesetre biztos, hogy az EKF keretéből megújuló Indóház tér rendbe tétele, és a vasútállomás felújítása is - legalább fél éven át - egy időben kell majd fusson. Ha nem így történne, akkor valamelyik beruházás biztosan nem készül el 2010 tavaszára.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a MÁV-os és az EKF-es munkáknak egy svájci óra precizitásával kellene folyniuk 2009-ben, máskülönben Pécs egyik legforgalmasabb pontja működésképtelenné fog válni jövőre.
Korb Zoltán - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Szili Katalin: nem egymás mellett,...
- Páva Zsolt: "kiálltuk a próbát"
- Gázolt a vonat, késtek a járatok a...
- Helyszínelés miatt állt le reggel a...
- Pécsi és mohácsi vállalkozások...
- Petri György nevét viseli a megújult...
- Repültek a kukák, dőltek a leanderek...
- Még lehet nevezni a Virágos...
- Szellemirtókkal,...
- Megint szólnak: erre járnak majd a...