Új pécsi buszok: jók ezek nekünk?

2010. június 28. hétfő 18:59

Új pécsi buszok: jók ezek nekünk?
Mint ismeretes, a pécsi közgyűlés megszavazta a Pécsi Közlekedési Zrt. járműparkjának cseréjét. A döntés értelmében ősztől - kilenc hónap alatt - lecserélik a társaság 140 darab autóbuszát, ami azt is jelenti, hogy az elöregedett Ikarusok mellett a Mercedes-korszak is leáldozhat 2011. tavaszára.

Korábbi hírek szerint a Pk Zrt. menedzsmentjogait gyakorló kisebbségi tulajdonos, a Mecsekbusz Kft. a Magyar Járműtechnikai Zrt.-től (MJT) kívánja beszerezni az új járműveket. A közgyűlés döntése értelmében a buszok között lennie kell 12, 15 és 18 méteres típusúnak is, ezek arányáról azonban nem döntöttek a képviselők.

Az MJT Zrt. debreceni székhelyű cég, amely eddig főként emeletes buszokat exportált külföldre, például Isztambulba és Németországba - ún. "szóló" típusukból pedig a kolozsvári közlekedési cég vásárolt tőlük.

Információnk szerint viszont Magyarországon egyelőre egyetlen csukós MJT fut, amely a Kunság Volán Zrt. kecskeméti helyi flottájához tartozik. A cég honlapján szereplő adatokból azonban kiderül, hogy az autóbusz Euro 4-es motorral rendelkezik, egy uniós szabványa viszont az Euro 5-ös normát írja elő.

Szakmabeliektől számazó információnk szerint ráadásul az egyik, már elkészült autóbusz olyan problémákkal rendelkezik, amelyek kijavítása mindenképpen kívánatos lenne a pécsi forgalomba állítás előtt. Ilyen például, hogy az autóbusznak nem zárt a vezetőfülkéje, ami télen zavaró párásodást okoz, valamint, hogy a jármű belsejében túl sok a dobogó és kevés az állóhely.

A buszbeszerzéssel kapcsolatban szerettük volna megkérdezni a gyártót, ők azonban nem kívántak nyilatkozni az ügyben - ahogy a PK Zrt.-nél sem találtunk cikkünk megjelenéséig nyilatkozót. 

Képünkön: egy, a lecserélés előtt álló Mercedes buszok közül.

Wágner Szilárd - Fotó: Kálmándy Ferenc/MTI