Új pécsi buszok: jók ezek nekünk?
2010. június 28. hétfő 18:59

Korábbi hírek szerint a Pk Zrt. menedzsmentjogait gyakorló kisebbségi tulajdonos, a Mecsekbusz Kft. a Magyar Járműtechnikai Zrt.-től (MJT) kívánja beszerezni az új járműveket. A közgyűlés döntése értelmében a buszok között lennie kell 12, 15 és 18 méteres típusúnak is, ezek arányáról azonban nem döntöttek a képviselők.
Az MJT Zrt. debreceni székhelyű cég, amely eddig főként emeletes buszokat exportált külföldre, például Isztambulba és Németországba - ún. "szóló" típusukból pedig a kolozsvári közlekedési cég vásárolt tőlük.
Információnk szerint viszont Magyarországon egyelőre egyetlen csukós MJT fut, amely a Kunság Volán Zrt. kecskeméti helyi flottájához tartozik. A cég honlapján szereplő adatokból azonban kiderül, hogy az autóbusz Euro 4-es motorral rendelkezik, egy uniós szabványa viszont az Euro 5-ös normát írja elő.
Szakmabeliektől számazó információnk szerint ráadásul az egyik, már elkészült autóbusz olyan problémákkal rendelkezik, amelyek kijavítása mindenképpen kívánatos lenne a pécsi forgalomba állítás előtt. Ilyen például, hogy az autóbusznak nem zárt a vezetőfülkéje, ami télen zavaró párásodást okoz, valamint, hogy a jármű belsejében túl sok a dobogó és kevés az állóhely.
A buszbeszerzéssel kapcsolatban szerettük volna megkérdezni a gyártót, ők azonban nem kívántak nyilatkozni az ügyben - ahogy a PK Zrt.-nél sem találtunk cikkünk megjelenéséig nyilatkozót.
Képünkön: egy, a lecserélés előtt álló Mercedes buszok közül.
Wágner Szilárd - Fotó: Kálmándy Ferenc/MTI
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Már több mint félmillióan küldték...
- Alapításuk 150. évfordulóját...
- Megdőlt egy szakállas országos...
- Több mint másfél hónapja hiába...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...
- Volt egyszer egy Tejbisztró:...
- Petri György nevét viseli a megújult...
- Angliáig jutott a Mohácsi-szigetről...
- Baranyában is készülnek a nemzeti...
- Vádat emeltek egy baranyai drogbanda...