Tovább folytatódik a pécsi buszcsere-program: elektromos járműveket is vásárolnak

2016. április 19. kedd 13:26

Tovább folytatódik a pécsi buszcsere-program: elektromos járműveket is vásárolnak

Szinte napra pontosan három éve indult a pécsi buszcsere-program. Ez idő alatt 175 busz érkezett Pécsre, de hatalmas fejlődésen ment át vonalhálózat, az utastájékoztatás, a jegy- és bérletrendszer is. A fejlesztések pedig tovább folytatódnak. Minderről Páva Zsolt, Pécs polgármestere és Csizi Péter országgyűlési képviselő beszélt kedden. 

Mint azt Páva Zsolt elmondta, a buszcsere-program sikeres kezdeményezésnek bizonyult, hiszen jelentősen nőtt a szolgáltatás minősége és az utasok komfortérzete. A közösségi közlekedést használóknak jó hír, hogy az összes buszra könnyebb a felszállás az alacsonypadlós kivitel miatt és sok busz utastere légkondicionált.

A program keretében eddig 127 szóló és 48 csuklós busz érkezett Pécsre, mindemellett a legmodernebb technikának megfelelően utastájékoztató rendszer segíti a busszal utazók mindennapjait.  

A buszcsere-programnak köszönhetően megfeleződött a buszpark átlagéletkora is, sőt, a modernebb konstrukcióknak hála a környezetre gyakorolt káros üzemanyag-kibocsátás is csökkent, ezzel javítva Pécs levegőjének minőségét.

Csizi Péter országgyűlési képviselő emlékeztetett arra, hogy még alpolgármesterként bízta felügyeletére Páva Zsolt a pécsi buszközlekedést.

215-ször kerülhetnék meg a földet

A pécsi buszok évente 8,6 millió kilométert futnak. Ez azt jelenti, hogy kb. 215-ször megkerülhetnék a Földet. Naponta kb. 130-150 ezer felszállás történik, ezzel a pécsi az ország egyik legforgalmasabb közösségi közlekedési rendszere.
Az utasok most folyó kérdezése során arra kíváncsiak, hogy mennyire elégedettek a pécsiek az új buszokkal, a járatok sűrűségével, illetve felméri a Mobilitási Központ, hogy honnan-hova utaznak
az emberek.

- A szocialista városvezetés lenullázta a szolgáltatást. Kiszervezték, eladták a pécsiek buszait, mindennaposak voltak a járatkimaradások, elavult volt a vonalhálózat, az utasok tehát egy ósdi rendszer részesei voltak. Újjá kellett építenünk mindent az alapoktól. Ma kijelenthetjük, hogy buszaink átlagéletkora 8 év alá csökkent, a járatkimaradások szinte megszűntek, a járatok arra közlekednek, amerre a pécsiek szeretnék, alig van szükség átszállásokra és XXI. századi színvonalú az utastájékoztatás, valamint a jegy- és bérletrendszer is folyamatosan az utasok igényeihez alkalmazkodik - mondta a képviselő.

- Megkérdezzük a pécsieket arról, hogy milyen további igényeik vannak. A tisztább levegő érdekében szeretnénk elektromos meghajtású járműveket szolgálatba állítani a Mecsekben és a belvárosban. Szeretnénk még jobban hozzáigazítani az igényekhez a szolgáltatásokat. Ennek érdekében átfogó kutatást végzünk, s igyekszünk minél több utast megkérdezni. A cél ugyanis, hogy folyamatos legyen a párbeszéd köztünk, a vállalat és az utasok között - tette hozzá Csizi Péter.

Képünkön: Páva Zsolt és Csizi Péter a sajtótájékoztatón.