Tizenhárom év múlva kezdődhet csak az M6/M60-as utolsó szakaszának építése?...
2012. június 19. kedd 18:11

Két éve adták át a forgalomnak az olyannyira várt M6/M60-as autópályát, amely a fővárost köti össze a baranyai megyeszékhellyel. Sokak szerint azonban eme gyorsforgalmi útnak csak akkor van igazán értelme, ha az országhatárig elérve bekapcsolja a régiót a nemzetközi közlekedési hálózatba. A korábbi optimista elképzelések 2013-2015 környékére remélték megvalósítani a Bóly és Ivándárda közötti tizenkilenc kilométeres szakasz elkészültét, ám a jelenlegi tervek alapján még legalább tizenhárom évet kell várni ahhoz, hogy az országhatárig érjen az érintett rész. Dr. Hargitai János kormánymegbízott szerint azonban óriási gazdaságpolitikai ostobaság lenne addig halogatni a szakasz megépítését.
A Pécsi Újság.hu is többször foglalkozott már a 2010 tavaszán átadott gyorsforgalmi út zsákutca-jellegével. Az éppen hatalmon lévő kabinetek mindegyike hitet tett az autópálya horvát határig tartó meghosszabbítása mellett, csak a munkálatok megkezdésének időpontja tolódott egyre tovább.
- A legújabb elképzelések és az 1222/2011. [VI. 29.] kormányhatározat a IV. programciklusba, azaz 2025 és 2027 közé ütemezi az M6 autóút Bóly-Ivándárda közötti szakaszának kiépítését - tudtuk meg Loppert Dánieltől, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetőjétől.
Az előző kormányok 35 milliárd forintra becsülték a mintegy tizenkilenc kilométeres szakasz kivitelezési költségeit, két éve ezt az összeget ötvenmilliárd forintra kalkulálták. A NIF sajtósa szerint azonban most még nem lehet konkrét számokat tudni, hiszen a munkálatok költségét a kivitelezői közbeszerzés lezárultát követően lehet csak megmondani, így annak finanszírozására vonatkozóan legkorábban 2021 és 2024 között születik döntés.
Nincsenek friss adatok az M6 tavalyi forgalmával kapcsolatban
A hónap végére készül el az M6/M60-as autópálya 2011-re vonatkozó forgalmi adatainak összesítése - tudtuk meg Pécsi Norbert Sándortól, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivőjétől. Az adatokat az autópálya Szekszárd és Pécs közötti szakaszának üzemeltetését végző Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. szolgáltatja a Közút felé, ezért kell fél évet várni ez előző évi statisztikára.
Dr. Hargitai János kormánymegbízott, a Baranyai Megyei Kormányhivatal vezetője megkeresésünkre azt mondta, a költségvetésben jelenleg nincsenek források a tervezett útvonal kiépítésére, ám szerinte a következő, 2014-ben kezdődő EU-s költségvetési ciklus megnyithatja a kapukat a beruházás megkezdése előtt.
- Biztos vagyok benne, hogy a mostani elképzelésekkel ellentétben hamarabb meg fog épülni a kérdéses útszakasz, hiszen a legnagyobb gazdaságpolitikai ostobaság lenne addig halasztani a beruházást - fogalmazta meg reményét a politikus.
Az mindenesetre tény, hogy az M6/60-as autópálya része az úgynevezett V/C. páneurópai közlekedési folyosónak, amely Horvátországon keresztül érne le az Adriai-tenger partján fekvő Plocse városáig, s amely bevonná a gazdasági vérkeringésbe az érintett balkáni régiókat is.
A jelenlegi állás szerint Bosznia-Hercegovina kormánya is egy olyan autópálya-építésbe kezdene, amely - a szóban forgó dél-baranyai szakaszhoz hasonlóan - csatlakozna a horvátországi autópálya-hálózathoz, ám a bosnyákoknál is a források előteremtése okoz gondot - ahogyan késedelmet szenved a horvát fél részéről az eszéki híd bekapcsolása is a közlekedési rendszerbe.
H. L. B. - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Buszbaleset szemtanúit keresik a...
- A házasság érvénytelenségének egyes...
- Megszűnnek az esők, szombaton már a...
- Repültek a kukák, dőltek a leanderek...
- Lámpatisztogatóból lett majdnem...
- Új eszközzel gyarapodott a...
- Állatorvosi ügyelet a hétvégén...
- Kérés nélkül is kapnak gondosórát a...
- Jövedéki adóval trükköző bandát...
- Nem kell félni az ártalmatlan...