Teljesen akadálymentessé vált, megújult és kibővült a Városi Ügyfélszolgálati Központ

2015. október 28. szerda 15:10

Teljesen akadálymentessé vált, megújult és kibővült a Városi Ügyfélszolgálati Központ

A Pécs Holding, a PÉTÁV, a Tettye Forrásház, a Közterület Felügyelet és a Pécsi Követeléskezelő Egyesülés mellett mostantól már a Biokom NKft.-vel kapcsolatos ügyeket is intézhetik a pécsiek az átalakításokon átesett, teljesen akadálymentesített, modernizált Városi Ügyfélszolgálati Központban, a Búza tér 8/B alatt - jelentette be Páva Zsolt, Pécs polgármestere szerdán.

Mint arra a városvezető emlékeztetett, Pécsett 2012-ben a Pécs Holding Zrt. vezetésével négy önkormányzati cég összefogott azzal a céllal, hogy a város lakói számára a lakossági ügyintézés folyamatát felgyorsítsák, egyszerűbbé és kényelmesebbé tegyék.

Az eddigi tapasztalatokat összegezve utalt arra, hogy az épületben lévő szolgáltatók ügyfélszolgálatai népszerűek voltak az utóbbi években, a pécsiek szívesen vették, hogy egyetlen ügyféltérben intézhettek el egyszerre több ügyet is. Mindezt oly módon, tette hozzá a polgármester, hogy a lakosság kényelmesen, gyorsan, kellemes körülmények között tudott megoldást találni aktuális problémáira, kéréseire.

Annak érdekében, hogy a jó tapasztalatokkal rendelkező ügyfélközpont további szolgáltatásokkal legyen a pécsiek segítségére a Biokom Nkft., mint a hulladékok kezeléséért, a városüzemeltetésért felelős társaság is helyett kapott az épületben.

Emellett - tette hozzá Páva Zsolt - az ügyfélszolgálati iroda épülete megújult, szebb és még inkább felhasználóbarát lett, illetve a kialakításnál fontos szempont volt a fogyatékkal élők igényeinek figyelembe vétele. Ezzel kapcsolatban Páva Zsolt megjegyezte: a Város Ügyfélszolgálati Központ a piaci szereplők szolgáltatásait tekintve is kimagaslik az akadálymentesség tekintetében.

Barna Béla, a Pécs Holding Zrt. vezérigazgatója a részletekkel kapcsolatban arról számolt be, hogy már az első ránézésre is szembetűnő változás az épület külső-belső megújulása, amely nem csak az esztétikai szempontok miatt fontos.

A régi nyílászárók helyére például fotocellás ajtók kerültek, felújították újítva az épület homlokzatát, illetve az ügyfélszolgálat belső kialakításánál is fő szempont volt a könnyű átláthatóság, illetve az egységes megjelenés.

Rámutatott: az ügyfélszolgálati központ célja a fogyatékkal élő pécsi lakosok igényeinek figyelembe vétele is, így már megfelel a különböző fogyatékossággal élők speciális igényeinek is.

Ennek érdekében rehabilitációs mérnökkel és különböző fogyatékkal élőkkel együttműködve, igényeiket alapul véve alakították ki az ügyfélszolgálati irodát. Az átalakítások eredményeképpen a különböző fogyatékkal élők- mozgássérült, hallássérült, látássérült, értelmi fogyatékos, beszédfogyatékos, halmozottan fogyatékos - számára is könnyebbé válik az ügyintézés a Városi Ügyfélszolgálati Központban.

A műszaki változások között Barna Bála megemlítette: az ügyféltéri átalakításnál kiemelt sorszámhúzót helyeztek üzembe, modernizálták a világítást korszerűsítés, ingyenes vezeték nélküli internet érhető el az épületben, s játszó sarok is létrejött a gyermekükkel érkezők számára. Emellett új növényzetet telepítettek az épület előtt, és épületen belül is, biciklitárolót helyeztek el az épület előtt.

Az akadálymentesítés és a fogyatékkal élők szempontjából fontos változtatás, hogy az épület akadálymentesen megközelíthető, a bejárati ajtók megfelelő kialakításúak, egységes információs rendszert alakítottak ki, a sorszámhúzó és ügyfélhívó rendszer akadálymentes kialakítása is megtörtént.

Mindezek mellett vezetősáv szolgálja a vak ügyfeleket, az információs tábla braille-feliratos panellel bővült, mobil indukciós berendezés szükség szerint rendelkezésre áll már a gyengébben hallók számára, s a portaszolgálat dolgozói is képzésben részesültek, hogy a fogyatékkal élők ügyintézését segítsék.

A Városi Ügyfélszolgálati Központ a Búza tér 8/B alatt található, további információkról, így az egyes szolgáltatók ügyfélfogadási idejéről a Pécs Holding Zrt. központi telefonszámán, a 72/801-888-as számon kérhetőek.

Forrás: Pécs MJV Polgármesteri Hivatal