Tasnádi Péter válasza Páva Zsoltnak
2008. február 06. szerda 17:03
„Tisztelt Frakcióvezető Úr!
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata 370/2007. (06. 21.) számú határozatával döntött arról, hogy az Európa Kulturális Fővárosa program tanácsadói közbeszerzési eljárás nyerteséül a DHV Magyarország Tanácsadó Kft, a COWI Magyarország Tanácsadó és Tervező Kft, az Ernst &Young Tanácsadó Kft és az EconoConsult Projekt Tervezési Fejlesztési és Vezetési Tanácsadó Kft. közös ajánlattevőket nevezte meg (a továbbiakban Pécs 2010 Konzorcium), egyúttal felhatalmazott a nyertes ajánlattevővel a vállalkozási szerződés megkötésére és aláírására.
A Pécs 2010 Konzorciummal megkötött vállalkozási szerződés szerint a szerződő felek tudomással bírnak arról, hogy a vállalkozó által elkészített tanulmányok komplex megvalósíthatósági tanulmány, támogatási kérelem és egyéb alapdokumentumok szellemi alkotásnak minősülnek, ezért a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény alapján vállalkozó szerzői jogi oltalma alatt állnak. A vállalkozó a vállalkozói díjnak az adott tanulmány vagy támogatási kérelem, vagy a komplex megvalósíthatósági tanulmány vagy egyéb alapdokumentum elkészítésére megállapított díjrészletek teljes megfizetésének feltételével járul hozzá ahhoz, hogy a megrendelő részére átadott tanulmányokat stb. megrendelő korlátozás nélkül részben vagy egészben szabadon felhasználhassa. A megrendelő ezen jogosultsága a felhasználási engedély kibocsátásával nyílik meg.
Ha a megrendelő a díjfizetési kötelezettsége teljesítését megelőzően él felhasználási jogosultságával, úgy a szerződés 55.pontja szerint a következő szankciók terhelik:
„Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a jelen megállapodásban foglaltakat, valamint a teljesítésük során az egymásnak átadott információt bizalmasan, üzleti titokként kezelik. Vállalkozó a részére átadott iratokat és információkat kizárólag a szerződés teljesítéséhez használhatja fel, ezeket kizárólag a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben megrendelő kifejezett hozzájárulásával adhatja át más személynek. Megrendelő a felhasználási engedély megszerzése előtt átadott iratokat és információkat kizárólag az ellenőrzési jogának gyakorlásához használhatja fel, ezeket kizárólag az ellenőrzéshez szükséges mértékben adhatja át más személynek. A titoktartási szabályok megszegése esetén a szerződésszegő fél köteles a sérelmet szenvedett fél minden ebből eredő kárát megtéríteni, valamint ezt a szerződő felek olyan súlyos szerződésszegésnek tekintik, hogy a szerződő felek a szerződéstől egyoldalú nyilatkozatukkal - érdekmúlás bizonyítása nélkül - elállhatnak, vagy amennyiben az eredeti helyzet már nem állítható helyre, a felek a szerződést azonnali hatállyal felmondhatják.
Minthogy e szerződés alapján még egyetlen részkifizetés sem történt, bármely részlet nyilvánosságra kerülése kiválthatja a fentiekben meghatározott jogkövetkezményeket.
A Pécs 2010 Konzorcium természetesen írásban hozzájárulását adhatja ahhoz, hogy a szerződésben rögzítettekkel ellentétben engedélyezi a tanulmány nyilvánossá tételét. Ennek érdekében a mai napon levélben megkerestem a Pécs2010 Konzorcium képviselőjét Bognár Nándor urat a titoktartási kötelezettség feloldása érdekében.
A dokumentumok idő előtti nyilvánosságra hozatala az önkormányzat gazdasági érdekeinek sérelmét is okozhatja, mivel a részletes tanulmányok belső számításai olyan részletezettséggel és számszerűsítésben tartalmazzák a projektek megvalósulását, a most tervezhető ráfordításokat költség-nemenként amelyek a későbbi közbeszerzési folyamatokban az önkormányzat alkupozícióját gyengíthetik, az ajánlattevők számára megismerhetővé válnak a rendelkezésre álló összegek, ami determinálhatja az ajánlati összegeket.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől állásfoglalást kértünk a nyilvánosságra hozatallal kapcsolatban, ahonnan a fentieken túlmenően a következő tájékoztatást kaptuk: a tanulmányok nyilvánossága szempontjából a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló1992. évi LXIII. törvény 19/A.§-a az irányadó, amely szerint a döntést hozó szerv feladat-és hatáskörébe tartozó döntés meghozatalára irányuló eljárás során készített vagy rögzített, a döntés megalapozását szolgáló adat a keletkezésétől számított 10 évig nem nyilvános. Ezen adatok megismerését a kezelő szerv vezetője engedélyezheti. A döntés megalapozását szolgáló adat megismerésére irányuló igény a döntés meghozatalát követően akkor utasítható el, ha az adat megismerése a szerv törvényes működési rendjét vagy feladat-és hatáskörének illetéktelen külső befolyástól mentes ellátását, így különösen az adatot keletkeztető álláspontjának a döntések előkészítése során történő szabad kifejtését veszélyeztetné.
Frakcióvezető Úr kérte továbbá a nyertes konzorciummal megkötött vállalkozási szerződés nyilvánosságra hozatalát is.
A Közgyűlés 2007. május 10-i nyílt ülésén tárgyalta és 248/2007.(05.10.) sz. határozatával fogadta el az Európa Kulturális Fővárosa program tanácsadói közbeszerzés ajánlattételi eljárás megindításáról szóló előterjesztést. Az előterjesztés mellékletét képezte az Ajánlati Dokumentáció, melynek része volt a Vállalkozási Szerződés tervezete is.
Közgyűlés 370/2007. (06. 21.) szám alatt meghozott határozatában hatalmazott fel a nyertes konzorciummal az eljárás eredményeként megszületett tartalommal kiegészített Vállalkozási Szerződés megkötésére, amelynek tartalma megegyezik a Közgyűlés által május 10-én tárgyalt szerződéstervezet szövegével.
Kérésére a valamennyi érintett fél által aláírt szerződést mellékelten csatolom.
P é c s, 2008. 02. 05.
Üdvözlettel:
Tasnádi Péter"
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Elfogadta a 2026-os költségvetést a...
- Drogkereskedőket ítéltek el jogerősen...
- Egyre melegebbre fordul, napsütéses...
- Ma is pótlóbuszok járnak a pécsi...
- Régi fényében kapja vissza Pécs a...
- Tizenhárom éve ölték meg Bándy Katát...
- Hármas karambol történt a 6-os főút...
- Vasárnapig tart a rendőrségi razzia...
- Először értékelik pontozással a...
- Fellőtték magukat a dobogóra a...