"Széles Gábornak semmi köze a pécsi közlekedési privatizációhoz"

2008. augusztus 05. kedd 21:58

Nincs kapcsolata és nem is volt Széles Gábornak a Hungarian Bus Zrt.-hez, nyilatkozta Jahn Péter, a társaság vezetője a Pécsi Újság.hu-nak ma délben.

Mint tegnap a Városházán Tóth Bertalan alpolgármester bejelentette, külső tőkét vonnak be a közeljövőben a Pécsi Közlekedési Zrt.-be (PK Zrt.), s ezért cserébe tulajdonrészt adnak a befektetőknek, azaz részlegesen privatizálják a városi céget (hétfői tudósításunkat lásd a kapcsolódó írások között - a szerk.).

Mivel Tóth Bertalan a Hungarian Bus Zrt.-t nevezte meg Pécs leendő partnereként, elterjedt, hogy a privatizáció mögött az egyik leggazdagabb magyar üzletember, Széles Gábor áll. A hírt lapunknak mind Széles Gábor, mind Jahn Péter, a Hungarian Bus Zrt. képviselője cáfolta ma délben.

- Névazonosságról van szó csupán, hiszen Széles Gábor érdekeltségi körében valóban van egy Hungarian Bus nevű cég, de az nem részvénytársaság, hanem korlátolt felelősségű társaság. Az általam képviselt Hungarian Bus Zrt.-nek soha nem volt köze Széles úr vállalkozásaihoz - mondta Jahn Péter, aki egyébként pécsi illetőségű.


FRISSÍTVE:
(18:00)

Az MTI közleménye:

"Nem a Műszertechnika cége privatizálná a Pécsi Közlekedési Zrt-t.

Budapest, 2008. augusztus 5., kedd (MTI)
 
A Műszertechnika Cégcsoporthoz tartozó Hungarian Bus Kft. nem vesz részt a pécsi közlekedési vállalat privatizációjában - közölte a cégcsoport kedden az MTI-vel
Tájékoztatásuk szerint "a cég nevével valakik visszaéltek és ezen visszaélés ügyében a törvényességi felügyeleti eljárást" azonnal elindították.

A csoport közleménye szerint a korábbi híradások alapján tévesen vonta le több lap is azt a következtetést, hogy Széles Gábor érdekeltségébe tartozó társaság részesedést szerezne a Pécsi Közlekedési Zrt.-ben.

Az MTI tudósítása szerint hétfőn sajtótájékoztatón jelentette Pécs szocialista alpolgármestere, hogy a helyijáratú autóbuszközlekedést biztosító vállalat, a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. 49 százalékos tulajdonrészének értékesítését tervezi ősszel a baranyai megyeszékhely önkormányzata, amely költséghatékonyabb működtetést remél a privatizációtól.

Tóth Bertalan elmondta: az elképzelések szerint a vásárló 1 milliárd forinttal járulna hozzá a társaság jelenleg 2,1 milliárd forintos tőkéjének emeléséhez, amellyel 32 százalékos tulajdonrészt szerezne. Ha vállalja, hogy a céget üzemi veszteség nélkül, csökkenő önkormányzati támogatással működteti, valamint meghatározott fejlesztéseket hajt végre, 562 millió forintért további 17 százalékot és a menedzsmentjogokat is megkapja.

A politikus hozzátette: a befektető az elvárt jó színvonalon, 10 évnél fiatalabb buszokkal biztosítaná a helyi tömegközlekedést, amelynek árairól azonban továbbra is a városi közgyűlés döntene.

Tóth Bertalan közölte, hogy a Hungarian Bus cégével, a lehetőség iránt érdeklődő Mecsekbusz Kft.-vel szerződnének a PK Zrt. tulajdonrészének eladására. Az értékesítéshez nincs szükség közbeszerzési eljárásra, mivel a tőkeemelést a PK Zrt. hajtja végre. Amint azt kedden a pécsi polgármesteri kabinet munkatársa az MTI-nek megerősítette: az alpolgármester általa rövid nevén megnevezett cég a Hungarian Bus Járműkereskedelmi Zrt.

Ez a cég nem azonos a Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó, hasonló rövid névvel rendelkező (a cégbejegyzés szerint) HUNGARIAN BUS Járműgyártó és Értékesítő Kft-vel."

FRISSÍTVE:
(18:05)

Széles Gábor cégcsoportjának sajtóközleménye:

"Az MTI augusztus 04-i híre nyomán számtalan médium téves következtetésre jutott.

Nem felel meg ugyanis a valóságnak a sajtóban megjelent azon információ, amely szerint egy Széles Gábor érdekeltségébe tartozó társaság részesedést szerezne a Pécsi Közlekedési Zrt.-ben.

A Műszertechnika Cégcsoporthoz tartozó Hungarian Bus Kft. az ügyben nem vesz részt, a cég nevével valakik visszaéltek és ezen visszaélés ügyében a törvényességi felügyeleti eljárást azonnal elindítottuk."


FRISSÍTVE:
(18:15)

A Hungarian Bus Zrt. által a pécsi közlekedési vállalatban való tulajdonszerzésre alapított MECSEKBUSZ Kft. ügyvezető igazgatója, Jahn Péter egy budapesti napilapnak elküldött helyreigazítást kérő (és tájékoztatásként a Pécsi Újság.hu-hoz is eljuttatott) közleményének lényegi része:

"(...) a MECSEKBUSZ Kft.-t érintően a valóságnak meg nem felelő közlés jelent meg. A szóban forgó cikkben Önök ugyanis valótlanul azt állítják, hogy a MECSEKBUSZ Kft, illetve az azt alapító Hungarian Bus Járműkereskedelmi Zrt. Széles Gábor érdekeltségi köréhez tartozik. Társaságunk nevében ezt az állítást határozottan cáfolom, társaságunk ez évben alakult, és soha nem tartozott sem közvetlen, sem közvetett módon Széles Gábor érdekeltségi körébe. Ennek megfelelően a cikk címében foglaltak is valótlanok.

Tekintettel arra, hogy a kifogásolható közlés mind több magyar nyomtatott, illetve on-line sajtóorgánumban - átvétel útján - megjelenhetett, így a közvéleményt Önök széles körben félretájékoztatták azzal, hogy társaságunkról valótlan tényt állítottak, ezért kérem, hogy tegyék közzé az alábbi helyreigazítást a sérelmes közléssel azonos módon (azonos terjedelemben, betűtípussal, kiadványon belüli azonos elhelyezéssel):

„2008. augusztus 05-i online számukban megjelent cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy Széles Gábor kezébe kerülne a pécsi tömegközlekedés, ugyancsak alaptalanul állítottuk, hogy a MECSEKBUSZ Kft. Széles Gábor érdekeltségi köréhez tartozna, a MECSEKBUSZ Kft. sem közvetlen, sem közvetett módon nem tartozik Széles Gábor érdekeltségi körébe. Kijelentjük, hogy az általunk megjelentetett, hivatkozott cikkben írott kijelentés valóságtartalmának nem jártunk megfelelően utána a Sajtótörvényben előírt módon. (...) Jahn Péter, ügyvezető igazgató."


P. Zs.