Sopianae-terv: még ütemterv sincsen

2009. április 03. péntek 19:34

Sopianae-terv: még ütemterv sincsen
Bár a városházán ünnepélyes keretek között hétfőn aláírták a kivitelezőkkel a szerződést, még sok a bizonytalanság az ötmilliárdos pécsi útfejlesztés, a Sopianae-terv körül. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor kezdődnek a munkálatok, mely utcákra kerül sor kezdésként, s a költségekről sem készült pontos becslés. Egyvalami biztos, s ezt a városvezetés is elismeri: nem lesz egyszerű élhető állapotban tartani a várost a következő másfél évben.

Dr. Tóth Bertalan alpolgármester sem tudta pontosan megmondani, hogy mikor indulhat a program, mindössze annyit közölt: "április vége, május eleje környékén" jelenhetnek meg az úthengerek, de hogy a peremkerületeken vagy a buszok vonalain, azt még homály fedi. A 131 elemből álló, utakat, felüljárókat és csomópontokat érintő fejlesztésre mindenesetre 16 hónapja lesz a Magyar Aszfalt Kft. és a Colas Építő Zrt. alkotta konzorciumnak.

Kelemen György, a hivatal útügyi referense lapunk kérdésére azt mondta, pontosan még azt sem lehet tudni, mennyibe fog kerülni a felújítás, hiszen csak keretmegállapodást kötöttek a kivitelezőkkel. Ez azt jelenti, hogy bizonyos útszakaszok előtt hívnak le összegeket a rendelkezésre álló, 4,5 milliárd forintban maximalizált keretből (azért "csak" ennyit, mert tervezésre, engedélyeztetésre korábban már költöttek).

A feladatot emellett még nem is ütemezték: a kivitelezők és az önkormányzat egyeztetnek minderről majd április folyamán. Az illetékesek mindenesetre azt ígérik, hogy a híradásokban és a program honlapján "időben" tájékoztatják a pécsieket a lezárásokról, terelőutakról, a fennakadások pontos időtartamáról. E weblapon az aktuális munkák menüpont egyelőre félrevezető lehet, hiszen a táblázat szerint az összes úthálózaton folyik már a munka, s mindegyik átadását jövő augusztusra írják.

A munkák közül kiemelkedik majd két új ("EKF-területet tehermentesítő") út: az egyik a Basamalom és Sport utca között, a másik a Közraktár út és a Tortyogói út között létesülne. A terv, hogy a Budai Vámtól a város nyugati széléig kikerülhetővé váljék a 6-os út városi szakasza. Érdemes megemlíteni, hogy a Petőfi-Alkotmány-Kodály út kereszteződése körforgalmat kap majd, csakúgy mint a Kodály-Klimó mai lámpás. A Somogyi B. út és a Légszeszgyár, balesetveszélyes kereszteződés lámpát kap.

A 65 kilométernyi útjavítás egyébként főként a buszok útvonalait érinti majd (a részletekért kattintson IDE! - a szerk.), de a peremterületek utcái is megújulnak. A Marx úton végre teljes burkolatcserét hajtanak végre, de felújítják a Nagykozári és a Nagypostavölgyi utat is, emellett a keleti városrészek is kiemelt figyelmet kapnak.

Ha minden a tervek szerint alakul - tehetjük hozzá, és azt is, hogy ezek a tervek, mint fent írtuk, a kezdés előtt egy-két héttel még meglehetősen hiányosak...

Korb Zoltán - Fotó: Dittrich Éva