„Segíts okosan!" a mentőknek - Pécsett

2010. március 06. szombat 12:52

A mentők munkáját támogató országos kampány, a „Segíts okosan!" idén január 28. és március 17. között került meghirdetésre. A program legfőbb célja, hogy a hazai utakon futó mentőautók mindegyikét defibrillátorral lássa el, illetve bővítse az emberek életmentéssel kapcsolatos ismereteit. E célok megvalósulása érdekében a „Segíts okosan!" program roadshow-ja az ország számos pontjára ellátogat, március 6-án Pécsre.

A „Segíts okosan!" programot első alkalommal 2009-ben hirdette meg az Unilever Magyarország Kft. azzal a céllal, hogy segítse az Országos Mentőszolgálat munkáját, közvetett módon pedig a segítséget kérők és a betegek mentési körülményeit javítsa. A vállalat a fogyasztói bevonásával törekedett a kitűzött célok megvalósítására, hiszen az akció időtartama alatt megvásárolt termékek árából 1-1 Ft-ot elkülönített az OMSZ javára. A tavalyi kampány sikerét mutatja, hogy 2009-ben több mint 56 millió forint gyűlt össze a promócióban résztvevő termékek eladási árából elkülönített 1 Ft-okból. Amennyiben ez a siker idén is megismétlődik, akár már 2010-ben minden mentőautóban lehet defibrillátor, hiszen idén a szervező Unilever 17 márkájának minden értékesített termékéből 1 Ft-ot az OMSZ-nek ad, amely az így összegyűlt adományt defibrillátorok beszerzésére fordíthatja.

A statisztikák szerint ezzel jelentősen javulnának a betegek túlélési esélyei. „Hirtelen szívmegálláskor a defibrillátor használata bizonyos esetekben akár 70%-kal növelheti a túlélés esélyét. Ezért kiemelten fontos, hogy az összes mentőautóban legyen ilyen készülék, hogy munkatársaim minél nagyobb eséllyel végezhessenek sikeres újraélesztést." - mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője.

Az Unilever az OMSZ közreműködésével a kampány ideje alatt, egy 60 állomásos roadshow keretében az ország számos pontjára ellátogat, 5 kiemelt helyszínen pedig a Tesco hipermarketekben egész napos programokkal várja az érdeklődőket.

Március 6-án, 8:00-tól 20:00-ig a pécsi Tesco hipermarket ad otthont az életmentő bemutatókkal (mentő motor, félautomata defibrillátor készülék használatának bemutatása), életmentéssel kapcsolatos tanácsadással, OMSZ fotó kiállítással egybekötött egész napos programoknak, ahol az érdeklődőket értékes nyeremények is várják.

A „Segíts okosan!" program keretében került meghirdetésre a hazai mentőállomások versenye is, melyekre 2010. február 1. és 28. között lehet szavazni. A versenyben lévő 70 mentőállomás nyolc csoportra bontva várta a támogatói szavazatokat, a verseny zárását követően pedig minden csoport legtöbb szavazatot kapott mentőállomása, azaz összesen 8 részesül a negyedmillió forintos támogatásból.

A verseny népszerűségét mutatja, hogy összesen mintegy 64 ezer voks érkezett az állomásokra - pedig a szigorú feltételek egyike az volt, hogy adott napon, 1 számítógépről (IP címről) és egy telefonról csak egyetlen szavazatot regisztráltak.
A szavazatok összesítését követően a sárvári, a pécsi (Petőfi Sándor utca), a kőszegi, az ibrányi, az enyingi, a gyöngyösi, a szerencsi és a budai (Alkotás utca) állomások nyertek.

A „Segíts okosan!" program további részletei, az akcióban meghirdetett termékek listája, illetve a roadshow időpontjai és helyszínei a www.segitsokosan.hu weboldalon találhatóak.

Forrás: Hill and Knowlton Hungary