Reklámtoll, céges esernyő, válság - és az évvégi virtuális céges bulik
2011. november 26. szombat 18:44

Dr. Farkas Ferenc (PTE-KTK) tapasztalatai szerint a céges bulik kiváló alkalmat teremtenek arra, hogy a hónapok alatt felgyülemlett feszültséget az alkalmazottak a főnökkel együtt, többnyire italozással vagy állófogadással vezessék le, de a rendezvényeknek mélyebb értelme is van. Manapság azonban sem országos viszonylatban, sem Pécsett nem jellemzőek az ilyen - általában az év végére koncentrálódó- összejövetelek, köszönhetően a vadul tomboló válságnak.
A három évvel ezelőttihez képest a céges bulik és a céges ajándékozás hagyományának forgalma visszaesett, bár a válság által megszűrt piac kedvezett az „alfahím" rendezvényszervezőknek és reklámcégeknek.
Az utóbbi, tehát a céges ajándékok kivitelezésében és terítésében a pécsi Bolko Reklám Bt. is ezek közé tartozik, a tulajdonos, Bolkovics László ugyanis azt mondja, ügyfélkörük erősödőben, jelenleg 50-60 cég tartozik hozzájuk.
Bár tény, hogy a tíz éve még minden magára valamit is adó kft. saját logójával ellátott esernyőkkel traktálta partnereit, manapság ez ritka mint a fehér holló. Bár, a kisebb cégek, teszi hozzá Bolkovics, nyilván ma is ragaszkodnak az olcsóbb szóróajándékokhoz, mint a logóval ellátott kulcstartó, toll és hasonlók, a mamutvállalatok azonban inkább a drágább kellékeket igénylik. Ilyenek például a mostanában divatos pendrive-ok - tehát a rendelések változatossága megmaradt Bolkovics elmondása szerint.
A céges rendezvények leginkább a csapatépítés szempontjából fontosak, de a kapcsolattartás miatt nem árt például partnertalálkozókat is rendeznie egy-egy vállalatnak - mostanság ellenben ezek sem túl gyakoriak.
Dr. Farkas Ferenc, a PTE-KTK tanára és HR-szakértője szerint az ilyen - többnyire év végi - rendezvények az „ereszdelahajamat" jelenségén jócskán túlmutatnak.
- A munkaerő megtartásának számos formája van. Ezek között az egyik a közös program vagy rendezvény lebonyolítása, amely a céghez való tartozást erősíti. Nem nevezhető pazarlásnak, normális keretek közt tartva a vállalati dolgozók elkötelezettségét javítja - mondja, hozzátéve, hogy ennek a válság beköszöntéig nagy hagyománya volt.
A szintén pécsi székhelyű Délnyugat Reklámstúdió Kft. ügyvezetője, Csíkos András ugyancsak úgy véli, hogy visszaesés tapasztalható e téren, és bár cégük "tulajdonképpen külsősnek mondható", a mostanában nekik jutó évi 2-3 rendezvény lebonyolítása így is kevés.
Egy céges buli kivitelezése a vezetők és rendezvényszervezők mentalitásán múlik, de az állandó és általában igényelt elemek közt említhetjük a vendéglátást (igény szerint svédasztalos megoldás vagy menüsor rendelése plusz alkohol), az ajándékozást (ahol előkerülnek a reklámtollak) és valamilyen műsorszámot is beszúrnak az estébe, a választott produkciótól függően emelve vagy rontva ezzel a program fényét.
A nyugati féltekéről érkező madarak mostanában - tán pont a válság hatására íg szerveződő - amolyan virtuális céges bulikról csiripelnek. Az Egyesült Államokban a céges rendezvényeket egyre gyakrabban szintén monitor előtt bonyolítják le. Hazánkban ez még, tegyük hozzá, valószínűleg szerencsére, nem módi, de a spórolás lehetősége és az újítás szelleme valószínűleg meghonosítja majd.
Mácsadi A. - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Sikerrel járt a keresés, épségben...
- Élőláncot alkotva keresnek egy...
- Huszonöt határsértőt tartóztattak fel...
- Úgy tűnik, a Hunyadi utcában...
- Nagyot fog csalódni, aki napsugaras,...
- Pécs egyik látványossága is lehetne a...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...
- Volt egyszer egy Tejbisztró:...
- Késéssel közlekednek a vonatok a...
- Beszorult egy ember a roncsok közé...